En helg med dressyrtävling, kalas för barnens kompisar och 40/45 års fest med tillhörande övernattning i husvagnen som vi hade med. Vår ettåring vägrade sen sova i husvagnen, besök när vi kom hem idag och så avslutade vi precis dagen med en hundpromenad och så handling på ica hela familjen. Fyra barn och trötta föräldrar mötte vi samma kille ett par gånger på affären, varje gång var vi i vägen.
Påvägen ut ursäktade vi oss som ställt till hans shopping, han svarar då att det var tvärt om han var imponerad av oss och vår handling. Att de är jobbigt just när man är i det men sen saknar man det. Bra avslut på helgen endå, man behöver påminna sig att njuta lite av stunden ibland även om de går i ett rasande tempo hela tiden![]()
Det är så trevligt att träffa folk som uppskattar barnen precis som de är. Jag minns så väl när vi flög till Italien när dottern var 8 månader, och när vi började närma oss landning så började hon bli riktigt krånglig i knät. Dra i alla lappar i stolsryggen och klättra runt. Vi satt fastspända i varandra och jag började bli riktigt svettig. Då tog mannen bredvid mig av sig sin klocka och gav till dottern. Hon blev helt stilla och vände och vred på den där klockan tills vi landade. Han sa att han själv har barn, och även om de är vuxna nu så minns han hur lätt det är att distrahera en liten bebis en stund. Så himla fint.
I somras levde våra barn rövare på tomten. De hade vattenkrig med maken och skrek nog så andra sidan av kommunen hörde. När jag pratade med våra grannar på kvällen sa de att de hade hört barnen skratta tidigare på dagen, och att de hade pratat sinsemellan om att det är det finaste man kan höra. Barnskratt. Det är så fint att bli påmind om att alla inte tycker att barnen behöver minska utrymmet de tar.