Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och laddar för att åka och handla. Och sedan göra helg = sätta mej bekvämt tillrätta i soffan och bara göra ingenting, kanske ta fram en bok. Eller kolla SVTplay har en del att se ifatt.

Hemma från stallet och ska försöka få till lite mat åt mig och sambon. Stekt panerad torsk med kokt potatis och remouladsås. Kanske lite rårivna morötter eller vad jag kan ha för något i grönsaksväg. Lätt att fixa och gott.

Jag tvättar och städar och tvättar och städar och....skäller på skolan....fryser...klurar.....hoppas.....håller tummarna....längtar efter en dusch.....bara 2,5 timme kvar nu.....är kanske lite hungrig men tror det landar på en kopp kaffe i stället ;)

@Asko kul att min Ranelid-incident muntrade upp dagen iaf lite. Vad gäller det andra vilka jävla rövar som säger så...
Jag vet inte, jag förstår dem lite men samtidigt inte. Och att jag inte kan utvecklas känns ju lite ... hm, inte så stödjande direkt. Lite inskränkt kanske. Fick känslan att jag tillförde typ inget.
Självförtroendet var inte på topp direkt :meh:

Här skiner solen så om jag kunde skulle jag kunna röka räkor @athena_arabians. Det låter mycket gott och skulle komplettera min fisk. Vi ska köpa ny grill så det kan bli en med rökmöjlighet. Känner mig lite sugen på det :)

Man kan röka i vilken grill som helst fast det är lite meckigt. Det är betydligt enklare i en lokgrill (som jag också har).

Fast absolut enklast är att ha en dedikerad rök :p :D
12141853_259557571048337_1472671943_n.jpg

Jag tänkte sätta mig ute på trädäcket och fortsätta se på serier på plattan. Sen insåg jag att det regnade och även om jag har tak över en del av trädäcket så blir det fuktigt och otrevligt iaf :arghh:

Burr vad kallt det ser ut på din bild @athena_arabians. Hur gör man om man vill röka i grillen? Vad är meckigt och hur jävla fel kan det gå?

Det blir för varmt och det kan hända att rökveden börjar brinna=det blir ingen röksmak. Som med allt annat ger övning färdighet så omöjligt är det inte. För mig är det inte värt besväret eftersom jag röker hela större köttbitar som ändå tar en hel dag i en dedikerad rök. Att då springa och passa ännu oftare i tex en klotgrill är för drygt (jag är lat också :p).

I en lokgrill eldar du i den lilla lådan på sidan om du vill röka eller köra långsam bbq-grillning. Det är betydligt enklare att hålla koll på temperaturen i en sådan.

Min rök har ett separat eldningsutrymme för värmeveden så jag slösar inte med rökveden för det. Plus att jag kan elda med vad som helst, den röken kommer aldrig i kontakt med det jag röker.

Man kan röka i vilken grill som helst fast det är lite meckigt. Det är betydligt enklare i en lokgrill (som jag också har).

Fast absolut enklast är att ha en dedikerad rök :p :D
12141853_259557571048337_1472671943_n.jpg

Burr vad kallt det ser ut på din bild @athena_arabians. Hur gör man om man vill röka i grillen? Vad är meckigt och hur jävla fel kan det gå?

Fast det finns ju röklådor man sätter/lägger in i grillen, så torde ju inte vara så svårt.
Ska man bara röka behövs ju bara några kol runt om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
50 216
Senast: MJLee
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 505
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna