Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det måste väl finnas fler alternativ? Eller? (eller vad är "liknande"?)
Jag vill helst inte ta naproxen känner jag eftersom magen redan reagerar, började igår, men jag måste bli av med inflammationen i axlen.

I sverige finns bara 2 receptfia smärtställande medel, paracetamol baserade typ Alvedon, och Acetylsalecylsyra (Ibuprofen) baserade typ Ipren och Ibumetin, De acetylsalecyl baserade får jag inte använda då de förstör för den dagliga blodförtunnande dosen om 75mg acetylsalecylsyra som Trombylen utgör.
Innan hjärtinfarkten hade jag utskrivet Naproxen 1250mg ( 3 stk vid antydan, och sedan 1 var 3 timme) mot migrän som utlöstes av svetsrök, men den kan jag ju glömma nu eftersom Naproxen bara är en starkare (i mg räknat) variant av Ipren.

Senast ändrad:
Smyger in och tackar återigen för alla fina ord och att ni är så rara här.
Stor varm kram till er alla, ingen nämnd och ingen glömd.
Det har varit en svår dag, sörjer min häst och mamma opererades.
Operationen gick bra och hon får veta vad vi har med för cancer att göra nästa vecka.
Den misshandlade kvinnan har det ganska bra för tillfället. Hon har fått kläder på kroppen och hygienartiklar av en fantastisk användare här i tråden (vet inte om du vill vara anonym, du får gärna träda fram om du vill för din insats var helt otrolig! ) och hon bor nu i en grupp med "sina egna" som vet om situationen och kan skydda henne.
Jag drar mig undan lite igen, är trött och ledsen och har inget skoj att tillföra tråden just nu känner jag men vi ses säkert snart.

Kram!

Operationen gick bra och hon får veta vad vi har med för cancer att göra nästa vecka.
Den misshandlade kvinnan har det ganska bra för tillfället. Hon har fått kläder på kroppen och hygienartiklar av en fantastisk användare här i tråden (vet inte om du vill vara anonym, du får gärna träda fram om du vill för din insats var helt otrolig! ) och hon bor nu i en grupp med "sina egna" som vet om situationen och kan skydda henne.
Jag drar mig undan lite igen, är trött och ledsen och har inget skoj att tillföra tråden just nu känner jag men vi ses säkert snart.

Kram!
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Kram!
:heart:heart:heart

funderar på vart jag ska söka för jobb nu. Fick reda på idag att vi stänger om ca 6 mån (jag gissar på mycket tidigare)

Jag har huvudvärk ,vad gör man då? Är van att ha migrän och har medicin mot det,men vad tar man mot huvudvärk? ´Troligen pga sockeravslut eller för mycket smärtstillande i flera dagar och 0 av dom idag.
Så vad göra?

Kram!

Man måste inte tillföra något skoj. Vi är glada bara vi får höra att du lever och hur dagsformen är :heart

Hoppas att allt går bra med mamma och din vän. Har tänkt mycket på dig och din vän dom senaste dagarna :heart

Låter som medicinhuvudvärk. Stå ut typ eller ta en vanlig huvudvärkstablett.
Vet inte ens vad vanliga huvudvärks tabletter är,har aldrig huvudvärk:banghead:
Koll i medicinskåpet ,naproxen,citodon,Ketogan,oxi...någonting x2 för en är långtidsverkande,99 tramadol där nr 100 nästan dödade mig och så imigran

Vet inte ens vad vanliga huvudvärks tabletter är,har aldrig huvudvärk:banghead:
Koll i medicinskåpet ,naproxen,citodon,Ketogan,oxi...någonting x2 för en är långtidsverkande,99 tramadol där nr 100 nästan dödade mig och så imigran

Ditt apotek har lite tyngre grejer än mitt :rage:

Naproxen kan du ta mot huvudvärken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 549
· Visningar
55 326
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 332
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår