Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matte är en skurk. Missia hade tydligen smitit ut när jag var ut och hängde tvätten och stod nu på bron och vrålade (inte vanligt, hon brukar vänta tyst). Nu snattrar hon hela tiden, förmodligen säger hon "puckomatte, puckomatte"... :cautious:

Kan tillägga att det är inte så kallt, bron är täckt och det finns fåtöljer med fleeceplädar där... :meh:

Vår honkatt var lite lagom sur på mig efter att jag hjälpt henne med tvätt av rumpa :angel:
Jag fattar inte varför hon blivit så svinig, innan hon kastrerades var hon väldigt noga med att tvätta sig.

Utan assisten skulle det inte bli speciellt mycket bakat i det här huset. Vem f-n orkar knåda....

Häv i bunken, vrid på knappen. Klart.
Jag brukar inte orka ta fram den istället, och har inte bakat något med tung deg på evigheter (här blir det oftast kladdkaka, så går det fortare att ta den med elvispen).
Men nu jäklar ligger tekakorna på sista jäsningen, om en ljuv halvtimme av vila ska dom in i ugnen och bli till lunch! Hade kanske inte riktigt tänkt äta mackor till lunch, men det går inte att motstå nybakat bröd :angel:

Varit hos frisören och blivit klippt, färgat ögonbryn o fransar och fått ögonbrynen plockade.

Hade tänkt att rida men känner inte för det så hästarna får gå och äta gräs och jag ska krypa ner i soffan och bara vara fram till nattjobb.

Har hon gått upp i vikt? I så fall: når hon?

Ja hon har gått upp i vikt (bantning är in the progress) och hon når, men hon tvättar sig sämre överlag, dvs inte bara efter toabesök. Hanen vi har är manisk med sin päls så han är ett kapitel för sig men hon har ändå alltid varit mån om sin päls men har liksom tappat lite av det där.

PR-byrån avklarad. Höll på att blåsa bort och är trots paraply dyngsur. Kaos. Nu på väg mot söder. Ser ut som Bonnie Tyler frisyrmässigt just nu. Kaos nr 2.

536e745ce65327722d47a6d8a2a1456a.jpg
Jag har hört att den frisyren är på modet i dag :angel:

Spöregn och halv storm ute :meh:

Duschat och och kommit i kläder och inbillar mig att mina gigantisk påsar under ögonen egentligen inte alls syns :angel:
Kom på att jag missat räkningarna mitt i allt kaos :o Men nu är dom inlagda och ekonomin mer uppstrukturerad än någonsin :up: Känns bra och tryggt ;)
Nu ska jag ta en ny tripp till vc :cautious:

Fick en tid till tandläkaren - nästa tisdag... Så jag får fortsätta med att knapra Ipren tills dess
Ska lägga mig i sängen och läsa lite

Seriöst, jag tror vi fått in troll i vårt nätverk här på jobbet. Förra veckan modemet, idag ena swichen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 2
Svar
22
· Visningar
303
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 450
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 105
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 790