Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten tyckte nog att jag hade knappat färdigt på datorn för prick tre kom hon och la sig på boken jag använde. Mycket uppmanande, och jag vet ju att hon har rätt, egentligen :cautious: så jag gjorde som hon sa.
Duktig matte va? :)
 
@Pegasus63 Grattis på din dag!
coolest-mack-the-truck-birthday-cake-17-21338829.jpg
 
Morgon! Finns en överhängande risk för ångest och en riktig skitdag idag. Snälla håll tummarna för att det inte blir så. Orkar inte mer snart.
 
Grattis @Pegasus63 !

Själv funderar jag på om jag är en dålig mamma som inte åker till akuten med sonen som har en ond armbåge eller om jag är en god samhällsmedborgare som inte använder mig av akuten i onödan...
Sonen slog i armbågen igår i skolan, han är lite blå och svullen men inte så farligt. Han har däremot ont när han rör armen. Så frågan är om vi bara ska avvakta och åka in till VC på måndag om han inte är bättre eller om vi borde åka och sätta oss på akuten... Ringer jag 1177 så säger de åk in eftersom de alltid rekommenderar det när det gäller skador där man kan misstänka frakturer på barn. De skickade till och med in oss när vi trodde att han hade fått en spricka i skulderbladet. På akuten konstatera de att det kunde han mycket väl ha fått men det var inget de gjorde något åt så vi kunde åka hem igen... :meh: Japp min son är expert på att göra sig illa, han har hunnit bryta nyckelbenet, fått spricka i underarmen, en misstänkt spricka i skulderbladet, en kraftig stukning i foten, blåslagna knän så han knappt har kunnat går osv... Han är rätt aktiv men de flesta gånger har det varit helt sjuka grejer... Nyckelbenet, spelade han fotboll på gräsmattan, fastnade i gräset och stöp med axeln före i backen, spricka i underarmen fick han när han sprang in för att hämta en keps och snubblade på vattenslangen.. :meh: Skulderbladet lekte han åtminstone rätt vilt med sina kompisar och fick en betydligt större kompis över sig. Kompisen tappade balansen och föll och där var sonen.. :meh: Armbågen hade han lekt jaga med sina kompisar och ramlat och dunkat ner armbågen i en sten. Sen hade han inte sagt något till fröken utan väntade tills han kom hem... :cautious:
 
@Snurrfian - tycker visst ni ska åka in och få det kollat. Finns det ingen närakut eller liknande?
Är ju dumt att han ska ha ont om det finns hjälp att få. Och är det någon skada bör det ju dokumenteras om inte annat.
Att ha bryter sig lätt och ofta är väl ändå inget legitimt skäl till att inte åka?
 
@Snurrfian - tycker visst ni ska åka in och få det kollat. Finns det ingen närakut eller liknande?
Är ju dumt att han ska ha ont om det finns hjälp att få. Och är det någon skada bör det ju dokumenteras.
Det är det att det inte finns något närakut... Utan det blir att sitta på stora akuten och i och med att det inte är ett akutfall så kommer vi antagligen bli sittande i timmar... Så det vore smidigare att vänta tills på måndag, åka till VC, gå upp på röntgen i lilla stan om de anser att det behövs. Han får allt mer rörlighet i armen och är just nu arg för att jag inte tyckte att han skulle leka med kompis idag... :meh: Han kan hoppa upp och ner utan att det gör ont så jag tro inte att det är någon skelett skada. (Han provade när jag påpekade att det verkade väldigt dumt att hoppa studsmatta med en ond arm... :crazy:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
621
Senast: Piaff
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 394
Senast: Marita73
·
Svar
952
· Visningar
50 973
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året tog Frida Andersen en andraplats i Agria Top 10 Indoor Eventing. I år trodde hon först inte att det skulle räcka till en ny...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp