Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig på jobbet?

Företagets fula uniform. Ingen är snygg i de kläderna så jag har accepterat att jag ser fett ful ut i den. Men börjar 05 och slutar ofta 10 dvs jag träffar ändå inga kunder, de dagar jag jobbar längre jobbar jag "bakom kulisserna" ändå.

Nu är jag hemma på graviditetspenning så glider mest runt i mjukiskläder eller jeans/chinos och ngn fin blus/skjorta/topp till. Blir väl samma som mammaledig, inte sunka ner mig iaf. Kommer nog iofs mest ha träningskläder på mig.

Ska börja plugga i höst eller nästa höst och längtar efter att klä mig fint igen osv. Och sen ha ett jobb där man inte har jobbuniform när man är klar, utan finare kontorsklädsel :love::love::love:

Har typ alltid haft uniform på de jobb jag haft. Så vill inte ha det mer. Måste ju få användning av alla fina kläder i klädkammaren :idea:
 
Gummistövlar, arbetsbyxor, munkjacka, buff/pannband såhär års och plasthandskar är standard. Jobbar i ladugård.
 
Vardagskläder. Oftast jeans och någon top/tröja (av varierande snygghetsgrad, beroende på vad jag känner för och vad som är rent :D). Har en ridsportsbutik, så blir jobb i butiken, hemifrån (på andra sidan gårdsplanen), samt emellanåt även lite i stallet som butiken ligger i anslutning till, även om jag främst sköter administrativa delar i det företaget.

Många dagar klär jag mig nog "onödigt snyggt" (speciellt med tanke på att i princip alla runt mig springer runt i stallkläder), men jag gillar att vara lite vardagssnygg framför "överdrivet bekväm", då jag känner mig piggare och får mer motivation till att jobba. Klär jag mig i mjukiskläder vill jag ju bara lägga mig i sängen och sova bort hela dagen. :D
 
Mjukisbyxor och linne, bra skor och varm jacka. Pisstråkigt men sant ;) jobbar med hundar och har ingen lust att klä mig "fint" för det. Ibland slår jag på stort och byter mjukisbyxorna mot jeans.
 
Klänning och strumpbyxor varje dag. Kofta eller som idag, kashmirsjal om axlarna. Tofflor på fötterna :D Just nu är jag inne i en svart period, så jag är svartklädd från topp till tå. Klänningarna är av vardagstyp, idag svart trikåklänning. Jag jobbar på kontor och har kundkontakter då och då. Då kontoret är knutet till ett tekniskt lab förväntar sig ingen att vi som jobbar här är elegant klädda. Ibland åker labrocken på om jag rör mig ute på lab.
 
Klänning och strumpbyxor 99 dagar av 100. Jobbar på kontor i prestigeprojekt och behöver kunna vara "representativ", har därför alltid en kavaj i skåpet. Piffar genom att ha färgglada strumpbyxor och galna smycken och håruppsättningar, kavajen är piffigt leopardmönstrad med puff på avlarna. Har 16 par skor i skåpet på jobbet och byter alltid skor där.
 
Klänning och strumpbyxor 99 dagar av 100. Jobbar på kontor i prestigeprojekt och behöver kunna vara "representativ", har därför alltid en kavaj i skåpet. Piffar genom att ha färgglada strumpbyxor och galna smycken och håruppsättningar, kavajen är piffigt leopardmönstrad med puff på avlarna. Har 16 par skor i skåpet på jobbet och byter alltid skor där.


...ibland har jag dock hjälm och varselkläder.
 
Klänning och strumpbyxor 99 dagar av 100. Jobbar på kontor i prestigeprojekt och behöver kunna vara "representativ", har därför alltid en kavaj i skåpet. Piffar genom att ha färgglada strumpbyxor och galna smycken och håruppsättningar, kavajen är piffigt leopardmönstrad med puff på avlarna. Har 16 par skor i skåpet på jobbet och byter alltid skor där.


Jag ser stilen framför mig, :love: !
 
Arbetsbyxor, varsel. Kängor med spiktrampskydd och stålhätta. Underställströja, softshelljacka, oftast väst över. Eller varseljacka om så krävs. Emellanåt flamskyddskläder med varsel. Hjälm på många av arbetsplatserna men inte alla.

Kort sagt, vansinnigt upphetsande :/
 
Jobbar med IT på kontor.
Kör med mörka jeans och polo tröja.

b170409.png
 
jobbar som undersköterska, har arbetskläder i form av en klänning liknande sådan som personal bär på sjukhus samt ett par leggings. Brukar ha stdstrumpor och et par vanliga sandaler på fötterna.
 
Jeans och tröja kör jag med för det mesta. Jag jobbar som administratör utan kundkontakter, men vill ändå inte se sjaskigt klädd ut.

Om jag jobbar hemma kan det bli hur som helst. Det är liksom inte ens säkert att jag klär på mig en sådan jobbdag.
 
Jag har alltid klänning och leggings/strumpbyxor gärna en kofta också då jag brukar vara lite frusen. Det är vad jag känner mig mest bekväm i och jag äger knappt ens byxor.
På fötterna har jag innetofflor.
 
Jag bär uniform av ett särdeles icke upphetsande slag. Standard är marinblå pikétröja, marinblå byxor och extra bälte med massa skräp i (fängsel, nycklar, RAKEL osv) som tynger ner byxorna. Det händer att jag har ljusblå skjorta och är det vintertid krävs scarf eller slips till den. Är jag frusen (1-2 gånger per år) kan jag ha en marinblå Nato-tröja eller en marinblå softshell-jacka. Är jag utomhus har jag marinblå vindjacka eller marinblå tjockjacka med eller utan marinblå fleece-jacka isatt. På fötterna har jag svarta gympaskor.
Klädseln är densamma oavsett om det är avdelningsarbete, transport, rättegång eller annan uppgift.

Eftersom mina kläder är tokigt tråkiga kör jag lite samma modell som @Hyacinth och piffar upp det med icke reglementsenliga strumpor med färgglatt mönster, glittriga och färgstarka naglar, glittrigt/färgglatt armband/klocka, glittrigt halsband och glittriga hårspännen. Sen är mitt hår alltid färgglatt i sig själv också :D
 
Bär mina vardagskläder i extraknäcket som handledare på ett boende. Klär mig inte extravagant åt något håll utan det är jeans + topp eller klänning + stumpbyxor. Det enda jag tänker på är att ha skor som är lätt att kliva i/ur då de boende ha egna lägenheter och det därav blir en hel del av och på med ytterkläder när man går mellan lägenheterna.

I min framtida yrkesroll så kommer jag antingen jobba i sjukhuspyjamas eller "civilklädd", beroende på vart jag hamnar. Då jag i den rollen kommer att vara mycket mer representativ (i.e. patientkontakt) så känns det viktigare att vara "vardagssnygg" (bra uttryck!) där än vad det gör i nuvarande jobbet som handledare.

Jag gillar generellt att göra skillnad på jobbkläder och fritidskläder. Antingen det är en ren uniform eller att man bara för sig själv gör skillnad på jobbkläder och privata kläder. På något sätt blir det lättare att gå in i en professionell roll på det viset. Sen är ju sjukhuspyjamasen fruktansvärt bekväm :o
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.


Sol - jeans, sneakers, stickad tröja.
Regn - jeans, kängor, stickad tröja.
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.

Pyjamas! :D:love:

Jobbar på sjukhus på en stängd psykiatrisk avdelning så vi har blå vårdkläder :)

Innan har jag jobbat som coach och då var det oftast snyggare byxor och kavaj men även som fritidspedagog och då var det vardagsklädsel men kanske något "oömmare" vissa dagar :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 654
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 115
Senast: Pinus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 133
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp