Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
dax att krypa ner i lopplådan .Blir spännande och se om det blir någon YKB .Pratade nyss med en annan åkare och han sa kursen var inställd då ingen anmält sig .Verkar som bossen glömt det men några andra hade haft en annan utbildare och dom tog 1000:- mindre per deltagare så vi får väl försöka fixa en ny kurs .Tänk man ska behöva fixa allt själv om det ska fungera .Blir lite less på det hela

Just ja skulle ju äta kom jag på men hoppar över kasslern så får bli gratäng och knäckemacka istället.
Någon mer än jag som är hopplöst uttråkad av att äta ensam och har galna mattider eller dagar helt utan mat?

Ligger i bilen och ska strax sova. Barnet sover i en säng i transporten och tycker att det är otroligt mysigt :rofl:
Lyckades smita från jobbet prick 15 och körde från stallet 16.59, en minut före plan :D
Det var lite kö ungefär vid Ishøj men efter tre timmar och 45 minuter var vi framme.

Imorgon är det dags. Först mätning följt av löshoppning, visning på hårt underlag, själva kåringen och slutligen veterinärbesiktning. Eller ja, det sistnämnda endast om han blivit klass 1 eller 2.
Håll tummarna! :up:

Ligger i bilen och ska strax sova. Barnet sover i en säng i transporten och tycker att det är otroligt mysigt :rofl:
Lyckades smita från jobbet prick 15 och körde från stallet 16.59, en minut före plan :D
Det var lite kö ungefär vid Ishøj men efter tre timmar och 45 minuter var vi framme.

Imorgon är det dags. Först mätning följt av löshoppning, visning på hårt underlag, själva kåringen och slutligen veterinärbesiktning. Eller ja, det sistnämnda endast om han blivit klass 1 eller 2.
Snyggt jobbat att vara ute i så god tid.
Hoppas det går superbra imorgon och att du rapporterar lite.
Jag börjar hålla tummarna redan nu, Pälsfröken håller tassarna :)

Jag har ju nämt förut att jag inte gillar att bo i lägenhet men det har sina fördelar ibland har jag insett nu.
I morse duschade jag och nu på kvällen igen, ingen vattenbrist här inte men får vara lite försiktig med varmvattnet för den går på egen faktura men det ignorerar jag lite ett tag nu :angel:
Egen faktura för varmt vatten??!! Var bor du??

Lycka till i morgon.

Har bott i min lägenhet sedan April 2012 eller 2013, minns aldrig årtal. Idag, dessa år senare, så tänkte jag fixa köksluckan som nyligen gått sönder (fästet) men får inte till det då det ändå blir snett och kan inte stänga.

Idag, år senare, upptäcker jag dock en sak jag hade i det skåpet. En inbyggd skärbräda..
Jo, jag har koll!

En lång dag går mot slutet. I morgon ska jag sova länge. Ev åker jag och kollar på Lasse Stefans. Men innan det ska jag hinna med och städa
Sonen fyller 21 idag och det blir lite kalas på söndag. Kan nästan lova att min ena bror inte har tid att komma. Dessutom hoppas jag på att få koka lite kräftor i morgon då jag har beställning på det.

Åh skulle kunna döda för en irish coffee ,tror den skulle lindra hostan och helt ärligt slutar inte hostan snart så går jag o hänger mig,hatar o vara sjuk :mad:

Sova i transport ja, jag körde ju hästar åt andra en tid på världen och fick uppdraget att köra en hingst långt upp i landet, hingsten var opålitlig och vädret likaså så när vi kom nästan fram konstaterade jag att kör jag in på den oplogade vägen så hamnar jag precis var som helst utom på vägen då snön vräkt ner och allt stod stilla. Hästägaren stod också stilla,,,,,hemma i sitt eget dike och kom ingenstans så jag öppnade skåpet och lastade ur hingsten, stängde skåpet och så promenerade vi till stallet nästan en kilometer bort och var det opålitliga satt i den kusen vet nog ingen, han gick fot som en hund. :)
Väl framkommen till stallet bryggde jag kaffe och käkade mackor medans hingsten käkade kvällsmaten och sen plundrade jag sadelkammaren på vintertäcken, bäddade hos hingsten och la mig och sov. När ägaren kom på morgonen höll han på att få en hjärtattack, hingsten nästan låg PÅ mig tätt tryckt och så hade vi sovit hela natten. :love:
Jag fick sen veta att den hingsten hanteras med två grimskaft och helst munkorg och nåde den som ens tittar in i hans box när han äter men han tyckte bara det var trevligt med sällskap för jag satt ju hos honom och fikade alldeles bredvid krubban. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
42 917
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 540