Vad hade du valt att arbeta med?

Vi låtsas att du är snuskigt rik, du behöver egentligen inte arbeta en dag till i hela ditt liv men vi lever i någon form av parallell verklighet där du ändå måste ha ett jobb. Vi kan låtsas att staten kräver det för att få vara medborgare eller någonting :angel::D När du har valt vad du vill arbeta med så får du sedan ett magiskt trollslag som gör att du direkt får alla skills som behövs. Du behöver alltså inte utbilda dig och sedan lära dig yrket, du kan det redan. Det som är mindre magiskt i den här tankeövningen är att du ändå måste utgå från inkomstbringande yrken som finns idag (sen om du tjänar mycket eller mycket lite spelar ingen roll alls, du är ju redan svinrik).

Vad skulle du jobba med?
Fotograf helt klart, alternativt kombinerat med författare
 
Jag skulle nog satsa på och föda upp hästar passande ridskolor och andra verksamheter. Samt sponsra duktiga yngre ryttarförmågor med fina hästar, där föräldrarna inte har den ekonomiska möjligheten för att barnen ska kunna satsa fullt ut ^^
 
Jag hade velat ha en gård för "hemlösa djur" i alla storlekar och sedan jobbat med att utbilda de till terapidjur av olika slag (såklart baserat på om de är passande eller inte för verksamheten). Samtidigt tar vi emot tonåringar och liknande som har det svårt, behöver ett extra hem, olika diagnoser, hamnar fel osv. och genom att kombinera djurterapin och "vanliga" metoder så hade jag hjälpt ungdomarna "hitta rätt" (och djuren så småningom).

Har funderat på idén sen jag utbildade mig till djurvårdare och hade en kurs om djur i vården, och sen planerat ut detaljerna under de år jag jobbat inom LSS + utbildat mig till kriminolog. Vill göra något som hjälper människor och gör skillnad. Tyvärr kostar det väldigt mycket att genomföra jämfört med inkomsterna :D
 
Jag skulle gärna jobba som kriminolog, osteolog eller arkeolog :)

Utöver det vill jag ta emot projekthästar att träna och föda upp lite islandshästar och hopp/dressyrhästar, men jag är tveksam till att det skulle vara vinstdrivande.
 
Jag tycker det saknas pannkakerior i Sverige. Alltså, det finns typ noll, och jag tror det finns en efterfrågan. Pannkakor, amerikanska pannkakor, plättar, våfflor, sånna där små pannkakspuffar som finns i Amsterdam :D Så bah vräka på med bär, choklad, grädde :love: Okej kanske inte bakning men jag bara kände för att kasta in det. Kan ingen starta upp ett sånt ställe SNÄLLA?
Jag har faktiskt jobbat på pannkaksfabrik.
Tillverkade plättar, pannkakor, fläskpannkaka, amerikanska pannkakor och raggmunk på löpande band.
 
Skulle tycka det vore skitkul att styla hus/lägenheter inför försäljningar! Inte bara möblera, utan även enklare ytskikt.

Jobba inom ambulansen vore också jättespännande!

Och som veterinär.

Skulle även vilja jobba på en mindre bondgård med mjölkkor.

Lite gott och blandat med andra ord! 😅
 
Vi låtsas att du är snuskigt rik, du behöver egentligen inte arbeta en dag till i hela ditt liv men vi lever i någon form av parallell verklighet där du ändå måste ha ett jobb. Vi kan låtsas att staten kräver det för att få vara medborgare eller någonting :angel::D När du har valt vad du vill arbeta med så får du sedan ett magiskt trollslag som gör att du direkt får alla skills som behövs. Du behöver alltså inte utbilda dig och sedan lära dig yrket, du kan det redan. Det som är mindre magiskt i den här tankeövningen är att du ändå måste utgå från inkomstbringande yrken som finns idag (sen om du tjänar mycket eller mycket lite spelar ingen roll alls, du är ju redan svinrik).

Vad skulle du jobba med?
Jag skulle köra stora, tunga fordon. Gärna med precision, typ grävmaskin (jag fick ju skillsen 😜) och vara riktigt jäklig på det 😁
 
Jag skulle flytta till Skåne. Köpa mig en skånelänga, inreda ena delen till fotostudio/utställning och i den andra delen ha ett litet bed & breakfast med 2-3 rum. I storstugan skulle jag ha en liten restaurangdel med ett koncept ungefär som "halv åtta hos mig", stort härligt kök med öppen planlösning och med 6-8 matplatser där jag lagade mat 2-3 dagar i veckan och bjöd in till intressanta samtal mellan både vänner, boende i närområdet och boende på B&B, med enklare matlagning till mer eller mindre självkostnadspris (lite mer för att få det att gå runt). Men ingen standardmeny utan vad jag själv kände för att bjuda på för dagen.

Ganska stor trädgård med mycket blommor och avdelningar i olika teman som skulle passa till bröllopsfotograferingar...

Näää, jag har inte alls funderat på det här överhuvudtaget.....:angel:
 
Senast ändrad:
Jag skulle flytta till Skåne. Köpa mig en skånelänga, inreda ena delen till fotostudio/utställning och i den andra delen ha ett litet bed & breakfast med 2-3 rum. I storstugan skulle jag ha en liten restaurangdel med ett koncept ungefär som "halv åtta hos mig", stort härligt kök med öppen planlösning och med 6-8 matplatser där jag lagade mat 2-3 dagar i veckan och bjöd in till intressanta samtal mellan både vänner, boende i närområdet och boende på B&B, med enklare matlagning till mer eller mindre självkostnadspris (lite mer för att få det att gå runt). Men ingen standardmeny utan vad jag själv kände för att bjuda på för dagen.

Ganska stor trädgård med mycket blommor och avdelningar i olika teman som skulle passa till bröllopsfotograferingar...

Näää, jag har inte alls funderat på det här överhuvudtaget.....:angel:

Vilken dröm :love: Jag verkligen älskar Skåne, det är synd att det är så hemskt långt hemifrån för mig annars hade jag kunnat tänka mig både att flytta dit eller köpa sommarboende. Jag vet att vi har vacker skärgård här uppe men jag tycker ändå inte det kan mäta sig med naturen i Skåne, de öppna landskapen och stränderna. Utan tvekan Sveriges vackraste, i mina ögon, tillsammans med Gotland och Öland.
 
Kanske helikopterpilot i sjöräddning/motsv... eller basist i Foo Fighters... eller framstående fotojournalist... eller bryggmästare på ett mindre bryggeri som går jättebra... :banana:

...eller helt enkelt ljudtekniker igen, det har varit väldigt kul och givande.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 290
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 536
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 372
Senast: anonymys22
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 270
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp