Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Våra är ju 3 och 4, och igår på väg till hämtningen lyssnade jag på den där låten på repeat och tänkte på min son. Den träffade så precist på honom. Alla hans oändligt många frågor, hysteriska fniss och hur han plötsligt blivit en liten pojke utan spår av det bebishull han nyss fortfarande hade kvar. Han ser så atletisk ut, och är så oändligt söt så jag får hål i tänderna. Jag undrade varför jag inte bara stirrar på honom hela dagarna.
Våra pojkar är ju lika gamla och när jag läste detta blev jag grönare och grönare av avund. Sen läste jag resten. Ah! There it is!
Jag älskar 8 månader till ca 2.5. 2.5 - 3 har inte varit min favorit period 🥲 min 3 åring börjar lugna ner sig lite. Men mja, ser framemot 4! :D

Våra pojkar är ju lika gamla och när jag läste detta blev jag grönare och grönare av avund. Sen läste jag resten. Ah! There it is!
Jag älskar 8 månader till ca 2.5. 2.5 - 3 har inte varit min favorit period 🥲 min 3 åring börjar lugna ner sig lite. Men mja, ser framemot 4! :D

Jag tror inte att vi kommer lida av att han fyller 4 heller :D🥴 Inte hans fröknar heller. "Jag fick ta paus" berättar han ibland, och när man frågar vad det innebär säger han "Man får inte leka med någon då, man får leka själv" 😅 När man hämtar honom och frågar hur det gått säger de alltid "Jo då! Det är full fart!" med aningens stirrig och tom blick.

Wow, vad trött jag är på att ha semester nu! Den 1/9 är det åter till vardagen och det ska bli så skönt! Till föris kommer vi att lämna en förvildad 3,5 åring, med hockeyfrilla, som käkat korv (och saltgurka) varje dag i tre månader och helst frikissar på närmsta gräsmatta när det kniper :crazy: . Jag är inte sugen på att vara med på höstens utvecklingssamtal om man säger så. Fick lite panik när jag insåg att första förskoledagen var en heldag men som det är hemma just nu så tror jag att sonen kommer att älska det! Och jag kommer att älska att hämta en helt slutkörd liten dude när jag kommer hem efter mitt första arbetspass. Nu kommer hans lite äldre kusin strax hem och avlastar oss en stund. De får gärna vända upp och ned på huset bara de blir trötta av det :laugh:.

Känns som det här blir en riktig vab-höst.
Två av barnen har haft feber till och från i flera veckor utan andra symtom (kollat hos vc som ej hittade varför). Nu har det precis börjat lägga sig, nu har det andra barnet fått hög feber och jätteont i halsen.
Tur på så vis att jag och sambon för det mesta jobbat om vartannat, annars hade det knappt blivit några pengar över i höst. Har fortfarande inte fått vab pengar utbetalda från i maj och juni🙃

Känns som det här blir en riktig vab-höst.
Två av barnen har haft feber till och från i flera veckor utan andra symtom (kollat hos vc som ej hittade varför). Nu har det precis börjat lägga sig, nu har det andra barnet fått hög feber och jätteont i halsen.
Tur på så vis att jag och sambon för det mesta jobbat om vartannat, annars hade det knappt blivit några pengar över i höst. Har fortfarande inte fått vab pengar utbetalda från i maj och juni🙃
Jag får vab-pengar från juni nu den här veckan! De har varit väldigt sega, fick beslutet att de godkänt vab, från juni, i torsdags… Det brukar gå fort att få beslut om jag trycker JA på att maken arbetat, men när jag trycker NEJ och själv skriver att han sover efter nattjobb, då brukar det ta längre tid, men inte såhär lång tid!

Lagt in nytt grundschema i V-klass. Maken till omständligt system! Tiderna hoppar runt lite som de vill och bara krångel.

Men nu är det gjort i varje fall. Blir två dagar i veckan på förskolan ungefär. Det är ganska lite kan jag tycka, med tanke på att vi betalar maxtaxa och han älskar att vara där.

Jag får vab-pengar från juni nu den här veckan! De har varit väldigt sega, fick beslutet att de godkänt vab, från juni, i torsdags… Det brukar gå fort att få beslut om jag trycker JA på att maken arbetat, men när jag trycker NEJ och själv skriver att han sover efter nattjobb, då brukar det ta längre tid, men inte såhär lång tid!
Ja jag har förstått på flera att det är låånga väntetider nu. Jag gick upp några procent och ändrade min årsinkomst, så det är väl det som dröjt. Men nu fick jag sms bara för det att utbetalningen är på g!
Tråkigt när det dröjer så.

Vi var på kyrkans öppna fsk med en kompis idag. Har inte varit där förut. Det var helt okej. Bebis tyckte det var kul att titta på de andra ett tag men blev trött under sångstunden. Det var väldigt högljutt så tror jag föredrar tiderna begränsade till bebisar. Upplever att han haft lättare att slappna av då, nu var det helspänn hela tiden.

Lagt in nytt grundschema i V-klass. Maken till omständligt system! Tiderna hoppar runt lite som de vill och bara krångel.

Men nu är det gjort i varje fall. Blir två dagar i veckan på förskolan ungefär. Det är ganska lite kan jag tycka, med tanke på att vi betalar maxtaxa och han älskar att vara där.
Vill ni ha honom mera där?
ni borde ju kunna få samma tider som vid föräldraledigt med yngre barn/arbetslös?

Håller andan medan sonen trycker sju fiskpinnar i rask takt. Alltså hur kass är inte jag som knappt tänkt på fiskpinnar på hela sommaren?! (Han har annars ätit relativt ensidigt.) Nu steker jag sex nya, för det har han beställt. Högst tveksamt om de också slinker ned men vi får se.

Nämen så fint, här rundar vi av sommarlovet innan barnen ens börjat på förskolan igen med att jag åkt på magsjuka. Det är särskilt kul så här på natten att kombinera med en två månaders bebis. Och sen har vi den spännande gissningsleken vem som drabbas härnäst.

Jag har aldrig i mitt liv innan jag blev förälder varit magsjuk, jag trodde jag var immun. Nu är det andra gången på två år. Men spännande att lära sig nya saker om sig själv även när man närmar sig 40. :wtf:

Nämen så fint, här rundar vi av sommarlovet innan barnen ens börjat på förskolan igen med att jag åkt på magsjuka. Det är särskilt kul så här på natten att kombinera med en två månaders bebis. Och sen har vi den spännande gissningsleken vem som drabbas härnäst.

Jag har aldrig i mitt liv innan jag blev förälder varit magsjuk, jag trodde jag var immun. Nu är det andra gången på två år. Men spännande att lära sig nya saker om sig själv även när man närmar sig 40. :wtf:
Usch och fy vad tråkigt! Trodde också att jag var immun innan barn. Har dock bara haft magsjukan två gånger på 9,5 år…

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur