Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 811
Status
Stängd för vidare inlägg.
Lassat in i skåp och lådor efter nattshoppingen och fyllt en varuvagn till grannen också med lite av varje så nu klarar jag mig ett "litet" tag till. Kanonfin grapefrukt och massor av Conferencepäron räddade jag undan rötkammaren samt godis, fil, mjölk, smörgåspålägg och säkert 30 par nya brallor som såg ut att vara min storlek.
Häjja Sveriet! :banana:

Jag nuter av rotsaksgratäng, rostbiff, någon mögelost i sås och sallad på paprika, tomater och ruccola. Allt uppfångat igår.

RAAAAAP

Snart dags för en runda till för gårdagen gav inte så värst mycket "mat", hittade mest torrvaror? Men det gör inget, sånt används också och är ovanliga fynd!

Har just räknat ut att mina djur kostat 81.000:- i veterinärvård den senaste 1.5 månaden.
Känner mig lite matt i knävecken.

OJ, det är ett halvårs "lön" för mig :nailbiting:

Det är oerhört mycket pengar och det är så typiskt att dom ska behöva vård samtidigt och dessutom på jourtid!

Känner mig ensam i tråden nu :angel:

@Angua du ska absolut inte behöva dra dina referenser pga en arbetsprövning. Dom kan ju säga tack och adjö på stört om det känns fel, det är något helt annat om det gäller en anställning.

Jag har fått dra i alla tåtar jag har bara för att ens hitta en arbetsprövningsplats och anser att AF ska kunna vara behjälpliga med sånt när man vart hemma flera år. Självkänslan är ju i botten och det svårt att mentalt övertala sig ens att man duger åt något så hur ska man då klara av att sälja in sig på en ev arbetsprövningsplats?

Jag menar inte att alla har svårt att hitta något och att göra det men jag hade det.

Begrundar folks behov av att stå och glo/ filma när en olycka händer. på eftermiddagen passerade jag t-centralen med resväskan och kattburen i högsta hugg. Upptäcker en propp längre fram alldeles vid spärrarna och tänker jahap en skock idioter som måste stå och prata vid spärrarna ( inte helt ovanligt förekommande), jag har delvis rätt. På marken ligger en man i kanske 50 års åldern mitt uppe i ett epileptiskt anfall och det är blod på golvet, folk runtom står och stirrar och filmar. Dåligt tänker jag och armbågar mig fram till spärren, jag är inte medicinskt utbildad, var full med packning och mannen omgavs av vimsiga trafikvärdar så jag behövde inte på platsen.

Ibland tycker jag människor är osmakliga, tänker du inte hjälpa till på platsen, lämna den och filma/ fotografera inte sjuka, skadade eller utsatta människor.

Over and out
Förstår det, samma fenomen hände för ett år sedan i Stockholm, när en lastbilschaufför körde av vägen. Han levde, men bara för att människor skulle fota/filma så hade räddningstjänst och ambulans svårt att ta sig till platsen och polisen hade fullt upp med att få folk att sluta med det. Slutade med att chauffören dog, riktigt dåligt att inte någon av alla dom som fotade filmade kunde hjälpt, så kanske chauffären hade levt..

Jag är förbannat otaggad att städa hemma efter jobbet, en ladugård full med kor är fan renare än mitt hem men jag orkar inte riva av allt.

När jag får bättre ekonomi tänker jag börja ha hemstädning eller är det knäppt om en lokalvårdare har sånt :o

Dags att göra mig klar för att åka iväg och jobba natt. Måste handla lite innan så det är bäst jag sätter fart.

Idag har jag klippt gräsmattan och nu myser jag för att solen ff skiner trots att kl är över 20.Det kanske blir sommar trots allt :)

"MOS" är helt klart överreklamerat! De enda butikerna jag handlade i var Michael Kors och JamJam...
Stadium hade förvisso linnet jag drömt om, men efter att ha känt på det så insåg jag att det är för tungt för mig och mina axlar :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 40 41 42
Svar
836
· Visningar
24 425
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka