Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@skerper om hon inte vill ha hjälp så kanske du kan övertala henne att testa en period?
Ofta handlar det om att dom äldre faktiskt tycker det är jobbigt att det kommer för dom okända människor hem för att hjälpa dom, vilket är fullt förståeligt. Det brukar lugna ner sig efter några veckor hos dom flesta och dom brukar i stället uppskatta besöken. Man kan även be om att det i början inte ska komma så många olika personer tills din mamma vant sig lite. I dom flesta verksamheter brukar det gå bra att ordna en period.
Ring äldrelotsen på din ort, kommunen hjälper dig där om du ringer deras växel.

Jag är laddad för att gå på kurs idag.

Men jag har fortfarande ont i tummen sedan stöket i skogen för en vecka sedan. Det borde väl ha gått över vid det här laget?

Jag har sovit i natt, drömt massor men sovit. Jag plockade bort medicinen för handen i går kväll. Jag ska pröva att vara utan den i dag och se vad som händer.
Leif är satt i arbete :sneaky:
Snart stallet och pussa på hästarna och öppna upp för gruset men först kaffe :)

Då får du byta jobb. :D
Egentligen tyckte jag ganska bra om mitt jobb men iom att jag blev sjuk började jag plugga för att få något att göra (och så tillhör det väl normen här har jag förstått) så kanske byter jag jobb eller så går jag tillbaka när jag blir "frisk". Vi får se.

Jag är laddad för att gå på kurs idag.

Men jag har fortfarande ont i tummen sedan stöket i skogen för en vecka sedan. Det borde väl ha gått över vid det här laget?
Händer är känsliga saker har jag lärt mig nu :cautious: det kan ta betydligt längre tid än en vecka. Du får nog ge det en vecka till. Låt den vila mycket men rör på den. Hoppas den snart känns bättre!

Egentligen tyckte jag ganska bra om mitt jobb men iom att jag blev sjuk började jag plugga för att få något att göra (och så tillhör det väl normen här har jag förstått) så kanske byter jag jobb eller så går jag tillbaka när jag blir "frisk". Vi får se.
Sorry. Tänkte mig inte för. :o Självklart inser jag att det inte är så enkelt för alla. Dumt av mig.

Mitt råd är att lirka med henne och ta hjälp av någon gullig hemtjänstpersonal. Det brukar gå att få de gamla att gå med på det då (jag har suttit med i omsorgs/vårdplaneringar för båda min föräldrar).
Hon är inte så lastgammal bara 68 men drabbats av cancer och den har tagit hårt på henne sista tiden

Den här veckan har varit så skit att jag hoppas att Jamen vänder på det och inte fortsätter i samma anda. Jag behöver revansch på den nu!!! :cry:
Går det inte så vet jag inte vad jag gör. Jag kanske går ut. Flyr fältet. Sticker....och tar eventuella konsekvenser sen... :cool:

Vill hon ha hjälp? Om hon inte vill ha hjälp så prata ändå med hemtjänsten och be dem komma på ett besök för att prata lite, många gånger vill äldre inte vara till besvär men hemtjänsten är superduktiga på att prata om det.
Vad vill hon själv? En del vill ju in på boende eftersom de känner att de inte orkar vara hemma själva mer, andra tycker att det är värsta tänka bara, så utgå ifrån vad hon själv vill. Det brukar även finnas dagverksamhet där de blir hämtade vid dörren, får umgås och får lunch tillsammans med andra, vilket kan göra under för aptiten, och sen åka hem till sitt eget boende igen.
Det låter bra .Ska kolla med hemtjänsten men fortstätter det i den här takten så blir hon snart inlagd och kommer inte hem mer

Gick som förväntat med kursen .Det blev ingen då dom inte fick in några anmälningar .Får åka och köpa lite fiskedon istället då dom skulle ha utförsäljning på en nerlagd butik

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
41 741
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 525