Bukefalos 28 år!

Vad har ni för erfarenhet av magnetprodukter,ex.täcken,paddar?

L

lie

Funkar det? ett sånt täcke är ju väldigt dyrt(5000) och att köpa nått som kanske inte funkar känns inte så lockande.. nån som har nån sån hästprodukt??
 
Använd pengarna till något bättre.
Köp ett vanligt täcke,och sätt in resterande pengar på barncancerfonden t.ex.
 
Nu är du faktiskt lite dum Pelle....

Till trådskaparen....

Jag har magnet täcken och dom funkar super faktiskt, speciellt om din häst har problem med rygg,nacke ,kors, det är vetenskapligt bevisat att magneterna ökar blodcirkulationenen så det är absolut inget humbug...du märker direkt på din häst att det funkar oxå...ibörjan kan hästarna bli lite oroliga eller väldigt trötta, när du "kört in" täcket på hästen så är det som vanligt, men det fungerar ända, det är bara att hästen "synkroniserat" sig med täcket.....jag har aldrig behövt ångra mitt köp
Har även benskydd, boots mm...och jag har t om fått bort pålagringar på en kota som en häst haft i 4 år med magneter... :)

kolla denna http://www.magnethealth.se/forskninghast.htm
 
Tyvärr så finns det inga som helst bevis som håller vid närmare granskning när det gäller magnetterapi.
Blodets järn är omagnetiskt,och skulle det varit magnetiskt, så hade det ju samlats under täcket och hästen hade säkert inte mått bra.
En kvarleva sedan 1800-talet,som fått ny spridning av new-ageflummet,och funkar säkert lika bra som sockerpiller för dem som tror på det.
Tyvärr har man svårt att få en häst att tro,speciellt som man inte har tillgång till hästpratare som krävs.
 
HAr du provat produkterna själv???
I annat fall tycker jag att det är konstigt att du har så bestämda åsikter om dom...
Man behöver inga hästpratare för att se hur hästen reagerar faktiskt
Min ena häst glömde jag täcket på över natten innan "invänjningen" var över...alltså dag 2....Det var bara mattrasor kvar av det :crazy:
Den hästen är nu 11 år och har varken före eller efter plockat av sig ett täcke......när han vant sig kan han ha det hela nätterna utan problem.....

läste du inte länken jag skickade med????
 
Jo ,jag läste länken men är skeptisk när säljföretag hänvisar till någon rapport,om som utges vara vetenskapligt genomförd,och inte satt spår inom etablerad vård.
Du får antagligen samma resultat med ett ylletäcke.
 
Jag måste få berätta detta, tidigare hade jag vanliga sulor i mina ridstövlar under vintern. Men men mellan varven så blev fötterna kalla, och tårna frös ordentligt när det blev riktigt kallt. Trots även flera lager strumpor, kunde tårna bli som isbitar.

Men så ombads jag prova ett par magnetsulor, och för att bespetsa detta ytterligare satte jag på mig endast ett par tubsockor trots att det var rejält kallt. Märkligt nog frös jag inte alls med dessa sulor, fastän dom såg omåttligt kalla och hårda ut. Så det vet f*n vad som hände, något var det ialla fall och det var inte inbillning. :confused:
 
Jag har sk piggsulor,(Gumminabbar)som funkar genom att foten rör sig mot sulan ,och masserar.
Varmt och skönt (och billiga)
;)
 
Men i övriga världen så anses inte alternativa metoder som humbug, tex i England så utförs healing på sjukhus, i Tyskland är homepatin användbar i sjukvården...i Sverige är ALLT kvacksalveri :crazy:
så visst används det metoder som inte just använd här....

Att forskning inte betyder något för den som inte VILL tro är ju ingen nyhet :p
 
Jag har sk piggsulor,(Gumminabbar)som funkar genom att foten rör sig mot sulan ,och masserar.
Varmt och skönt (och billiga)

Ja men det blev ju jättebilligt det här med, jag fick dom gratis. :cool:
 
Jag hade skitit i det, om det inte hade varit för att det skall finnas människor som skall sko sig på att utlova guld och gröna skogar,om man köper deras hutlöst dyra produkter.
 
Mot inbillade krämpor funkar det nog säkert.
Annars får inte hokuspokusmetoder utesluta veterinärvård,det är brott mot djurskyddslagen.
 
Men hur många hästar finns det inte då som inte blivit bra av veterinärvård???
Kan man då göra nåt själv så är väl det bra.....om du får en hovböld på din häst åker du väl inte till veterinären heller, utan du skär väl upp bölden och hästen blir bra....
har min häst ont i ryggen så lägger jag på magnettäcket, inte åker jag väl till veterinären...och OM jag skulle göra nåt så åker jag hellre till en kiro el massör....

Jag har haft så mycket med veterinärer att göra så jag vet vad dom kan o klarar av att åtgärda, när man ska åka ner och när man ska stanna hemma......
 
Det finns billigare magnettäcken, det billigaste jag vet kostar 900 kr. Jag har dock inget själv så kan inte uttala mig om effekt, inte heller vad som skiljer sigf rån de dyrare.

Ang magneter så har jag sedan 1½ vecka magnetskydd på bägge haserna på hästen. Jag har inte märkt att detta gett någon märkbar effekt så som ökad värme eller så, och hästen har inte reagerat övht på dem (t ex att bli orolig etc).

Däremot så har han som genom ett trollslag börjat kännas oförskämt fräsch och uppvisar en elasticitet och mjukhet som jag sällan sett maken till hos dne hästen. Han har dessutom MARKANT ökat steglängden och ffa hur han tar in bakbenen under sig. Dock kan jag inte garantera att detta är av magnetskydden, eftersom han i fem dagar också fått ett ledtillskott med glukosamin, kondriotin, hajbrosk och MSM. Om det är magnetskydden eller ledtillskottet i detta två i kombination som gett den remarkabla effekten kan jag inte avgöra, men EFFEKT är det, och inte pga slumpen. Men för att veta vad som gett vad lär jag sluta med endera produkten och se vad som händer, och det har jag ingen som helst lust med =)
 
Mot inbillade krämpor funkar det nog säkert.
Annars får inte hokuspokusmetoder utesluta veterinärvård,det är brott mot djurskyddslagen.

Vem har sagt något om att det ena utesluter det andra? De kan KOMPLETTERA varandra ju?

Nu vet jag inte vad du anser om ledtillskott, men det är ju också i mångt och mycket ansett som "hokus pokus". Och möjligen om man adderar två hokus pokus-produkter att man får en 'seriös produkt', men hur förklarar du annars den effekt jag sett?
 
skillnaden ligger på gauss(styrka) och antal magneter, jag har bägge delarna, det dyrare har magneter även över bogarna och ner på baklåren......

sen finns det ÄNNU dyrare..upp mot 8-9 000 tror jag...
 
Jag tror jag börjar att köpa(magnet) paddar som jag kan linda hans ben med och se om det blir nån förbättring på hans ena ben där han har blödningar sen ahn stått o slått i boxväggen när han var hingst! han har inga problem med benet men få se om tjockheten går ner !

funkar det så köper jag mig ett sånt täcke till han med! han är lite stel vid korset,bärbensknölen..

till pelle: det funkar ju för människor så varför skulle det inte fungera för ett djur?????

jag sökte efter svar till dem som har provat magnettäcken m.m och inte till dem som inte tror att det funkar!! för du har tydligen inte provat ett och då kan man faktist inte veta! som om elefanter kan flyga..
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 187
Senast: Amha
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 171
Senast: Bee
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 199
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp