Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värmen i min bil har lagt av! F-n.
Snöblad! BakmonteratMen vad ska man skotta med?!![]()
Jag har tagit beslutet att ställa på min lilla skrotbil (besiktigad i våras och inte körd sedan dess) och hitta någon som vill övningsköra med mig. Plus då att skriva in mig på en körskola.
För att det är så pass billigt att låta firman göra det?Ursäkta om jag verkar korkad, men varför byter man inte däck själv på bilen om man inte har något funktionshinder som förhindrar? Jag har svårt att tro att det är så många som har funktionshinder att de inte kan byta själva, men ändå svämmas däckfirmorna över av folk när vintern slår till och så får folk inte bytt till vinterdäck för de måste vänta.
Jag har bytt själv i alla år. Det tar max en timme om man är själv. Att lämna in skulle kosta mig mera i både tid och pengar. (Däcken förvaras hemma och ska alltså transporteras till verkstan vilket kostar tid.)
Fast den delen slipper du ju plättlätt genom att boka i god tid? SMHI har tiodygnsprognoser.För att slippa köra med sommardäck för att man inte får tid på verkstan?
För att det är så pass billigt att låta firman göra det?
De tar hand om däcken. Tvättar däcken, fyller luft och förvarar i lämplig temperatur.
Jag bokar en tid, åker dit, tar en kopp kaffe medan jag väntar och sedan är det bara att betala 650 kr och åka.
Alternativet är att stå ute i mörker och kyla och svära över hjulbultar och tunga däck. Sett i jämförelse är det billigt. De gör det på en kvart - mig tar det mer än en timme.
När jag hade hjulen med mig kostade det 100 kr per däck.
För de kvinnor från mellanöstern jagträffat är så väna och blidaMatt på ett jag får åthutningar om att jag borde tänka på att jag är kvinna och att kollegor från mellanöstern inte klarar starka kvinnor......
Så jag ska alltså le blitt, hålla käften och uppmuntra galenskaper och grodor som hoppar ur deras mun.
Never ever gonna happen.
Grrrrr
Matt på ett jag får åthutningar om att jag borde tänka på att jag är kvinna och att kollegor från mellanöstern inte klarar starka kvinnor......
Så jag ska alltså le blitt, hålla käften och uppmuntra galenskaper och grodor som hoppar ur deras mun.
Never ever gonna happen.
Grrrrr
Nej och alla tänker inte som du ! Alla har panik för att snön ska trilla ner nu ! Min kille som jobbar med bara däck slutade för en timme sedan och även dom är fullbokade nuAlla verkstäder jobbar inte som ni gör.