Bukefalos 28 år!

Vad har ni för säng?

Mammadutt

Trådstartare
Ja så fram med det, vad har ni för säng (madrasser)? Vad kostade kalaset och är ni nöjda?

Står inför sängköp, har Ikea och längtar så efter att få bränna upp skiten! :devil: Jag drömmer om en Carpe Diem 160 cm continental, Sandö... men den kostar... MYCKET. Är det värt det?

Äsch fram med era tankar! :banana:
 
Sv: Vad har ni för säng?

Åh, vi som drömmer om att slänga ut våra uttjänta, gamla, ärvda Duxmadrasser och köpa nya Ikea madrasser.
Läste ett test (givetvis länkat från Ikea men ändå) att deras sängar stod sig väl i konkurrensen med dyrare märken.

Ska följa tråden för fler erfarenheter! :)
 
Sv: Vad har ni för säng?

Jag och sambon har en 120-säng, Sultan, från IKEA. Har funkat bra i ett år nu! Sover som en stock.
 
Sv: Vad har ni för säng?

Jag har en resårbotten från Jysk ("dreamzone nånting") och Ikeas sultan tuvebo bäddmadrass. Sover grymt bra
på det :love:

Mamma och pappa köpte rätt nyligen nya sängar på Ikea och dom är nöjda såhär långt :)
 
Sv: Vad har ni för säng?

Vi har en sultansäng från IKEA, fasta resårbottnar med en 7cm bäddmadrass. Men denna ska bytas ut så for vi är färdiga med resten av huset och vårt nya sovrum, och då blir det Tempur för hela slanten. Visst är 30 lakan (haha:D) lite saftigt, men med tanke på att man tillbringar en tredjedel av livet i sängen är det värt det. Och att slippa ryggont när man vaknar...

Men kvalitén på IKEAs sängar upplever jag som riktigt bra i övrigt!
 
Sv: Vad har ni för säng?

kl inget ont om IKEAs sängar, våran är dock 10 år gammal och vi båda har kroppslig värk, jag behöver mjukare säng och sambon trivs nog ganska hyfsat fast om man provligger sängar på tex Mio så ser man ju snabbt att den man har är inte alls lika skön :rofl:

Vi har Den dyraste bäddmadrassen från IKEA, den är bra men själva sängen... neee å jag vet inte vilken modell det är för den köpte vi begagnad på blocket :angel: i fattiga tider!
 
Sv: Vad har ni för säng?

Jag har en Carpe Diem Sandö, 160cm, och jag fullkomligt avgudar den. Jag har känslig rygg efter en trafikolycka och det är en av de få sängar som jag kan sova i utan att ha ont när jag vaknar på morgonen.

Har varit tvungen att byta ut den mot en Sandö 180cm nu när vi är fyra i sängen (jag, sambon, en labbe och en rottis). Vi fick betala 40.000 för vår säng och jag vet helt ärligt inte vad 160 sängen kostade då jag fick den av min pappa i inflyttningspresent.

Men, som svar på din fråga, det är definitivt värt priset. :love:
 
Sv: Vad har ni för säng?

sultan svaneholm och sultan timan har jag för mig de heter - supernöjd!! Priset minns jag inte men de kan du ju lätt kolla på ikea ;)
 
Sv: Vad har ni för säng?

Jag har en 140 * 200 enkelsäng från IKEA. Madrassen är en Sultan och ramen är billig :D Tror allt gick på 2500 kr.

Jag sover som en stock :love:
 
Sv: Vad har ni för säng?

Jag har 120 cm IKEA Svaneholm med bäddmadrassen Tuvebo. Sover jättegott i den. "Pojkvännen" har en gigantisk och snordyr Carpe Diem-säng. Han älskar den. Jag som väger 20 kg mindre än honom tycker att sängen är alldeles för mjuk.
 
Sv: Vad har ni för säng?

Vi har en Jysk, 160 cm., inköpt 2005 för ca. 2000 kr. Den funkar ju att sova i, men den knarrar lite väl mycket när man stiger i och ur, och så vill jag hutta den mest för att det är just en Jysk. Jysk är per definition skit.

Hade ju inte sagt nej till en ny IKEA. I föräldrahemmet står en 90 cm., iofs. i princip oanvänd de senaste tre (komma fem) åren, men fortfarande still going strong. Inköpt 1998. Superskön.
 
Sv: Vad har ni för säng?

Ah, det var just kombinationen Svaneholm + Tuvebo vi kikat på (och provlåg förra veckan).
Vi gillade den båda, men det är ju svårt att säga efter någon minut på varuhuset.
 
Sv: Vad har ni för säng?

Trodde Sandö 180 cm kostade från 61.000 kr :eek: men då kanske jag läst fel (googlat) *hoppas hoppas*
 
Sv: Vad har ni för säng?

Euhm, jag fick rabatt eftersom jag köpte ett par soffor där också. :angel: Men 61.000 tycker jag verkar mycket, är helt säker på att ni kan hitta den billigare!
 
Sv: Vad har ni för säng?

Var nere på stan och kollade på priserna nu och den butiken som jag handlar hos tar 38.000 för en 160 Sandö och 45' för 180.
 
Sv: Vad har ni för säng?

ahhhhh är det inkl lyxigaste bädmadrassen eller tillkommer priset för den? (dom kan ju kosta 10-20 papp bäddmadrasserna.... :eek: )

ohhh jag ska skaffa mig en CARPE DIEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å fy fan vad jag ska sova gott sen!!!!!


:banana:
 
Sv: Vad har ni för säng?

jag är supernöjd med min 1,20 säng från ikea, sultan. med en tillhörande madrass (vet inte vad den heter dock). Jag fullkomligt älskar den.
 
Sv: Vad har ni för säng?

Dom där har jag provat dom är jättesköna, men har man väl legat i en Carpe Diem... :love: så bleknar allt annat.... frågan är dock vill man lägga 40-60 papp på en säng om man kan få en skön för 20-30?

Skön vs superskön..... :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 905
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 329
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 762
Senast: krambanan
·
Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 809
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp