Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 770
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fransarna är fixade och är bedårande :love: Har dessutom hämtat ut glassen jag beställde från Mormor Magdas. Provsmakade en Mintdröm och den var lika bedårande som fransarna :d
Nu ska jag se klart ett serieavsnitt innan jag börjar städa och dona.
Du som verkar kunna det här med fransar. Jag är lite sugen på att testa för att slippa joxa med maskara i mina lättirriterrade ögon. Har du några bra tips till mig?

Vad intressant! Jag tycker att det är bra om man kan vara lite försynt och gullig emellanåt. Men inte så att det alltid blir på ens egen bekostnad så att säga.
Försynt är väl ett ord som har blivit negativt nu idag, speciellt för kvinnor tror jag - det påminner om när kvinnor skulle vara i köken och alltid göra som maken sa åt dem. Jag tror att det fortfarande är negativt på grund av att det finns ännu män som tycker att kvinnor ska vara så och vill hitta någon sådan, för annars tror jag att det skulle vara lättare att acceptera att alla är olika till personligheten :grin:

(whoops, detta var visst långt bak i tråden - men det är ju inte lätt att hänga med när det skrivs typ tio sidor per dag :p)

Du som verkar kunna det här med fransar. Jag är lite sugen på att testa för att slippa joxa med maskara i mina lättirriterrade ögon. Har du några bra tips till mig?

Först och främst: välj en bra studio med utbildad personal.
Om du vill ha syntet- eller silkesfransar är en smakfråga. Jag föredrar silkesfransar eftersom jag upplever att de är mjukare.
Böjning, tjocklek och längd finns i olika nivåer. Det brukar du och personen som ska utföra förlängningen diskutera er fram till. Mitt råd är att du första gången inte sätter superlånga fransar utan känner dig fram till rätt längd.
Jag har en "medium+" böjning, normal tjocklek och graderad längd upp till 12-13 mm. Brukar ha vanliga singelfransar men idag satte jag för första gången 3D-/volymfransar.

Undvik s.k. "flares". Sliter ut dina egna fransar!

Såhär ser mina nya volymfransar ut:
13103341_10154742045661102_1618787703362839294_n.jpg

Så jäkla nöjd med stallflytten änsålänge! Trodde min röde som normalt sett har har väldigt mycket nerver, skulle bli galen av att flytta (han var extremt orolig senast) - men han stod som ett ljus i boxen efter intaget :) Tror han är helt slut; först åka transport, sedan ny hage som ligger bredvid en hage med får, sedan ihopsläpp med sina vänner som han bara gått bredvid tidigare och så en hage med GRÄS (har gått i grushage i flera år). Kommer nog sova gott i sin nya box.

Tittar på Harry Potter och önskar att de slutar skjuta raketer snart. Min stackars katt springer runt och är orolig.

Sitter i soffan med en rom & cola och en skål popcorn. Varit med lillungen och tittat på brasan. Den brann ner på typ en halvtimme. Helt perfekt i min smak. Jag hade helst inte gått ut alls. Men vi hade rätt trevligt den stund vi var där.

Ser fantastiskt bra ut @LadyCovergirl! Jag är inte ute efter överdrivet långa utan mer en naturlig snygg look. Mina egna fransar är mediumlånga och hyggligt täta men helt ljusa så utan maskara blir det lite blekt milt sagt. Hur ofta fyller du på och hur illa ser det ut när det börjar lossna fransar

Ser fantastiskt bra ut @LadyCovergirl! Jag är inte ute efter överdrivet långa utan mer en naturlig snygg look. Mina egna fransar är mediumlånga och hyggligt täta men helt ljusa så utan maskara blir det lite blekt milt sagt. Hur ofta fyller du på och hur illa ser det ut när det börjar lossna fransar
Du har inte provat att färga fransarna? Det brukar jag göra som också har ljusa fransar. När jag har färgat dom ser det helt plötsligt ut som jag har lösögonfransar :rofl: Färgen brukar hålla i sig ca 6 veckor :)
Edit: jag gör det hos frisören, kostar ca 350-480 kr där jag går (kommer inte ihåg riktigt).

Du har inte provat att färga fransarna? Det brukar jag göra som också har ljusa fransar. När jag har färgat dom ser det helt plötsligt ut som jag har lösögonfransar :rofl: Färgen brukar hålla i sig ca 6 veckor :)
Edit: jag gör det hos frisören, kostar ca 350-480 kr där jag går (kommer inte ihåg riktigt).
Ja, det kanske skulle vara nått. Har inte tänkt på det. Provat att färga själv men den färgen satt väldigt dåligt. Kan ju vara skillnad att få det gjort.

Ja, det kanske skulle vara nått. Har inte tänkt på det. Provat att färga själv men den färgen satt väldigt dåligt. Kan ju vara skillnad att få det gjort.
Ja förmodligen är det lite skillnad på hemmafärg och hos frisören :) Jag brukar passa på att plocka och färga ögonbrynen samtidigt då dom också är väldigt ljusa. Tror jag betalar den summan jag skrev ovan för plockning och färgning av bryn och färgning av fransar.

Ja förmodligen är det lite skillnad på hemmafärg och hos frisören :) Jag brukar passa på att plocka och färga ögonbrynen samtidigt då dom också är väldigt ljusa. Tror jag betalar den summan jag skrev ovan för plockning och färgning av bryn och färgning av fransar.
Ja, det är samma här ljusa bryn också. Det blir verkligen stor skillnad när man får lite färg på det hela :)

Då är det ju enklare o billigare att färga dom.

Varit hos en (jobbar)kompis hela dagen och snackat och käkat pizza och varit ute med hundarna. Bra dag! Däremot börjar tankarna komma åter nu när jag är hemma...tittar på Harry Potter för att skingra dom lite.

Bara jag och katten hemma över helgen och stackars katten undrar nääär kommer gamlingarna hem - hon tittar upp varje gång hon verkar höra något från hallen, vilket blir ju ibland då vi bor på bottenvåningen :p hon tycker väl att de är för gamla för att vara ute och ränna runt såhär dags, det är svårt att förklara att de är på landet :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 288
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok