Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Händer är känsliga saker har jag lärt mig nu :cautious: det kan ta betydligt längre tid än en vecka. Du får nog ge det en vecka till. Låt den vila mycket men rör på den. Hoppas den snart känns bättre!
Jag har börjat undra om jag använder den för mycket och att det inte läker som det ska. Kanske ett bandage skulle hindra mig att använda tummen?

Dvs hon har absolut behov av hemtjänst :)
Jo så är det .Hon tycker min bror och jag ska hjälpa henne mer men vi har ju båda jobb att sköta och vi är ju dit ofta men klarar hon inte maten så blir det problem .Då behöver hon tillsyn var dag .Dom är ju dit från teamet en gång i veckan men dom gör inget sådant utan tar prover och kollar till henne bara och ger henne piller och sådant

Jo så är det .Hon tycker min bror och jag ska hjälpa henne mer men vi har ju båda jobb att sköta och vi är ju dit ofta men klarar hon inte maten så blir det problem .Då behöver hon tillsyn var dag .Dom är ju dit från teamet en gång i veckan men dom gör inget sådant utan tar prover och kollar till henne bara och ger henne piller och sådant

Som @Snurrfian sa, få till ett möte med kommunens samordnare och någon från den lokala hemtjänsten. Pappa blev betydligt mer positiv till hemtjänst när det visade sig att många i personalen var barn och barnbarn till hans gamla vänner. Jag misstänker att det är en liknande situation hos er, det är ju små byar där också :)

Packat klart väntar på upphämtning för att ge oss av till Skärgården
Hoppas på bra väder eller i allafall inte regn. Så vi kan ta en morgon promenad vid havet i morgon bitti :love: innan vi åker hem igen

Hemma igen efter en fin kvall med hastar och trevliga manniskor:) Nu ar det dags for sangen sa jag ar pigg nar jag ska ut och "hunda" i morgon.

I kvall skrattade halva janget at mig och min hast Michico. Han har en Pasofino "huvudbonad" (jag mins inte vad det heter pa Svenska sa har sent:p) som ar utformad sa man kan binda upp hasten utan att bettet ar med i uppbindningen alls.
Da jag behovde gora lite annat en stund band jag honom en liten bit fran mig medan jag hjalpte andra ryttare fran marken en stund medan jag pratade ganska hogt med dem.
Michico borjade gnugga huvudet mellan staket brader och jag sa med bara en antydan av det som barnen kallar min "mamma rost", "Michico, cut it out".
Han drog tillbaka huvudet direkt och gav mig en faraktig blick, ruskade pa sig, suckade och vantade talmodigt igen.:love:
Nar de andra fragade hur jag lyckats lara min hast det blev svaret, "Hundtraning!" :p
Det är ju skitkul att göra hund av hästarna, ingen tror på vad dom ser när man med bara rösten kan få dom till att göra precis vad som helst, samt att dom får väldigt "fria tyglar" att göra som dom vill när dom sköter sig.
Fjordan jag hade blev som en labrador, lite lagom seg och matvrak men ursnäll och ingen glömmer laghoppningen när hon knöt upp grimskaftet, gick till kiosken och "köpte" ett äpple för att sen gå och lägga sig i skuggan bredvid kiosken. :D
Jag skötte ljudanläggning mm. så jag hade annat för mig och när hon fick tråkigt så hittade hon på saker men alltid snälla saker och var aldrig långt borta. :D Lös häst på tävlingsplats är ju annars en mardröm men ingen tyckte det var det minsta konstigt eftersom det var min häst. :rofl:

Å vad jag saknar "fes-Maja" ibland, när jag ville att hon skulle gå bort och inte vara ivägen pekade jag bara, då vände hon saaakta, fes och gick. :rofl:

@Klara - det dyker upp en hel del såna annonser i vår hippologgrupp på fb. Om du vill får du gärna lägga till mig där så kan jag vidarebefordra sånt till dig :) skicka ett PM isf! :up:

Händer är känsliga saker har jag lärt mig nu :cautious: det kan ta betydligt längre tid än en vecka. Du får nog ge det en vecka till. Låt den vila mycket men rör på den. Hoppas den snart känns bättre!
Vissa skador i den regionen går inte att göra nåt åt och går aldrig över, jag bröt handleden vid ett fall för snart 30 år sen och det har jag ständig "glädje" av, vartenda hammarslag känns som om nån bryter handleden på mig igen :arghh: och jag har många tusen spik som måste slås i och spikpicka funkar inte överallt annars har jag övergått till det, samt tryckluftdriven popnitpistol m.fl. sådana hjälpmedel.

Jobbigt när andra är mer oroliga än en själv för magnetröntgen av hjärnan pga ögonen.
Jag tror ju inte det kommer visa nåt så min största oro är att ligga still under tiden röntgen görs.
Men provsvaren var roliga
Njurarna funkar men tpo värdet var 42 och ska vara Max 5,6

Sambo och dotter är på prova på -handboll. Lokala klubben hade för barn mellan två och sju alla lördagar i september och eftersom dottern älskar alla typer av lekar med boll var det ganska givet att hon skulle gå, och eftersom de krävde en engagerad förälder var det lika givet att sambon skulle följa med :angel:

Fångade precis en loppa som kröp/hoppade på mig :wtf:. Hoppas det bara var en tillfällig besökare som liftade in med labben.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
40 831
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 015
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 182
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 518