Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Traumatiserad, lågbegåvad, stannat i utvecklingen, förståndshandikappad, efterbliven,,,,,,, samma sak men olika benämningar av att nån stannat i utvecklingen av en eller annan orsak. Det finns många orsaker till att människor halkar efter i utvecklingen, förr kallade man dom för idiot eller värre men det var innan ordet "kränkt" var uppfunnen, visst är det tråkigt att människor har det som dom har det och vill du skänka hela lönen och pantsätta bohaget för att skänka bort pengarna så är det ditt fria val, mitt val är att göra motsatsen, jag satsar på mig själv och mitt liv numera.
Nä, inte slutdiskuterat alls. Vet du det säger så otroligt mycket om dig, om vem du är som person, när du kan sitta och kalla en flyktingflicka efterbliven. Och sen faktiskt försvara ditt språkbruk. Att det finns oempatiska människor vet vi nog alla men jag tror nog du tar alla priser. Hur i hela friden kan man se en reklam med ett flyktingbarn och sen sätta sig och skriva så vidriga haranger om idioter och efterblivna och utvecklingsstörda? Det övergår mitt förstånd.

Jag respekterar att det inte är ett regelbrott på Buke att uttrycka sig såhär men med tanke på hur du tidigare benämnt utländska barn (somaliska barn som kackerlackor och romska barn som gräshoppor, minns du det?) så står det ju bortom allt tvivel varför du inte sympatiserar med (utländska) barn som genomgår bland det värsta man någonsin kan föreställa sig.

Fy fan säger jag bara.

Kräks på UNHCRs osmakliga reklam som körs i tid och otid, "Lilla Ella är traumatiserad",,,,,,,,, nä hon är efterbliven, sen kör man en serie klipp med småbarn med hundögon som "mist allt" och så kommer slutet "SMSa och skänk 100 kr i månaden",,,,,,,, :banghead: Samma story år efter år efter år och vem skänker tror ni, jo ensamma gamlingar som dränerar en låg pension ytterligare och står utan mat sista veckan innan pensionen kommit in.

"Hur jag vet detta", jo jag har varit personligen inblandad i en sån soppa som jag fick reda upp och nu är en kompis i samma sits. Jävla tiggeriverksamhet som skulle vara totalförbjuden och rendera kostsamma straff att pyssla med. :mad:
Grattis, det är bara 24 januari och du har redan kammat hem plaketten för Mest smaklösa inlägg 2017.

Sätt det på ditt fina buke-cv.

Menar du att blåsa ballonger inte har med hörsel och hörapparater att göra?! :D

Alla borde få ha ballonger i taket på jobbet, det blir så mycket roligare då!
Nej.
:rage:

Vårt företag fyller år i vår och något ljushuvud (trol vår VD....) har kommit på att då ska hela organisationen FIRA. Tjohoo!!

Följdaktligen kommer det att sändas ut partykit (jo, det är sant, det kallas så) till hela landet. Våra invandrarelever och personalen ska få roa sig med ballonger i företagets färg, partyhattar, serpentiner och blåsflärpar.

Måtte jag bli allvarligt sjuk den dagen.

Jag har inte burit partyhatt sedan tonåren och aldrig NYKTER.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 943
Senast: pepp
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 422
Senast: Grazing
·
Svar
35
· Visningar
1 903
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 589
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka