Bukefalos 28 år!

Vad har ni i lön?

Vad har du i lön?

  • Jobbar inte/får inte lön

    Röster: 18 4,6%
  • 0-10.000

    Röster: 2 0,5%
  • 10.001-20.000

    Röster: 18 4,6%
  • 20.001-30.000

    Röster: 74 18,8%
  • 30.001-40.000

    Röster: 147 37,3%
  • 40.001-50.000

    Röster: 86 21,8%
  • 50.001-60.000

    Röster: 23 5,8%
  • 60.001-70.000

    Röster: 11 2,8%
  • 70.001-80.000

    Röster: 8 2,0%
  • 80.001-90.000

    Röster: 2 0,5%
  • >90.000

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    394
Min lön ligger på ca 33 000 kr vilket är relativt högt för det yrke jag har (jobbar inom marknadsföring) i det land jag bor. När jag ibland spanar på nya jobb skräms jag ofta bort av den låga lönen, så det säger väl en del antar jag.

Jag är nöjd och kan leva bra på detta i landet där jag bor (i Sverige hade det varit betydligt svårare), men eftersom jag fortfarande är hyfsat mycket "i början av karriären" har jag definitivt ambitionen att tjäna mer en dag. Tänkte be om löneförhöjning framåt jul om inte annat (jobbar för ett litet, familjeägt företag så sådant sker lite mer hipp som happ - på gott och ont).
 
17 942 för 50%. Har sjukersättning för de andra 50%.
Varken nöjd eller missnöjd.
Jobbar som någon form av support för produktionssystem plus en del underhåll på systemet.
 
Jag ser faktiskt inte alls vad ett yrke med lön på 35 har att göra med kvinnofälla.

35k anses vara en dugligt bra lön även för män här i Norrbotten... Du kan få lånelöfte för en villa i byarna eller en lägenhet centralt för den lönen. Du kan faktiskt försörja en familj med barn och häst på den lönen om ni är lite återhållsamna ekonomiskt.

Jag sitter mest och gapar åt lönerna i den här tråden. Hade ingen aning. Fan vad folk tjänar pengar söderut?
 
Min grundlön ligger mellan 30-40, men har beredskap och det gör att jag brukar få ut någonstans runt 30-35. Jag vill byta tjänst till något som inte innebär beredskap men det blir ju knepigt att få ihop tillräckligt med pengar. Om jag blir erbjuden tjänsten kommer jag tyvärr behöva säga nej om lönen blir för låg.
 
35k anses vara en dugligt bra lön även för män här i Norrbotten... Du kan få lånelöfte för en villa i byarna eller en lägenhet centralt för den lönen. Du kan faktiskt försörja en familj med barn och häst på den lönen om ni är lite återhållsamna ekonomiskt.

Jag sitter mest och gapar åt lönerna i den här tråden. Hade ingen aning. Fan vad folk tjänar pengar söderut?
I SV Skåne får du svårt att som ensam få lån till bostad när lönen är 35 000. Det är helt enkelt för dyrt att köpa.
 
35k anses vara en dugligt bra lön även för män här i Norrbotten... Du kan få lånelöfte för en villa i byarna eller en lägenhet centralt för den lönen. Du kan faktiskt försörja en familj med barn och häst på den lönen om ni är lite återhållsamna ekonomiskt.

Jag sitter mest och gapar åt lönerna i den här tråden. Hade ingen aning. Fan vad folk tjänar pengar söderut?

Här i Stockholm tjänar vi mycket men allt är också väldigt dyrt. Men även här klarar du dig fint på den lönen om du kan tänka dig att hyra i stället för att köpa och sen handlar det väl om hur dyra intressen man har.

Frihet, och därmed även feminism, för mig är möjligheten att välja och skapa sitt liv. Hög lön är ingen garanti för det, särskilt inte när man köper dyrt boende och måste upprätthålla den lönen. Även konsumtionen har en tendens att skena och standarden höjas så visst ger pengar frihet men efter en viss gräns tror jag det lika lätt blir en fälla det med.
 
Jag jobbar som handläggare på kommunal förvaltning, med arkitektexamen. Är nöjd med min lön, enligt lönestatistiken för mitt fack ligger jag i den övre kvartilen för mitt examensår. Står mig även bra jämfört med privata sektorn.

Jag har haft samma arbetsgivare sedan examen/praktik under mastern och en chef som sett till att jag inte hamnade efter i löneutveckling trots att jag kom in på praktiklön och sen inte bytt jobb som många andra.
 
Jag får ut runt 10 000 i månaden med OB(jobbar mestadels helg). Jobbar 50% som personlig assistent. Är absolut inte nöjd med lönen men av jobbet i övrigt så stannar kvar.
 
Jag får ca 8000 (efter skatt) från FK för min 75%-iga permanenta sjukskrivning och ca 4000 (också efter skatt) för de 25% jag jobbar som lokalvårdare på hc.

Jag är sjukt missnöjd med min inkomst. Men sitter liksom "fast" i att fibron gör mig oförmögen att jobba mer än 25% och att fibro-hjärnan gör att vidare studier för att få bättre betalt jobb är omöjliga.

Ekonomin ligger ständigt som ett mörkt moln över mig, utan sambon hade jag suttit i minsta möjliga lägenhet, delbetalad av soc.

Känner mig ekonomiskt fångad och hjälplös alldeles för ofta för att det ska vara bra.
Fantastiskt att du får av FK. En nära vän kan inte jobba mer än 75% pga fibron och tappar 25 % ersättning pga FK vägrar fatta. Mamma är envis som stretar på med heltid med MS (även fibro) fast läkarna anser hon ska ha 25% ersättning från FK då hon inte borde jobba mer pga sjukdomen. Nu börjar det bli ohållbart på hennes j*vla arbetsplats. Sjukt ens för de friska så för mammas del är dte ju ännu jävligare. Men inte lätt att leva på den inkomst (utan sambo) i dagens läge med alla jävla priser som skenar...
 
Min grundlön ligger mellan 30-40, men har beredskap och det gör att jag brukar få ut någonstans runt 30-35. Jag vill byta tjänst till något som inte innebär beredskap men det blir ju knepigt att få ihop tillräckligt med pengar. Om jag blir erbjuden tjänsten kommer jag tyvärr behöva säga nej om lönen blir för låg.
Vad jobbar du med? :)
 
Har en heltidslön på ca 25 000 kr som sågverksarbetare. Det är skiftgången och ob som räddar upp det hela så att jag efter skatt landar på strax över 20 000. Någon tusenlapp mer eller mindre beroende på hur schemat ser ut i förhållande till månaden. Jobbar jag dessutom de veckor jag är ledig kan jag pressa upp lönen till mellan 25-30 000. Mer i plånboken vill jag nästan alltid ha men är ganska nöjd ändå med tanke på att min lön låg på mellan 15-18 000 när jag började här. Då krävdes det 200-220 timmars arbete för att få ut den lön som ramlar in på kontot idag.

Tilägg: Jag har för tillfället noll koll på min bruttolön. Kan kolla upp det sen. Det jag skrivit upp är vad som syns på lönepappret och vad jag har att röra mig med.
 
Senast ändrad:
Jag tjänar inga pengar alls. (Pluggar utan CSN för tillfället. Kör en termin på sparade pengar och sen blir det CSN. :) )
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 657
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 233
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 244
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp