Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Imorse var det sånt lugn över gården och ändå rörelse. En fågel som kvittrade. Är inte det lite tidigt än är det inte vår?
Sen tre rådjur i trädgården och en älg såg jag längre bort.
Månen lyste klart och solen började titta upp sakta.
Hästar ute och fodrade.
Känner att vilken fantastisk plats detta är ändå.
Så vackert ❤️
Det är bra, se på dom små saker och se värde i dom. Det är lätt att glömma stanna upp och faktiskt njuta av det lilla.
 
Att skaffa barn är alltid väldigt egoistisk. Oavsett psykiska måendet.
Men jag orkar inte riktigt diskutera detta nu. Det är inte ens säkert att jag ens kan bli gravid och då är det väl meningen 😞
Jag håller med om att det nog inte är något du ska diskutera på buke. Men det låter som något som är viktigt att ta upp när du träffar vårdpersonal, eftersom det ändå verkar vara ett väldigt viktigt ämne för dig. Kanske inte något att sopa under mattan bara.
 
Inte ens nu kan jag släppa på tankar på vin. Vad bra det skulle vara med ett glas. Måste vara något fel på mig? Hur kan jag vilja dricka nu av alla gånger :crazy: 😞??
Borde väl inte posta det här men ibland hjälper det mig lite att sätta orden på det. Och så
 
Inte ens nu kan jag släppa på tankar på vin. Vad bra det skulle vara med ett glas. Måste vara något fel på mig? Hur kan jag vilja dricka nu av alla gånger :crazy: 😞??
Borde väl inte posta det här men ibland hjälper det mig lite att sätta orden på det. Och så
Det som är "gel på dig" är att du har drabbats av en sjukdom som heter alkoholism.
 
Senast ändrad:
Det är nog en dålig idé kanske. Less jag blir på dessa tankar. Det är det som är felet! Tankarna!
Men också något annat. Det är som att min fria vilja kräver en enorm ansträngning. Inte varje dag men ibland. Och det är tröttsamt
 
Poängen är att jag ska inte dricka alls. Det var det som var överenskommelsen. Och det jag egentligen också vill.
Jag gissar på att det inte ens är särskilt bra att kombinera medicinen med alkohol? Eller ja, jag förstår att det inte rör sig om antabus eftersom att det verkligen inte är bra, men jag kan föreställa mig att andra läkemedel också inte lämpar sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 451
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 968
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp