Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår känslan! Jag har själv lätt för att bli skrikig. För min del bli det så när allt är för mycket. Har svårt att hitta ett annat sätt. Men det kommer nya dagar.Idag har jag varit en riktig skitmamma och mest bara skrikit på mina barn hela dagen. Det hjälpte ju absolut noll i stunden, jag blev själv också bara ännu argare och nu flera timmar senare ligger jag vaken och skäms.
Hoppas du kunde sova bra senIdag har jag varit en riktig skitmamma och mest bara skrikit på mina barn hela dagen. Det hjälpte ju absolut noll i stunden, jag blev själv också bara ännu argare och nu flera timmar senare ligger jag vaken och skäms.
Det är ändå det fina med små barn, att man får en chans att starta om varje morgon!Förstår känslan! Jag har själv lätt för att bli skrikig. För min del bli det så när allt är för mycket. Har svårt att hitta ett annat sätt. Men det kommer nya dagar.
Du minns helt rätt! Och tack, det känns ändå lite bättre att det inte bara är jag som inte alltid lyckas vara den mamma jag vill vara.Hoppas du kunde sova bra senJag känner verkligen igen den ångesten och skammen efter att ha hanterat situationer med barnen mindre bra. För mig var det som värst när barnen var typ 1 och 3, jag hade så små marginaler och stressen visade sig tyvärr gärna som ilska. Om jag minns rätt är dina i liknande ålder och det kan verkligen vara så galet intensivt vissa dagar.
Idag har jag varit en riktig skitmamma och mest bara skrikit på mina barn hela dagen. Det hjälpte ju absolut noll i stunden, jag blev själv också bara ännu argare och nu flera timmar senare ligger jag vaken och skäms.
Du är absolut inte ensam!Du minns helt rätt! Och tack, det känns ändå lite bättre att det inte bara är jag som inte alltid lyckas vara den mamma jag vill vara.
BVC här hade hembesök efter att bebisen var född. De var sjukt noga med att poängtera att extra skärmtid till den stora var helt ok!Igår tänkte jag att det är nu en konstnär ska komma och ta ett foto av oss för att skildra diskbänksrealismen i medelklassens familjeliv. Både jag och min man är fortsatt slut, jag från höggravid och han från operation. Vi tampas även med begynnande förkylning. Och på tal om att min son inte är särskilt två. Han kom hem blöt och täckt i grus med sen hämtning från dagis och behövde duschas av men också få upp blodsocker innan maten var klar.
Problemet var att bananen gick av på mitten och inte gick att sätta ihop igen. Katastrofen var ett faktum. Nåja det hela slutade med att jag och sonen satt på golvet i duschen. Jag höggravid och helt tom i blicken. Sonen bredvid mig, ätande banan i duschen. Snyftandet avbrutet av ett litet sorgligt vrål varje gång han bröt av en bit banan. Hunden försökte tränga sig in i duschen för att dricka vatten från golvet
Jag har också fastnat i skamkänslor kring mitt föräldraskap på sista tiden. 2 åringen har fått titta på alldeles för mycket TV. På helgerna har det varit från efter frukost vid 7 tiden till 11 när han får lunch. Men vi har varit så slut och även behövt fixa mycket hemma inför bebis kommer. Försöker vara snäll mot mig själv och tänka att vi just nu överlever och vi gör det utan att bråka eller bli dumma mot varandra. Alltid nått. Det kommer bli bättre
Igår tänkte jag att det är nu en konstnär ska komma och ta ett foto av oss för att skildra diskbänksrealismen i medelklassens familjeliv. Både jag och min man är fortsatt slut, jag från höggravid och han från operation. Vi tampas även med begynnande förkylning. Och på tal om att min son inte är särskilt två. Han kom hem blöt och täckt i grus med sen hämtning från dagis och behövde duschas av men också få upp blodsocker innan maten var klar.
Problemet var att bananen gick av på mitten och inte gick att sätta ihop igen. Katastrofen var ett faktum. Nåja det hela slutade med att jag och sonen satt på golvet i duschen. Jag höggravid och helt tom i blicken. Sonen bredvid mig, ätande banan i duschen. Snyftandet avbrutet av ett litet sorgligt vrål varje gång han bröt av en bit banan. Hunden försökte tränga sig in i duschen för att dricka vatten från golvet
Jag har också fastnat i skamkänslor kring mitt föräldraskap på sista tiden. 2 åringen har fått titta på alldeles för mycket TV. På helgerna har det varit från efter frukost vid 7 tiden till 11 när han får lunch. Men vi har varit så slut och även behövt fixa mycket hemma inför bebis kommer. Försöker vara snäll mot mig själv och tänka att vi just nu överlever och vi gör det utan att bråka eller bli dumma mot varandra. Alltid nått. Det kommer bli bättre