Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fel företag. På alla sätt och vis... :angel: :rofl::rofl::rofl:

Jo. Jag har nu plats 5 i kön :meh: Jag är väl inte helt kär i vare sig FedEx eller DHL men sådana här löjliga väntetider har de iaf inte.

Min upplevelse är att Schenker är bäst BTB, inte när det gäller privatpersoner. Att sedan säljaren är en total idiot gör mig inte på bättre humör heller.

Jo. Jag har nu plats 5 i kön :meh: Jag är väl inte helt kär i vare sig FedEx eller DHL men sådana här löjliga väntetider har de iaf inte.

Min upplevelse är att Schenker är bäst BTB, inte när det gäller privatpersoner. Att sedan säljaren är en total idiot gör mig inte på bättre humör heller.
Ehm, *host*jetpak*host* :D

Det är en lång dag i dag. Men saker börjar hända...
Gubbkräket är polisanmält för olaga hot och skadegörelse. Jag har stängt vägen både med stängseltråd, min transport och kätting med hänglås.
Vi ökar nu upp belysningen i runt stallet för att minska risken för påhälsning när ingen är i stallet. Grannarna håller koll. Alla står gemensamt bakom beslutet och han har ingen laglig rätt att använda vägen har Lantmäteriet bekräftat i dag. Dom ska maila över det skriftligt under dagen.
I morse 07.20 var han här och tittade på mitt staket har grannen informerat om. Därefter hade han tagit sig upp till markägaren för att han vill använda vägen. Men markägaren sa bara nej och att att han inte hade tid och åkte.
Gubben har ringt mig 18 gånger sen halv åtta i morse.jag har inte svarat en enda gång. Nyss hade han bett sin granne ringa mig för att framföra att han vill ha tag på mig. Jag undrade varför hon gick hans ärenden för? Men att jag inte tänker prata med honom.
Nu sitter jag här och tittar på mina vackra :heart dom är mitt allt och jag kommer slåss till sista droppen för att hålla dom säkra.
Hästarna kommer bli bra, lilla pälsbollen är dock lite orolig av sig efter gårdagen men jag hoppas det ska ge med sig.
Kommer gubben hit ringer jag polisen direkt som får avhysa honom.

Mina stallägare är guld värda och stöttar och hjälper till. Dom vill att jag ska vara kvar och är supernöjda med mig. Det känns verkligen skönt att höra mitt i allt som händer nu.

Tack alla ni fina som stöttar mig :heart jag läser era inlägg och blir varm i hjärtat även om jag inte orkar svara på allt just nu. :heart
Jag mår fortfarande jättedåligt och har inte vågat prova min nya medicin med allt som händer så just i dag är det en kamp att ens lyckas stå på benen.
Nu ska jag hem och försöka vila lite innan kvällens bestyr i stallet ;)

Ok-stämplad av tandhygienisten. Lillkattan har krängt sig högst upp i bokhyllan för att sova. Jag smuttar på en lokalbryggd-folköls-english pale ale och äter popcorn. Känner mig faktiskt i form för att göra ett ryck här hemma så nu ska jag dyka ner i tvätten:up:

Jag har fixat en till tygkasse med tryck, satt igång cameon med ännu ett tryck som ska skäras ut (det tar tid att skära ut dom större trycken så jag sätter igång det medans jag gör annat), skickat ett mail och nu ska jag göra Kletcha åt I, har lovat att göra det länge men det har inte blivit av än. Måste sy åt företaget, men känner att jag behöver göra nått annat just nu.

Det är en lång dag i dag. Men saker börjar hända...
Gubbkräket är polisanmält för olaga hot och skadegörelse. Jag har stängt vägen både med stängseltråd, min transport och kätting med hänglås.
Vi ökar nu upp belysningen i runt stallet för att minska risken för påhälsning när ingen är i stallet. Grannarna håller koll. Alla står gemensamt bakom beslutet och han har ingen laglig rätt att använda vägen har Lantmäteriet bekräftat i dag. Dom ska maila över det skriftligt under dagen.
I morse 07.20 var han här och tittade på mitt staket har grannen informerat om. Därefter hade han tagit sig upp till markägaren för att han vill använda vägen. Men markägaren sa bara nej och att att han inte hade tid och åkte.
Gubben har ringt mig 18 gånger sen halv åtta i morse.jag har inte svarat en enda gång. Nyss hade han bett sin granne ringa mig för att framföra att han vill ha tag på mig. Jag undrade varför hon gick hans ärenden för? Men att jag inte tänker prata med honom.
Nu sitter jag här och tittar på mina vackra :heart dom är mitt allt och jag kommer slåss till sista droppen för att hålla dom säkra.
Hästarna kommer bli bra, lilla pälsbollen är dock lite orolig av sig efter gårdagen men jag hoppas det ska ge med sig.
Kommer gubben hit ringer jag polisen direkt som får avhysa honom.

Mina stallägare är guld värda och stöttar och hjälper till. Dom vill att jag ska vara kvar och är supernöjda med mig. Det känns verkligen skönt att höra mitt i allt som händer nu.

Tack alla ni fina som stöttar mig :heart jag läser era inlägg och blir varm i hjärtat även om jag inte orkar svara på allt just nu. :heart
Jag mår fortfarande jättedåligt och har inte vågat prova min nya medicin med allt som händer så just i dag är det en kamp att ens lyckas stå på benen.
Nu ska jag hem och försöka vila lite innan kvällens bestyr i stallet ;)

*stor kram* :heart
Se till att spara samtalsloggen och eventuella sms. Det kan ju bli aktuellt med anmälan för ytterligare brott (trakasserier) :angel:

Gubb:devil:

Inatt kl 3 var katten hungrig fast jag lagt upp mycket mat innan jag la mig och den började klättra på kudden och jag skulle lyfta över den i tantens sida och han hade klorna ute och lyckades få den i ögonvrån och den andra i ögonlocket så jag blödde som en slaktad gris och nu har jag värdens blåtira .Rödblått svullet och ont så jag knappt ser med det ögat .På dagarna äter han inget men nattetid då är han ett riktigt matvrak

Inatt kl 3 var katten hungrig fast jag lagt upp mycket mat innan jag la mig och den började klättra på kudden och jag skulle lyfta över den i tantens sida och han hade klorna ute och lyckades få den i ögonvrån och den andra i ögonlocket så jag blödde som en slaktad gris och nu har jag värdens blåtira .Rödblått svullet och ont så jag knappt ser med det ögat .På dagarna äter han inget men nattetid då är han ett riktigt matvrak

Oj! O_o Hoppas ögat kryar på sig snabbt :)

Jag bävade järnet för ett telefonsamtal i eftermiddags - som var över på typ tre minuter och gick hur bra som helst. Mådde riktigt dåligt hela dagen innan, kallsvettig och lite skakig sådär, vaknade tio i två inatt och kunde inte somna om - men så bara släpper det ju efteråt. Att jag aldrig lär mig att det nästan alltid är så när jag är rädd för något?

Nu ska jag strax, lätt i själen, åka iväg till tv-huset på inspelning av nytt sportfrågesportprogram med Lasse Kronér!

Min nya fina vita tunika har blivit missfärgade i tvätten :cry:. Den är numera ljusrosa. Jag hatar ljusrosa. Fan.

Och klockjäveln går. Jag har fortfarande inte börjat med maten fasten jag borde vara utanför dörren om 5 minuter.

Jag är dyngsur och iskall :cool:

Var ute och red med grannen. Vi travar på en väg då Annie trampar på en vass sten. Hoppade såklart av och kollade men hovarna var tomma. Däremot har hon nog fått ett rejält blåmärke så vi vände hem direkt. Självklart öppnar sig himlen så vi är helt dränkta när vi väl kommer in i stallet.

Jag ser såå mycket fram mot att åka och hämta hem två rundbalar som ska rullas genom blöt hage för att komma in i magasinet. Blä :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
42 871
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 540