Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle justera bromsen på nya släpet igår kväll och tyckte att det kärvade så jag drog av ena bromstrumman och lagren har inte fått nåt fett sen 88 då dom byggde släpet, trots det var dom hur fina som helst. Jag gissade rätt, bromsdelarna behövde smörjas upp och när jag ändå var där så blev det som vanligt, ett "ja vafan, när jag ändå river så åker sköldarna av och in i blästern" för dom var rostiga och fula så nu ligger dom på tork, grundade med blymönja och imorgon får dom 2 rejäla lager epoxylack också för nu är det slutrostat. :cool:

Äter frukost, dricker kaffe och planerar dagen. Ska en sväng till banken och lösa in en check från försäkringsbolaget. Sonen kraschade sin NYA dator :crazy: för att han inte hade Word installerat...
Tur (!!) vi har drulle och fick en ny på försäkringen. Vill ni se hur en kraschad dator kan se ut av ett ilsket barn? O_o
Oj. Hur gammal är han?

Ungefär en miljon saker att hålla i huvudet. Fullt upp dessutom, både på jobbet och privat, men det är lika bra det. Då hinner jag ju med mer :p

Har mailat med en kollega... och blir sugen på äventyr igen (att särbon är utomlands nu har väl också bidragit). Det är fyra år sedan jag jobbade utanför Sverige. Har naturligtvis ingen aning om jag har chans att få något utomlands men det vore så roligt. Det värsta är att logistiken med hus och katt skulle bli en mardröm så det lär inte hända :(

Du kan inte öppna och rensa själv? I golvbrunnen i mitt badrum sitter en liten hink som samlar skit som man får ta upp och rensa då och då, precis som vattenlåset till handfatet.
Vet inte. Inte är det lätt i alla fall. Duschkabinen står över golvbrunnen och måste flyttas för att man ska komma åt. För att kunna flytta ut den måste jag montera ner bänken vid fönstret och flytta ut tvättmaskinen.

Sitter och väntar på att bli inkallad till läkaren som ska skära bort min leverfläck. Något nervös, jag avskyr sånt här :nailbiting:

Vet inte. Inte är det lätt i alla fall. Duschkabinen står över golvbrunnen och måste flyttas för att man ska komma åt. För att kunna flytta ut den måste jag montera ner bänken vid fönstret och flytta ut tvättmaskinen.
Ah, en sån praktisk lösning :banghead: Känner igen det, jag måste montera bort hela min vägghängda kommod för att rensa vattenlåset till handfatet...

Om du kan få hjälp så gissar jag att det är bästa lösningen ändå. Ditt tidigare långa hår har säkert lämnat rester i golvbrunnen.

Ah, en sån praktisk lösning :banghead: Känner igen det, jag måste montera bort hela min vägghängda kommod för att rensa vattenlåset till handfatet...

Om du kan få hjälp så gissar jag att det är bästa lösningen ändå. Ditt tidigare långa hår har säkert lämnat rester i golvbrunnen.

Särbon trodde inte på mig förut när jag klagade över att jag tappar så mycket hår pga medicinerna ("Ditt hår är ju så tjockt och fint"). Sedan rensade han sin duschkabin... :meh:

Är väldigt gnällig, SLUTA flyga över mitt hus ! :devil:
Och det blev inte bättre av att VC ringde upp mig o tyckte jag skulle komma dit ändå, nääääääääääääää inte med dryga 39 grader o en hosta som får mig att köra av vägen + 30 min restid.:banghead:
Hänvisade den påstridiga ssk till min läkare,nu väntar jag på att hon ska ringa upp mig o tala om att hon hade fel :mad: Sa jag att jag är mycket gnällig när jag är sjuk :o (jag är aldrig sjuk i princip)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
42 871
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 540