Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändes inte så kallt när jag var ute på balkongen för ett tag sen, men när jag kom in blev jag genomfrusen.
Inte kan väl hösten vara på gång? det har ju inte ens varit någon sommar ännu :arghh:

I dag har det varit en mycket jobbig dag. Hundtraning och en hel del upprorande nyheter. Jag vet inte riktigt om jag ska vara arg, rulla med ogonen, eller bara skratta at elandet.:cautious:
Jag glomde kopa med mig mat hem, sa nu sitter jag har med pizza som levererades aldeles nyss. Det ar ocksa ganska forskrackligt nar den basta pizzan kommer fran en av de stora kedjorna och inte en av de lokala pizzeriorna.:meh:
Jag ar inne pa andra glaset vin. (hallelujah! jag kommer att overleva det har ocksa:angel:) och har just bestamt mig for att det som var sa upprorande faktiskt inte alls ar det. :p

Dricker kaffe och peppar inför dagen. Ska på visning på en alldeles nybyggd lägenhet, eller ja inte den men en visningslägga. Har mycket bra chans att få den skulle jag tro och det hade varit skönt att bo i hyresrätt igen och alldeles sprillans ny. Men blir betydligt högre hyra plus jag får lätt panik av tanken att dra igång säljkarusellen med min bostadsrätt. Men vill nog flytta innerst inne....

Finns tyvärr inga i stallet. Har sett nån katt ett fåtal ggr men den blev livrädd och for ut som ett skållat troll när jag kom in. Är som sagt mest orolig för fodret. Tror att det var mössen som gnagde, för förra vintern var det råttor i stallet men då klarade sig balarna. Stod visserligen en liten bit bort från stallväggen dåO_o
Då är det dags att skaffa en :) Se till att den är kastrerad bara.

Sitter på bussen till jobbet som vanligt. Idag är det sol iaf och 10 grader.
I em kommer min BS hem till mig. Få se hur länge han stannar idag...

Orkade inte klippa.

Har lite ångest för min katt. De kan inte klappa honom ännu, så är rädd att de kanske inte kommer fastna för honom :cry: kan inte ta hem honom igen heller, eller jo, han kan bo på kontoret fram tills avlivningen isåfall. Hade känts fruktansvärt att få tillbaka honom, han verkar trivas jättebra där redan. Äter som en häst och sköter lådan.
Be dem slappna av.

Min skygga katt var i princip osynlig här hemma de första tre veckorna. Numera är han nästan som en vanlig katt.

Tänk på att hela kattens värld är omkull. Låt katten landa och bli bekant med omgivningarna.

för hästar brukade jag anse att det tar ungefär ett år att bli helt hemtam. En katt kan inte vara bekväm med omgivningarna efter bara några dagar!!

Senast ändrad:
De blev en slemmig och kladdig kväll igår.

Tog en snabb skogsrunda och hittade ohemula mängder med smörsopp. :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 97 98 99
Svar
1 969
· Visningar
68 237
Senast: sthu
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 098
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 777
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka