Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 694
Status
Stängd för vidare inlägg.
Förslag på att ha på sig på begravning jag tänkte mörka eller svarta jeans , de är inte så strikt på denna begravning

Jag hade nog faktiskt undvikt jeans även om det är informellt. Just jeans är så himla mycket vardag, vilket annat material av byxor hade känts bättre.

Tänkte att "idag ska jag vara duktig och faktiskt laga middag". Går till "hallen" och köper där i charken större mängder lantpaté. Kommer alltså hem med endast lantpaté. Öppnar en bättre barbera och avnjuter patén med denna. Tydligen min definition av "matlagning". Kaos :rofl:
Men det var gott ;)

@tornblomma

Jag behöver hjälp! Jag vill ha lockar i håret ibland och har en ghd inskaffat för ändamålet. Men den enda den har använts till är att platta håret någon enstaka gång :crazy: Visst behöver jag ha i något i håret så att det inte blir förstört när man gör lockar och plattar det? Vad har jag i? (ja jag är rätt värdelös när det kommer till hår osv).

Har tjockt, blont hår med väldigt tunna hårstrån om det gör någon skillnad (det blir liksom slitet fort så jag vågar inte hålla på för mycket).

Ja du behöver ngn form av värmeskydd! Det finns massa olika men jag brukar använda Aussies. Känns fräsch, återfuktar och luktar gott och fungerar bra tycker jag :)
Denna är det:

aussie-miracle-recharge-take-the-heat-leave-in-spray-250ml-1622-130-0250_1.jpg

Ja jag får ut och leta i helgen , vad jag ska ha på mig

Jag var (tyvärr) på begravning för en vän förra sommaren :cry: Hade en knälång lite tajtare kjol med svarta strumpbyxor(inte supertunna), kombinerade detta med en svart top & kavaj upptill då jag inte hade en lämplig långärmad topp. En sådan kjol kostar sällan mycket på H&M, lindex m.m och är ett bra basplagg att ha i garderoben ändå :)

Jag hade nog faktiskt undvikt jeans även om det är informellt. Just jeans är så himla mycket vardag, vilket annat material av byxor hade känts bättre.

Men det där beror ju helt på vem som ska begravas och på klädkoden tänker jag!
Numera är det ju så att det kan finnas en massa olika önskemål och klädkoder på en begravning, det är ju inte ens säkert att önskemålet är svart. Jag tycker absolut att det kan vara ok med ett par snygga välsittande mörka jeans beroende på omständigheterna. Även om det är klädkod kavaj jag tycka att ett par svarta jeans kan funka. om man kombinerar till en snygg svart kavaj och en fin blus tex. Men självklart beroende på vem som blir begravd och övriga önskemål!

Men det där beror ju helt på vem som ska begravas och på klädkoden tänker jag!
Numera är det ju så att det kan finnas en massa olika önskemål och klädkoder på en begravning, det är ju inte ens säkert att önskemålet är svart. Jag tycker absolut att det kan vara ok med ett par snygga välsittande mörka jeans beroende på omständigheterna. Även om det är klädkod kavaj jag tycka att ett par svarta jeans kan funka. om man kombinerar till en snygg svart kavaj och en fin blus tex. Men självklart beroende på vem som blir begravd och övriga önskemål!
Den jag ska på är inte någon klädkod utan bara något snyggt på sig, de var en skojig person som gick bort alltid fin klädd med glitter och färger privat men de kan man ju inte ha

Jag var (tyvärr) på begravning för en vän förra sommaren :cry: Hade en knälång lite tajtare kjol med svarta strumpbyxor(inte supertunna), kombinerade detta med en svart top & kavaj upptill då jag inte hade en lämplig långärmad topp. En sådan kjol kostar sällan mycket på H&M, lindex m.m och är ett bra basplagg att ha i garderoben ändå :)
kjol kommer inte på , förkallt för mig nu jag är lättfrösen person

Har ringt mamma och grattat på födelsedagen och ätit kvällsmat. Nu ska jag slappa i soffan en liten stund innan det är sovdags. Imorgon väntar jobb 6.45-16.30 och därefter stallet :)

Den jag ska på är inte någon klädkod utan bara något snyggt på sig, de var en skojig person som gick bort alltid fin klädd med glitter och färger privat men de kan man ju inte ha
Tänk fint men diskret. Oavsett om det är ljus eller mörk klädsel eller valfritt så brukar man klä sig snyggt/propert för att visa respekt för den som begravs och för anhöriga. Däremot ska det inte vara pråligt, glittrigt eller liknande om det inte står uttryckligen i inbjudan.
Jag skulle inte komma i jeans, men ett par neutrala mörka eller svarta byxor, dito topp och någon kavaj eller jacka. Och inget smink men gott om näsdukar. Har du inga bra fickor för näsdukarna är det bra med en väska för dem.

Prata med honom att på söndag behöver du vila, att du inte har energi nog att umgås med mer än honom?
Det går inte :( Sedan länge är det inbokat en söndagslunch där, eftersom han vunnit det och kommer ha hela tillställningen hos sin mamma eftersom hennes kök är bättre lämpat. Men jag trodde att vi bara skulle behöva vara iväg mellan kanske 14-18, inte från 10 :( . Hennes hus ligger dessutom flera mil bort, så jag kan inte komma i efterhand heller :( .
Han förstår inte hur det kan vara jobbigt, när det ju bara är en måltid med hans mamma+sambo, hans pappa+sambo, hans mormor och farmor samt kocken. Behöver jag säga att han aldrig upplevt långvarig stress? Han förstår inte vad det gör med kroppen

Akta så du inte bränner ut dig! Låter inte bra att glömma saker sådär. O_o
Jag går längs väggen sedan länge, om man säger så. Försöker släcka små bränder men kan inte göra något åt den stora eldsvådan (dvs skola och vissa saker i privatlivet). Har varit utbränd förut, men var inte sjukskriven länge nog för att bli bra, sen dess går det upp och ner men är generellt för mycket stress i tillvaron :( .
Försöker hålla ut till i februari, då löser sig förhoppningsvis en del av problemen. Och sen är nästa anhalt juni då jag tar examen och kan flytta så jag har allting centrerat kring en geografisk punkt igen och förhoppningsvis kan bli fullständigt bra.

Tänk fint men diskret. Oavsett om det är ljus eller mörk klädsel eller valfritt så brukar man klä sig snyggt/propert för att visa respekt för den som begravs och för anhöriga. Däremot ska det inte vara pråligt, glittrigt eller liknande om det inte står uttryckligen i inbjudan.
Jag skulle inte komma i jeans, men ett par neutrala mörka eller svarta byxor, dito topp och någon kavaj eller jacka. Och inget smink men gott om näsdukar. Har du inga bra fickor för näsdukarna är det bra med en väska för dem.
På sambons begravning kom folk i vanliga blåjeans och diverse olika kläder. Jag sket fullkomligt i vad de hade på sig, jag var glad att de kom!

Nej de blir inget smink jag lär stor böla nästa vecka, liten söt väska har jag ju allt lagom till mig :laugh: jag hatar att gå på sånt här men vad gör man ett sista farväl är ett sista farväl ju :cry:

En bra dag på jobbet där jag ser fram emot semestern med sambon byttes till gråt. Vi får ingen barnlöshetsutredning för vi är inte folkbokförda tillsammans (medvetet val och det kommer inte ske de närmaste tre åren). Vi lär få spara pengar för att söka hjälp utomlands.
Får se om vi får ställa in oss på att bli barnlösa.

Men fan jävla helvete rent ut sagt! :rage:

Finns det INGET sätt att komma runt det?! Herregud, vi lever i en modern tid där folk är särbos osv!

*stor kram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 391
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 835
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 327
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 390
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?