Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en kollega som jag vet sedan jag flyttade ner hit har en liten crush på mig. Nu har han gett mig (igår) en kärleksförklaring och sagt att han gärna lämnar sin fru för mig :nailbiting:. Jag har inte det minsta intresse av honom dock. Nyss kom han förbi för att ge mig en kram innan han åkte vidare. Hmmm...

Sen jag bröt med M har jag fått en hel del intressanta (not!) förslag från kreti och pleti. Det verkar som att eftersom jag gav mig in i leken igen är jag nu lovligt byte.
Önskar av hela mitt hjärta att jag skulle finna någon annan än M intressant.

Vad jobbigt :heart
Hoppas också du hittar någon annan än M som inte har dubbla intressen redan.

Kom iväg igår, trevligt och gott fika blev det.
Sitter i bilen på väg hemåt och på gränsen till migränanfall :yuck: så tog en tablett och hoppas vara hemma innan ev. jättelilla mående kommer men det får gärna utebli.
Håll tummarna snälla!

Kom iväg igår, trevligt och gott fika blev det.
Sitter i bilen på väg hemåt och på gränsen till migränanfall :yuck: så tog en tablett och hoppas vara hemma innan ev. jättelilla mående kommer men det får gärna utebli.
Håll tummarna snälla!
Om du inte passerat mig så har jag en säng om du vill låna den tills det känns bättre eller om du bara vill fylla på med kaffe tex.

*kram* till er som behöver och vill ha. Stort krya på er till er som inte mår så bra just nu :heart

Jag kämpar på, fick precis erbjudande om att låna lägenhet i London men känner mig inte alls pepp på det och saknar tyvärr exet idag :(

Jaha, då är det mer eller mindre stopp i golvbrunnen igen :meh:. Mina "rensningar" med hett vatten och bakpulver/ättika räcker inte långt tydligen.

Kl 1 i natt gick det en helikopter över huset och nu är det flygplan,har kriget kommit till Sverige eller är det flygövningar i min närhet??

Snoret rinner,hostan skräller och vänder på dom små lungorna jag har och varje andetag så hör man hur det bubblar/slörpar.
Min VC läkare har ringt in antibiotika bara av att höra mig i telefon.
Jag mår inte bra :cry:
Ingen flygövning vad jag vet, var det en Superpuma eller en vanlig?

Krya på dig förresten. :)

Jaha, då är det mer eller mindre stopp i golvbrunnen igen :meh:. Mina "rensningar" med hett vatten och bakpulver/ättika räcker inte långt tydligen.
Finns bara en häxblandning som funkar, maskindiskmedel upplöst i kokhett vatten men du kan behöva göra om det flera gånger. Så fick jag fart på ett igenbeckat köksavlopp här och nu säger det bara "slurp" och fyller inte disklådan med skitvatten när jag spolar.

Finns bara en häxblandning som funkar, maskindiskmedel upplöst i kokhett vatten men du kan behöva göra om det flera gånger. Så fick jag fart på ett igenbeckat köksavlopp här och nu säger det bara "slurp" och fyller inte disklådan med skitvatten när jag spolar.
Gissar jag rätt om jag tror det inte var miljömärkt maskindiskmedel?

Det nämligen bara miljömärkt medel jag kan tänka mig att hälla ner då jag vill att den här planeten ska gå att leva på även när vi har dött.

Gissar jag rätt om jag tror det inte var miljömärkt maskindiskmedel?

Det nämligen bara miljömärkt medel jag kan tänka mig att hälla ner då jag vill att den här planeten ska gå att leva på även när vi har dött.
Det jag använt är diskmedel till rörmjölkning som i princip är samma sak som maskindiskmedel och den är I-N-T-E Kravmärkt på en enda fläck. Ibland måste man kortsiktigt använda grövsta artilleriet när inget annat funkar annars får man hålla på och eländas till döddagar. Jag tror inte jag behöver göra om detta nån mera gång för nu är det rent ända ner i avloppsbrunnen.

Kom hem med massa prylar från arbetsterapeuten. Sittringar, duschpall, griptång, handledsstöd (japp, det har börjat sätta sig där nu också :( ) och strumppådragare. Känner mig nästan som en riktigt gammal pensionär. Han började prata om gåbord för att kunna ta mig fram enklare, men det känns inte aktuellt i mina ögon som det är nu. Hemma kan jag ju hanka mig fram i små etapper, och jag tror varken att jag eller sambon har någon vidare lust att vika ihop och fälla ut ett gåbord varje gång vi tar bilen någonstans. Blir det värre så kan jag höra av mig och diskutera saken närmre då i så fall. Ska dock iväg och köpa kryckor istället. Man får tydligen inte låna sånna i det här landstinget om man inte tagit vägen via akuten (och då i max 3 månader), och där har jag verkligen ingenting att göra med mina besvär.

Efter besöket där passade jag på att åka iväg till stallet. Diskade av sadeln (syntet) eftersom den luktade gammal ladugård när jag köpte den, putsade lite läder och städade lite i mitt skåp. Sånna saker som jag klarar av om jag bara kan göra det i mitt tempo med många pauser, men som sambon inte har tålamod att vänta på när han är med.
Försökte ge lintott lite stödfoder i form av en omgång betfor spetsad med havre eftersom gräset börjar se väldigt tråkigt ut, men hon var inte det minsta intresserad av att äta något sånt (bilden är tagen efter att hon varit framme och inspekterat hinken):
QD8uYep.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
41 769
Senast: Ceta
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 526