Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugh. Jag är själv hemma med mammas valp (jag är tråååkig och fel matte) medan mamma fick åka in till stan plötsligt då mormor dog i natt. Hoppas bara att jag vaknar (om jag somnar) när väckarklockan ringer för då behöver valpen gå ut.

Vika? Är väl bara att slänga lasset med ren tvätt i rentvätthörnet och ta ett nytt lass i andra hörnet och fylla maskinen igen. :D
Jag använder tvättmaskinen som tvättkorg, när den är full kör jag igång den och rentvätten hamnar i min "fåtöljerob" eftersom jag inte har mycket till förvaring här. :p

Jag avskyr oordning ännu mer än vikningen därför viks allting prydligt. Ja utom sambons kläder, hans hög brukar bli rätt stor innan han tar tag i den :angel:

Ni som jobbar inom vården: kommer man någonsin över frustrationen över vårdköerna? :arghh: Har patient som väntat så länge på behandling att jag undrar om diagnosen fortfarande gäller :banghead:

Precis kommit hem från sjukgymnasten. Ett mycket meningslöst besök, fick inga övningar eller nånting. Konstaterade bara att jag fortfarande har ont i princip. 80 bortkastade kronor :cautious:

Fräser karl-johan-svamp.
Det är verkligen en matig svamp. Det blir massor av bra ett par rejäla exemplar.

Eftersom det regnat så har de växt fort så även rätt stora exemplar är felfria. Nu tärs jag knappt gå i skogen längre. Jag måste få plats med ett lamm i frysen också och trattsäsongen har inte börjat.

Plus att jag kollade in mitt lingonställe igår. Det finns massor trots den usla våren och sommaren. Så även det måste få plats.

Får snart be avkomman köpa en egen frys.....

Beklagar förlusten @Asko :(

Precis hemkommen från lämning på förskolan. Det var lite mer kvavt än vad jag trodde så jag klädde på mig och barnen lite väl mycket.

Uppe men lååååååååååååångt från vaken. Sovit drygt 2 tim,lamet gick i 20min innan jag vaknade.
Kaffe,massor med kaffe ,sen 1 tim körning till tandis,hoppas verkligen han är bra.:nailbiting:

Ätit tekakor till frukost, försöker nu samla ihop mig för att ta bussen ner till vårdcentralen. Lagom irriterad över att vänsterkryckan ligger i bilen på sambons jobb (behöver ju bara en för att ta mig upp/ner för trappan eftersom jag har ledstången att hålla i, tänkte inte på det när jag gick in igår).

Jag vägde mig i morse. :down:

Svälten börjar nu.
För det första: Hur kan man klicka gilla på ett sånt här inlägg?!

För det andra:
Du ska inte, inte, inte inleda någon svält. Ditt mående (såväl psykiskt som fysiskt) kommer inte bli bättre av att skära ner för mycket på maten. Finns det någon möjlighet att lägga om kosten lite istället? Kanske göra en stor veckosallad på helgen (eller köp färdigskuren vid behov), och komplettera den med t.ex. salladskyckling (finns färdig i frysdisken! äter du inte kyckling så går det att byta mot vegetariskt alternativ), pasta o.s.v. under veckodagarna? Då får du i dig bra med fibrer och näringsämnen, utan att det för den skull blir så väldans mycket kalorier på just det målet. Och samtidigt så behöver du heller inte stå och laga mat varje dag (minns att du skrev något i hårtråden om att det gärna blir färdigrätter för att du inte hinner/orkar fixa något annat).
Svält är aldrig en bra lösning på viktnedgång. Hellre lite extra vikt där man ändå fått i sig alla nödvändiga näringsämnen, än att hålla lägre vikt men få brister p.g.a. svältkost.

Fräser karl-johan-svamp.
Det är verkligen en matig svamp. Det blir massor av bra ett par rejäla exemplar.

Eftersom det regnat så har de växt fort så även rätt stora exemplar är felfria. Nu tärs jag knappt gå i skogen längre. Jag måste få plats med ett lamm i frysen också och trattsäsongen har inte börjat.

Plus att jag kollade in mitt lingonställe igår. Det finns massor trots den usla våren och sommaren. Så även det måste få plats.

Får snart be avkomman köpa en egen frys.....

Jag råkar veta någon som har en behändig liten blå frysbox till salu :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 96 97 98
Svar
1 944
· Visningar
67 617
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 098
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 775
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka