KL
Alltså, nu börjar jag bli lite nojig efter att ha läst här

.
Min halvklippta häst (klippt på halva halsen och under magen, har dock päls - och det är rejält med päls - ganska långt ned på sidorna s a s) har gått med ylletäcke och ofodrat regntäcke på i ett par dagar nu eftersom det varit nederbörd och stallägaren ska slippa slänga på täcke på morgonen, och varit sval inunder med den kombinationen.
Ikväll tog jag dock av dem eftersom jag tänkte att han skulle slippa ha täcke imorgon om det inte är någon nederbörd, men det kanske blev kallt för honom inatt

? Det är ju lika kallt i stallet som ute (dvs ett par minusgrader) och inne har han ju onekligen begränsad rörelsefrihet = kallt att stå stilla. Däremot har han god tillgång på hö och när det väl är slut har han hela boxen full med halm att tugga på.
Han är van att gå utan täcke, men när man läser här, plus att mina stallkamrater täckar sina hästar rätt friskt, så kan jag ju inte undgå att bli lite påverkad och börjar undra om jag gör rätt..? Såg även när jag åkte förbi mitt gamla stall idag att en oklippt häst fått sitt vintertäcke på sig, vilket får mig att börja fundera ännu mer huruvida jag gjort rätt eller ej.
Svårt för er att svara på såklart, utan att ha sett hästen, det är bara jag som börjar vela såhär på kvällskvisten

Jag är tämligen säker på att hästen i vilket fall överlever natten, men det känns ju fruktansvärt om jag skulle ha utsatt honom för obehaget att behöva frysa!
Nåja, gjort är gjort! Jag får väl se hur han ser ut imorgon.