Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lassat in i skåp och lådor efter nattshoppingen och fyllt en varuvagn till grannen också med lite av varje så nu klarar jag mig ett "litet" tag till. Kanonfin grapefrukt och massor av Conferencepäron räddade jag undan rötkammaren samt godis, fil, mjölk, smörgåspålägg och säkert 30 par nya brallor som såg ut att vara min storlek.
Häjja Sveriet!![]()
Har just räknat ut att mina djur kostat 81.000:- i veterinärvård den senaste 1.5 månaden.
Känner mig lite matt i knävecken.
Förstår det, samma fenomen hände för ett år sedan i Stockholm, när en lastbilschaufför körde av vägen. Han levde, men bara för att människor skulle fota/filma så hade räddningstjänst och ambulans svårt att ta sig till platsen och polisen hade fullt upp med att få folk att sluta med det. Slutade med att chauffören dog, riktigt dåligt att inte någon av alla dom som fotade filmade kunde hjälpt, så kanske chauffären hade levt..Begrundar folks behov av att stå och glo/ filma när en olycka händer. på eftermiddagen passerade jag t-centralen med resväskan och kattburen i högsta hugg. Upptäcker en propp längre fram alldeles vid spärrarna och tänker jahap en skock idioter som måste stå och prata vid spärrarna ( inte helt ovanligt förekommande), jag har delvis rätt. På marken ligger en man i kanske 50 års åldern mitt uppe i ett epileptiskt anfall och det är blod på golvet, folk runtom står och stirrar och filmar. Dåligt tänker jag och armbågar mig fram till spärren, jag är inte medicinskt utbildad, var full med packning och mannen omgavs av vimsiga trafikvärdar så jag behövde inte på platsen.
Ibland tycker jag människor är osmakliga, tänker du inte hjälpa till på platsen, lämna den och filma/ fotografera inte sjuka, skadade eller utsatta människor.
Over and out
Gråter och dricker whisky. Tillvaron är lika omväxlande som vädret.