Vad har ni lärt er idag?

Har lärt mig idag att vissa människor är helt otroliga och inte alltid på ett bra sätt.

En bekant till mig är delägare i en resturang. Hon har precis gift sig med en snubbe som flugit in från utlandet (ja såklart är deras history längre än så men dom har levt isär över 6 månader bla bla. ).

I alla fall, snubben har inget jobb (och ärligt talat tror jag inte han har jobbtillstånd men...) och nu skulle hon då ge honom ett jobb i sin restaurang. Som diskare :laugh:

Så hon gav honom ett par timmar med den diskaren dom redan har och DEN killen fatta ingenting. Hon sa inget till honom och han var typ "vadå ska jag lära upp hennes man?". Så då gjorde han det, gick hem efter 2.5h och mannen skulle nu diska hela kvällen på egen hand.
Det visade sig bli en fullsatt kväll så han hade nog mycket i huvudet.

Dagen efter (igår), har jag hört av vänner som jobbar där, samt min vän orginal-diskaren, att frun varit där och satt upp arga lappar om hur skitigt och dåligt diskat en del saker är och hur oacceptabelt det är att lämna restaurangen i sådant skick :rofl:

Alla som jobbar där ba "men det var ju din egen MAN som jobbade igår, har hon glömt det?"
 
Att om man spelar dum/ovetande om vad en person pratar om/låtsas att man inte har en åsikt i Spanien så heter det att man ”gör sig svensk”. :D
Ja, det är lite roligt :). Men ursprungligen har uttrycket ingenting med svenskar att göra utan med en typ av träsko. (La mayoría de las fuentes consultadas señalan que el sueco al que se refiere la frase no es el habitante de Suecia, sino a un Zueco; el zapato de madera muy utilizado sobre todo por personas que deben desarrollar gran parte de su jornada laboral de pie.)
 
Jag har lart mig att det ar for att sanka brandfaran under sommaren som man planterar sa mycket lovtrad runt bostadsomraden. Loven ar sa vatskefyllda att de inte brinner lika bra som barrtrad.

Det lärde jag mig också häromdagen, men i Sverige är det för stor förlust för att plantera lövträd så därför väljer man bort lövträden ofta när man planterar ny skog...
 
Det lärde jag mig också häromdagen, men i Sverige är det för stor förlust för att plantera lövträd så därför väljer man bort lövträden ofta när man planterar ny skog...

Fast det ar klart, det har nog inte brunnit upp tillrackligt mycket bostader och manniskor annu i Sverige for att man ska ha hunnit agera pa att platera lovtrad.

Bara Carr branden i Californien forra aret brande ner mer an 1500 hus och dodade 8 manniskor ...
Eller Canada dar 2.5 millioner hectar brinner ner varje ar i "wild fires".
 
Lärde mig precis att kineserna började äta med pinnar för ca 3000 år sen, för man ansåg att kniv var ett barbariskt verktyg som inte hade någon plats vid fina middagar. (Plockar faktan från det dåliga korttidsminnet men kontentan är samma även om det finns viss felmarginal.)
 
Präriehundar använder verb o hälsar med tungkyss. :love:
32408

https://www.svd.se/prariehund-anvander-verb-och-halsar-med-tungkyss
 
Inte idag, men i veckan har jag lärt mig i praktiken hur man agerar när en häst dör i samband med tävling (trav). Teorin hade jag sen tidigare, men för första gången på 13 år fick jag praktisk erfarenhet.
 
Jag har just lärt mig något som kanske inte så många har glädje av...

Nämligen vad en "Balise Transmit Module" är och gör.
Så mycket mer har jag inte hunnit lära mig då jag jobbar natt nu i veckan och bara sovit och ridit hästar innan jobbet :D.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 119
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 314
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp