Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Partner var ute igår till tidig morgon. Kul för honom. Och ändå känns det sorgligt. Vet inte varför. Han kan gå ut på krogen med vänner men det kan inte jag. Dels kan jag inte hantera alkohol och dels vem 17 ska jag gå ut med ens?
 
Några har det varit så med att kontakten bara dött ut.
En person var elak mot mig. Som jag litade på.
Några försvann när jag flyttade. Vi hängde ihop mycket.
Så det är blandat. Olika händelser. Olika personer.
Det är lite så livet är. Jag har inte många nära vänner alls. Har haft flera men de har blivit färre av olika orsaker. Några uppfyllde inte de förväntningar jag har på en god nära vän, och då har jag avvecklat. Visst känns det tråkigt men elakheter, lögner och avundsjuka/missunnsamhet ingår inte i en vänskapsrelation, tycker jag. Jag vill kunna lita på mina vänner och veta att de vill mig väl.
 
Du vet nog att alkoholisten i dig inte nöjer sig med "något glas". Förök komma över de där tankarna nu och läs ditt kloka inlägg du hade för några dagar sedan. Hitta ett AA-möte! Ring din sponsor!
Fast jag läste på något annat forum att det visst gick att göra så och personen kunde då dricka normalt. Men frågan är om man får den effekt man vill åt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 560
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 566
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 036
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp