Vad har du på dig på jobbet?

Jobbar bara lite extra då jag pluggar, men svarar ändå

På jobbet har jag röda Tretornstövlar, helskodda byxor av varierande färg, handskar, långärmad tröja och quiltad jacka av varierande tjocklek beroende på väder och vind. Vad jag extrajobbar med kan ni ju fundera på ;) :angel:
 
Jag jobbar som fritidspedagog så oömma vardagskläder typ jeans och tröja, gärna åt det varmare hållet så här års då jag är ute mycket.
 
Har oftast klänning eller kjol med blus, alternativt svarta byxor med kavaj. Stövlar eller andra finare skor. Jobbar i klädbutik.
 
Svart långärmad T-shirt, svart piké, svart huvtröja, svarta fodrade byxor (nu när de börjar bli kallt. Haft jeans annars), svarta skor.
Jobbar i matbutik. Har nyss fått T-shirten och pikén av jobbet resten är privata kläder.
 
Hmm...jag visar mig inte på kontoret så ofta... men när jag är där har jag oftast mörka jeans, topp/blus och kofta och skor/stövlar med klack. Typ samma kläder som hemma. Så skönt att inte behöva se stram ut( som jag för 20år sedan inbillade mig vara viktigt).
När jag är på mitt hobby/volontärjobb är det samma kläder-typ vanlga vardagskläder.
 
Jag har stålhättor, ridbyxor(grå, gröna eller bruna) jag gillar färg så det blir varierat på långärmade, tjockare långärmat, väst och jacka. Ju fler lager desto bättre! haha Toppluva och handskar kompletterar när man cyklar till jobbet varje dag. Snart åker även vinterridbyxorna fram om kylan kommer. Har även någon piké med logga på som åker på igen till våren då värmen kommer :D
 
Jag är psykolog och jobbar inom psykiatri. Har oftast snyggare vardagskläder på jobbet, men det varierar lite utifrån humör och om det är något särskilt jag ska göra den dagen.
 
Har arbetskläder och det är så skönt! Behöver inte fundera vad jag ska ha på mig (om jag inte ska ngnstans efter jobbet som kräver viss klädsel) och behöver inte vara rädd om kläderna på samma sätt på jobbet.
Har dessutom en käck liten mössa på mig så behöver inte bekymra mig över frisyren heller, hallaluja! ;)
Har till och med arbetsskor, så jag inte ska krossa tårna :P
 
Det här har jag också funderat mycket på! Har nyligen bytt från ett jobb där det var full uniform som gällde, till ett där jag ska försöka se stilig ut varje dag med mina alldeles egna kläder :eek: Egentligen tycker jag att det är kul, men ibland blir det lite jobbigt också och jag hatar den här "jag har ingenting att ta på mig"-känslan.

Jobbar på kontor för ett modeföretag vilket gör att pressen ökar ännu lite mer (i mitt huvud - i verkligheten är det ingen som riktigt bryr sig så länge man inte kommer i hoodie), men jag har ingen direkt kundkontakt. Jag brukar satsa på antingen kostymbyxor samt en långärmad blus av något slag, proper klänning med tjocka strumpbyxor eller på lata dagar svarta jeans med kavaj, skjorta eller finare tröja. Alltid stövlar eller kängor med klack.
 
Lite olika men ofta jeans (svarta eller blå), stövlar och tröja/tunika/kofta/kavaj. Ibland kjol/klänning och stövlar. Försöker se lite representabel ut :) Jobbar som ekonom/administratör på kontor.
 
Hmm...jag visar mig inte på kontoret så ofta... men när jag är där har jag oftast mörka jeans, topp/blus och kofta och skor/stövlar med klack. Typ samma kläder som hemma. Så skönt att inte behöva se stram ut( som jag för 20år sedan inbillade mig vara viktigt).
När jag är på mitt hobby/volontärjobb är det samma kläder-typ vanlga vardagskläder.



Tillägg: kontoret=finans volontär= blandat, ibland ute på gatan, ibland hembesök, ibland kontor. I en trasig och utslagen miljö.
 
På jobbet fram till i höstas: välklätt med en twist, typ. Gärna lite arty, men ändå snyggt nog att funka på kostymnissemöten. Vid skrivbordet jättekofta(askallt kontor), mjuka goa tofflor och snyggskorna redo bredvid. På kontoret tillgång till gummistövlar och stor jacka.
Sen, som student på nytt med heldagar i skolan: typ samma som ovan, fast mer sneakers och mindre uppklätt.
Just nu, som sjukskriven student: mjukt och elastiskt, typ. Försöker klä på mig och komma ut om dagarna, men då blir det oftast funktionskläder, praktiska jackor och löpardojor/kängor.
 
Hel och ren är det som gäller på mitt jobb och jag har för det mesta på mig jeans, någon topp och en kofta. Skor varier från ballerina till kängor beroende på humör och väder. Idag har jag på mig kjol och strumpbyxor vilket inte händer alltför ofta.

Nästa vecka börjar jag en ny tjänst där det är lite mer uppklätt så i helgen ska jag uppgradera garderoben med nya byxor och toppar.
 
Landstingsuniform i tjusigt vitt när jag är på akuten (ibland tillpiffat med en blå blus istället för vit...), eller landstingspyjamasen i blått när jag är på operation. Älskar pyjamasen. Det är nog de skönaste myskläder man kan ha. Om man får tag i rätt storlek ;D
Försöker skilja mig från mängden genom roliga strumpor, oftast randiga och mycket färgglada. Älsklingsskorna är tyvärr svarta och tråkiga (eccosandaler) men ack så sköna. Därav strumprevolten :)
 
Som personlig assistent är jag hel och ren. Endel arbetskompisar går i mjukiskläder, medan jag tycker det är lite respektlöst mot brukaren. Är inget jobb där kläderna blkir smutsiga eller slits. Jag har vardagskläder som jag ser presentabel ut i.
Som student på en keramikkonstutbildning har jag vardagskläder oftast, fast med förkläde. Håller jag på med smutsigare arbeten har jag arbetskläder.
Sitter jag på möten som studentrepresentant eller liknande sysslor för kåren så hat jag snyggare vardagskläder, försöker anpassa mig till den nivå som övriga på mötena har. Till fakulitetsstyrelsen har jag ofta på mig kavaj och en klänning.
 
Tycker att det är jättekul med kläder, är dock periodare. I våras körde jag mycket med snygga byxor, kavaj och pumps, nu på höstsidan har jag latat på mig lite och kör rätt frekvent med jeans, stickade tröjor och stövlar, eller om jag vill vara lite finare någon dag, höstgrå kostymbyxor och favoritpolotröjan. På min klädbetjänt på kontoret hänger en kavaj och en varseljacka för tillfällen när det behövs eller jag fryser. Träffar mest folk internt så behöver väl egentligen inte tänka allt för mycket på mig, men då jag har en högre befattning på vår arbetsplats känns det som att jag i alla fall bör vara något proper, vilket gör att jag kör med lite dyrare märken utan att gå helt out of bounds.

I dag är jag föräldraledig och har för stora stuprörsjeans och nedsnorad collagetröja. (det du Claudia Galli)
 
Vad roligt det är att läsa alla svar! :)

Jag kan ju svara själv också - jag jobbar med HR, på kontor. Ingen spikad klädkod, här finns allt från jeans och t-shirt till full kostym med slips.

Jag har alltid kjol eller klänning - aldrig byxor överhuvudtaget förutom på träning. Även då lite motvilligt ;) Det vanligaste är trikåklänning och kofta, eller kjol i varierande längd, topp/blus och kofta. Mitt bästa köp i höst är nog min ganska tunna långkofta utan knappar med slitsar i sidorna och fickor från KappAhl - har nog på mig den 70% av tiden. Det är så oerhört praktiskt med fickor!

Har på senare tid fastnat för färgade strumpbyxor, så det har jag nästan varje dag. Vill gärna säga "färgglada" istället för färgade, men jag har svårt att hitta just färgGLADA - jag hittade ett par knallröda på KappAhl, men det är också allt. Tar hemskt gärna emot tips om GLADA strumpbyxor för GLADA ben. Idag har jag tunna svarta med röda hjärtan på, de är i och för sig rätt glada :) till ganska lång svart trikåklänning med resår i midjan och i halsen och halvlånga ärmar, så skön från Indiska.

På fötterna har jag väldigt vanliga svarta snörskor. Ser ut lite som Doc Martens-skor, fast lite nättare och utan gula stickningar. Alternativt ett par blå boots från Rieker som jag förälskade mig i för ett tag sedan. När vintern kommer får det väl bli ett par rejälare svarta snörkängor från förra året.

rieker_55fe92acddf2b32ad04e9d6e.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 081
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 136
Senast: Pinus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 451
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 167
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp