Vad har ni för toalett i ert stall?

Diamant

Trådstartare
Hej alla!
Precis som rubriken lyder, vad har ni för möjlighet att göra era "behov" där ni har era hästar uppstallade?
Jag har en liten byggnad som jag tänkte göra till ett utedass och funderar på vad som är lätt och relativt ekonomiskt att sätta in.
Funderar på en separett? Dock måste man koppla in el till fläkten vilket känns lite bökigt.
Vad har bi för idéer?
 
Vi har en vanlig toalett i anslutning till omklädningsrummet inne i stallet. Ytorna är inte stora men funktionella. Jag uppskattar väldigt mycket att inte behöva frysa arslet av mig när behovet tränger på. ;)
 
Vi har en vanlig toalett, har inte stått i stall utan på 3-4 år och kommer inte vilja göra det igen. Även om jag undviker att gå på toa i stallet (ffa för att det inte är så varmt som jag vill ha det, fryslort som jag är) så är det SÅ skönt att det finns en vanlig toalett när nöden kallar.
Utedass och liknande funkar väl i absoluta nödfall, men jag föredrar att det inte är svinkallt, och finns rinnande vatten.
 
Vi har vanlig toa, väldigt skönt att ha i stallet även om jag sällan använder den. I tidigare stall har vi haft toa ett par hundra meter bort från stallet, utedass eller ingen toa alls.
 
Vanlig toa som är i anslutning till sadelkammaren. Varmt och gott är det också. Dessutom har vi dusch och hela toan är helkaklad så lätt att städa. :)
 
Får jag säga något, så är separett den enklaste varianten, om tillgång till el finns och att utrymmet är möjlig att hålla inom föreskriven temperatur. Annars vanligt hederligt utedass.
 
I ett stall jag stod gjorde man det bästa man kunde vilket blev ett dass med hink som skulle tömmas en gång i veckan enligt rullande schema :D. Tanken var god men ni hör ju själva att det inte fungerade. Ingen ville såklart hålla på och tömma den där tunnan så den blev stående från vecka till vecka till dess den var överfull :wtf::turd:
 
Dass :crazy:

Kissar hellre i boxen men har ju hästen på lösdrift. Den ser alla in från stallplanen med så det är inte att rekommendera att sätta sig i om man inte vill synas :D
 
Lösdrift, har man tur är någon hemma i huset så man kan låna, annars blir det diket, under en gran eller i ligghallen.
 
Riktig WC i anslutning till vår uppvärmda sadelkammare.
Hade utedass i förra stallet, det funkar också, om jag slipper tänka på underhållet. :D
 
Där jag står nu finns det riktigt badrum med dusch och toa.
Har tidigare stått på ett ställe där vi bygge ett utedass och under hålet stod en hink, hinken tömde man själv efter användandet och fyllde i lite vatten samt vätska (sådan man använder i husvagnstoaletter). Kissade gjorde vi runt hörnet men bra att ha i nödfall.
 
Vi har utedass. Lite kallt på vintern, men man behöver ju inte sitta och läsa romaner därinne.:D
Det är luktfritt sommartid om man strör lite torv i tunnan efter varje gång man varit och uträttat sina behov. Angående tömning, man smörar lite för sambon så är problemet löst.
 
Hej alla!
Precis som rubriken lyder, vad har ni för möjlighet att göra era "behov" där ni har era hästar uppstallade?
Jag har en liten byggnad som jag tänkte göra till ett utedass och funderar på vad som är lätt och relativt ekonomiskt att sätta in.
Funderar på en separett? Dock måste man koppla in el till fläkten vilket känns lite bökigt.
Vad har bi för idéer?

Har alltid haft en riktig uppvärmd toalett i mina stall där jag stått. Å
Skulle aldrig stå i ett stall utan :)
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 275
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 837
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 241
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 135
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp