Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Humf...sitter och smågungar i min knarriga gunstol i köket. Iklädd kofta och raggsockar. Läser en bok och sippar på lite rött. Jag bär håret i en knut.
Summerar ihop det och inser att jag torde vara 85 år minst! :o

Min snart 90-åriga mormor brukar se på sport. Hon suckar när hennes tant- och gubbpolare ringer och stör mitt i någon viktig match. (Och givetvis vägrar hon svara.) Inte har hon någon knut heller. Hon brukar klippa sig i en förhållandevis trendig frisyr och gärna med lite färg i. Sen använder hon BB-cream eftersom hon inte vill se ut som en glåmig, gammal kärring :D

Min snart 90-åriga mormor brukar se på sport. Hon suckar när hennes tant- och gubbpolare ringer och stör mitt i någon viktig match. (Och givetvis vägrar hon svara.) Inte har hon någon knut heller. Hon brukar klippa sig i en förhållandevis trendig frisyr och gärna med lite färg i. Sen använder hon BB-cream eftersom hon inte vill se ut som en glåmig, gammal kärring :D
Min mor var sån. Bland det sista hon gjorde i livet var att gå på AC/DC :D
Gubben ser sport. Därför har jag flytt till gungstolen. Men han åker snart och jobbar och då är tvn miiiiin :sneaky:

Pratar med en kompis som fick sitt andra barn för en månad sen. Det svider....Men kan ju inte låta bli att prata med henne, inte hennes fel att det gått på tok för oss och lätt för dom.

Hemma efter en proppad dag på jobbet, hovslagare, stall, ridning, däckbyte, handling. Trött som en gris men jag ska gå ut och titta på stjärnorna och tänka på saknade djur, både mina och era, och imorgon uppskatta min lilla bruna lite extra medan tid finns. Livet är så skört och tiden flyger iväg så fort.

Foto av @Zahlo

Jag är totalt slut känslomässigt. Försöker dämpa en akut ångestattack och plocka ihop lite mer bitar av mig själv.

Hemma efter en proppad dag på jobbet, hovslagare, stall, ridning, däckbyte, handling. Trött som en gris men jag ska gå ut och titta på stjärnorna och tänka på saknade djur, både mina och era, och imorgon uppskatta min lilla bruna lite extra medan tid finns. Livet är så skört och tiden flyger iväg så fort.

Foto av @Zahlo
Vilket jättefint kort! Och häst ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
39 964
Senast: MJLee
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 367
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 310
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m