Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig på jobbet?

Jobbar centralt på kommun som säkerhetshandläggare (kontor)

Klär mig lite efter vilken typ av dag jag har och vilken årstid det är men generellt kan man väl säga följande:
En dag på kontoret utan möten eller möten med interna kollegor: Jeans (gärna svarta) med en tillhörande blus+kofta eller en tjock stickad tröja nu när det är kallt, halsduk och platta skor/boots
En dag med möten med högt uppsatta inom kommunen, utomstående eller branschfolk utanför kommunen så samma fast snäppet finare och alltid svarta jeans, finare kofta till eller gärna kavaj, beroende på tillfälle kan sko med lite klack vara på sin plats också :)

Det kläs väldigt olika på kontoret, beroende på vad folk jobbar med och hur de är som personer! Finns ingen direkt klädkod.
 
Som kurator:
Nedtill:

-mörka/svarta jeans
-leggings/strumpbyxor
-kjol
Upptill:
-linne/tshirt + kofta
-skjorta
-skjorta med stickad tröja över

-klänning

Skor:
-Kängor (Dr Martens, Primeboots eller liknande), Converse....

Lite halvstädat sådär, skiftande efter säsong och humör.



Som kriminalvårdare:
Uniform och mörka skor.
 
Snygga arbetskläder liknande en pyjamas :D Oftast i grönt, då jag för det mesta hänger inne på operation. Jobbar i djursjukvården.
 
Vita formlösa byxor, t-shirt i rosa,röd eller blå, arbetsskor med roliga tryck. Jobbar inom vården.
 
Jag är socialsekreterare. Har oftast kort kjol, t-shirt och en munkjacka eller kofta över. Lite som en dräkt men långt ifrån lika strikt.
 
Jag jobbar på kontor och har ofta tröja/blus och byxor (jeans eller andra byxor, ej chinos), kofta om det är kallt. Gillar också att ha strumpbyxor (ej leggins) och kjol eller klänning.

Nu är jag föräldraledig och har ungefär samma kläder fast mer sällan jeans utan bekvämare byxor och trikåtopp (amningströja) istället för blusar.
 
På mitt ena jobb har jag enhetlig vit eller grön... tja, byxdress. I vården.

På mitt andra jobb har jag antingen jeans och skjorta, eller svarta arbetsbyxor och svart t-shirt/piké, eller svart kostym. I mediaproduktionsvärlden.
 
Jag har antingen uniform liknande det som @LadyCovergirl beskriver, fast kängor med stålhätta, båtmössa/keps/mössa till eftersom jag oftast är utomhus. Av samma anledning har jag underställ från september till maj, typ :angel:
Ibland är jag civilklädd, då har jag oömma kläder typ jeans och bylsig hoodie samt en lite större skaljacka.

Under sommaren har jag jobbat på kontoret pga graviditet, då har jag passat på att klä upp mig lite :D jeans med kavaj/klänning med kofta eller tröja till och accessoarer (det vill jag inte ha till uniformen). Ingen klädkod på kontoret, cheferna och några till jobbar i uniform och de flesta övriga har typ jeans och tröja.
 
Mörkblå piké, mörkblå byxor med svart skärp utrustat med en del skrammel och svarta skor. Under den här kallare årstiden blir det även en mörkblå natotröja eller mörkblå softshell. Denna sjukt upphetsande utstyrsel brukar jag försöka piffa upp med något snyggt nagellack de dagar jag har tid/orkar, håret har jag gett upp för länge sedan.
Jobbar som kriminalvårdare (alltså uniform även här :angel:)


I skolan blir det lite efter dagsform, ibland träningsbyxor och hoodie, ibland strumbyxor, klänning och kofta. Hade varit roligt om jag orkade klä upp mig liiiite mer när jag väl inte har uniformen på mig, men icke :p
 
Jag har jeans och röd fleecetröja med företagets logga på. På sommaren t-shirt med företagets logga på och jeans. Jobbar i "kassan" på en skrot, fixar även en hel del bokföring osv. Inga finkläder på en skrot inte :p
 
Har alltid haft jobb med enhetlig klädsel.

På förra jobbet helsvart (kavaj, väst, skjorta, kostymbyxor) jobbade som konferenskoordinator innesäljare. Innan dess var det i butik så företagets skjorta/tröja och slitstarka byxor. Mestadels jeans.

Nu fortsätter vi i samma anda med kavaj, vit tipp eller vit piké och kostymbyxor. Alltid uppsatt hår och enklare smycken. Jobbar i en kedja som innesäljare med fokus på konferens.
 
Har arbetskläder, en längre modell av klänning. under den brukar jag ha bekväma leggings och asfula men ack så bekväma sandaler. Mitt nuvarande projekt är att hitta snygga och bekväma skor att gå och stå i hela dagarna, känns som jag förlorar den kampen.
 
Mestadels kontorsjobb, ibland med oväntad kundkontakt och i värsta fall oväntad mediakontakt. Oftast jeans (svarta, blå, "coated" osv) eller loose fit kostymbyxor, mest med skjortor till. Annars t-shirts, koftor, kavajer. Kjol/klänning med strumpbyxor då och då, skor varierar men mest jodphurs, boots, loafers eller converse. Kan behöva åka ut i fält, vet jag om det innan klär jag mig därefter, händer det akut så har jag ett par fjällrävenbyxor, arbetskänsgor, fleece och "yrkesjacka" i skåpet.
 
På mitt nuvarande jobb har jag sjukhuskläder vilket jag även kommer ha i mitt framtida yrke. Älskar att inte behöva tänka på klädseln varje dag! Är inte speciellt kläd- eller modeintresserad. Kan liva upp outfiten med några spännande kompressionsstrumpor :D
 
Jeans, svarta tights eller svarta byxor. Ibland en snygg tshirt till, ibland top /linne och stickad tröja eller kavaj utanpå.
Ibland sneakers och ibland klackar, hur jag klär mig beror på vilket humör jag är på och hur mycket jag fått sova under natten (småbarn).
Inatt var det skitdåligt med sömn = jeans, sneakers, linne och grovstickad tröja på jobbet. Inte vidare uppklätt med andra ord :p

Jobbar på kontor med diverse; ekonomi, administration och kundkontakt på telefon. Det är bara jag och cheferna på kontoret, resten av personalen jobbar i kassa eller produktion.
 
Jag brukar variera mellan kjol och strumpbyxor eller jeans. Nu när det är kallt ute är det oftast också kallt inne på jobbet så någon lite snyggare tjocktröja eller kofta. Under den varmare årstiden har jag ofta någon snyggare t-shirt eller skjorta till.

Är lärare på gymnasiet.
 
Är företagsrådgivare på Handelsbanken med ständiga kundkontakter både på bankkontoret och ute hos kunderna. Jag har oftast dräkt, kostym eller klänning alt kjol eller kostymbyxor och blus & kofta/snygg tröja. Fast numera är det OK med jeans också - i alla fall om de är mörka och "ser propra ut" och med snygg överdel till.

Inför planerade kundbesök av typen industri/entreprenadföretag och liknande anpassar jag klädseln genom att välja jeans och ha kavaj till så länge jag är på bankkontoret. Men det förekommer även kundbesök då man får byta till rejäla gummistövlar och riktigt oömma kläder.
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.

Jag är grafisk formgivare och klär mig som jag vill. :D

Har dessutom ett par fina, varma tofflor på kontoret som jag kan hasa runt med i korridorerna. :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 909
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 126
Senast: Pinus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 434
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 159
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp