Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju nämt förut att jag inte gillar att bo i lägenhet men det har sina fördelar ibland har jag insett nu.
I morse duschade jag och nu på kvällen igen, ingen vattenbrist här inte men får vara lite försiktig med varmvattnet för den går på egen faktura men det ignorerar jag lite ett tag nu :angel:

Jag har myst i stallet, planerat
En välbehövlig sovmorgon i morgon men så ringde stallägaren och sa att han ordnat ett lass grus till bron som måste fixas till nya betet så plötsligt blev det ingen sovmorgon.
Nu frossar jag glass i stora lass och försöker att inte skrämma slag på mig själv. Mitt hem är kaos? Varför har inte någon städat för?! :mad: :angel:

Jag har myst i stallet, planerat
En välbehövlig sovmorgon i morgon men så ringde stallägaren och sa att han ordnat ett lass grus till bron som måste fixas till nya betet så plötsligt blev det ingen sovmorgon.
Nu frossar jag glass i stora lass och försöker att inte skrämma slag på mig själv. Mitt hem är kaos? Varför har inte någon städat för?! :mad: :angel:

Ja, vi har ju konstaterat att den där Någon Annan är en j-la dålig husa! :mad: Mitt hem ser fö ut som ett bombat horhus som vanligt :o men @tanten överlevde ju det hela igår iaf :up:

Jag sitter och kollar medishästens gamla tävlingsresultat. Hans meritlista är ju inget att skämmas för precis då han gått på 1,50-nivå.

Det vore ju kul att hoppa mer med honom. Men han får då gärna låta bli att hoppa 60-centimetershinder, som om dom vore 1.60. Han tycker ju att han kan minsann. Ägaren har åkt av vid några sådana tillfällen.

Kom hem från stallet för en dryg timme sen, har legat i soffan och känt mig nära döden sedan dess.
Dagens kraftansträngning var nämligen att lotsa runt lintott i tömmar på ridbanan (jag försökte få sambon att sköta uppvärmningen av henne, men fick avbryta och kliva in själv redan då när hon bara fjantade runt och han inte hittade knapparna). Dagens pass avslutades i alla fall med att hon fick dra plaströr, vilket stjärnhästen gjorde med bravur. Nu saknar vi bara en sele för att gå vidare till tyngre saker (plaströren sitter bara i tömkörningsgjorden, som hon ärvt av guldhästen)
21271042_1693502254002628_8686547877190570598_n.jpg

Pannbandet ni sett bild på förut matchar perfekt till däckelunderlägget, vilket hon också har ärvt. Den dagen jag kan köpa en sele får hon typ sin första helt egna grej...
Fixade en svanskappa till däckeln (eftersom damen är spolformad) av en gammal tygel och en begagnad svanskappa, det slutade på sisådär en hundring i totalkostnad, istället för att köpa en ny från tärnsjö för över tusenlappen :D
21151317_1693502250669295_6054380444379808743_n.jpg

Hemma och snart sovande, jag ska bara vänta på kakan i ugnen och äggen som håller på att bli hårdkokta. Jag hade ju lovat att ha hand om kiosken i morgon på tävlingen men så kom kryssningen också och helt plötsligt blev det en sen fredagskväll.

Vi hade det väldigt skönt på kryssningen, ätit gott, känt oss unga eftersom medelåldern nog låg på 75 år och jag är om efter en ordentlig massage i morse. Liten hytt men otroligt skön säng och jag har sovit ordentligt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
41 825
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 527