Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag har lyckats få tag på två datasets (!!!!) inte bara ett till min elev att analysera :D Både vänner och handledare för ett större projekt (som jag i vanliga fall har ingenting att göra med) som är snälla när man skickar ett desperat e+mail och säger att vi har problem, har ni data ni vill ha analyserad :D

Blir alltid så nervös när stallägaren ringer, tror alltid att det är en häst som skadat sig eller är sjuk. Hon ringde precis men sökte min man :pPuh!

Värmen i min bil har lagt av! F-n :arghh:.

Går fläkten? Om den inte gör det kan det vara motståndet till den som gått sönder. Då funkar med största sannolikhet värmen, det är bara att det finns inget som kan blåsa in den i kupén. Fläktmotståndet har pajat två eller tre gånger på Saaben...

Mamma har åkt hem. Vi hann shoppa lite också :p
Nu måste jag jobba lite med bloggen och när jag loggade in på mailen hade jag världens gulligaste mail från en 16-årig kille. Han frågade om jag behövde ngn assistent och förklarade att det vore hans "drömjobb". Lille vännen :rofl: Försöker tänka på vad hans "arbetsuppgifter" skulle bestå av :p och ska väl skriva ihop ngt svar till honom när jag benat ut vad jag ska skriva :D

Sovit i typ 2.5 timme. Hoppas det räcker. Ska gå upp nu och pyssla runt lite innan jag ska ta mig mot jobbet vid åtta. Brukar åka vid 20.20 men med tanke på vädret/väglag och att jag måste in på affären och köpa lite fil till nattmat (vill inte äta riktig mat under natten men brukar ta en skål fil/yoghurt till "lunch" vid 00-01 snåret) så är det nog bra att komma iväg lite tidigare.

Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.

Jag har bytt själv i alla år. Det tar max en timme om man är själv. Att lämna in skulle kosta mig mera i både tid och pengar. (Däcken förvaras hemma och ska alltså transporteras till verkstan vilket kostar tid.)
För att det är så pass billigt att låta firman göra det?
De tar hand om däcken. Tvättar däcken, fyller luft och förvarar i lämplig temperatur.
Jag bokar en tid, åker dit, tar en kopp kaffe medan jag väntar och sedan är det bara att betala 650 kr och åka.

Alternativet är att stå ute i mörker och kyla och svära över hjulbultar och tunga däck. Sett i jämförelse är det billigt. De gör det på en kvart - mig tar det mer än en timme.

När jag hade hjulen med mig kostade det 100 kr per däck.

För att det är så pass billigt att låta firman göra det?
De tar hand om däcken. Tvättar däcken, fyller luft och förvarar i lämplig temperatur.
Jag bokar en tid, åker dit, tar en kopp kaffe medan jag väntar och sedan är det bara att betala 650 kr och åka.

Alternativet är att stå ute i mörker och kyla och svära över hjulbultar och tunga däck. Sett i jämförelse är det billigt. De gör det på en kvart - mig tar det mer än en timme.

När jag hade hjulen med mig kostade det 100 kr per däck.

Jag värdesätter min fritid så pass högt att även jag gjorde så.

Värt pengarna och däcken förvaras på rätt sätt med. Vinterdäck ska inte svettas och sommardäck ska inte frysa då håller dom längre så i slutändan är det värt det.

Matt på ett jag får åthutningar om att jag borde tänka på att jag är kvinna och att kollegor från mellanöstern inte klarar starka kvinnor......

Så jag ska alltså le blitt, hålla käften och uppmuntra galenskaper och grodor som hoppar ur deras mun.

Never ever gonna happen.
Grrrrr

De gick jättebra på jobbet idag , inte en enda tår men de sparas tills hon ska begravas och jobbet är stängt hela dagen

Gosar med kråkan och väntar på att tefffrallorna ska jäsa klart.
Hästarna får vila. Jag hatar vädret :( Suttit och frusit på jobbet med mössan på, tjock stickad tröja och stor sjal. Tar på mig underställ i morgon. O_o Får jag förlängt ska jag fixa ett litet element eller värmefläkt. Man får inte ha, men många har ändå eftersom det är så jävla kallt i huset. Isolering var visst inte på modet när det byggdes, ytterväggarna är iskalla. Pch elementen fesljumna :mad:

Matt på ett jag får åthutningar om att jag borde tänka på att jag är kvinna och att kollegor från mellanöstern inte klarar starka kvinnor......

Så jag ska alltså le blitt, hålla käften och uppmuntra galenskaper och grodor som hoppar ur deras mun.

Never ever gonna happen.
Grrrrr
För de kvinnor från mellanöstern jagträffat är så väna och blida :rofl:
Nä, vilket skitsnack! Var dig själv. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 877
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31