Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 755
Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag måste ta tag i träning, speciellt av ryggen. Har suttit och sytt eller suttit vid datorn hela helgen, och nu kan jag knappt stå och skära ut tyg pga smärtan i ryggen :crazy: Inga bra arbetsställningar heller, datorn på köksbordet, symaskinen på ett annat köksbord... Ska hem till skåne under nästa vecka och tänkte då passa på att boka tid hos min kiropraktor, men hon är fortfarande föräldraledig och jag vill inte gå till min "vikarie" då jag inte tycker han gör tillräckligt bra jobb :(
Ta en liten promenad och stretcha framsida lår sedan? Brukar vara väldigt bra mot ryggont när ryggontet beror på mycket stillasittande.

Tror inte jag vill ut å promenera nu, men ska ta en tur imorgon, ska dock prova att stretcha låret som du sa!
Jag har många gånger haft så ont i nedre delen av ryggen att jag knappt kunnat ligga på rygg i sängen utan att vilja gråta. Det blir så om kroppen först värms upp tex genom promenad eller så och så sätter sig människan ner sedan, tex vid dator. Då kortar musklerna på framsida lår sig och drar höften framåt. När ryggen sedan försöker räta upp höften (när det är dags att stå igen) så gör ryggen ont, men problemet är alltså framsida lår. Testa att ställ dig på knä, rak genom hela kroppen i övrigt, sätt ena benet framför dig med foten i marken, sedan pressar du höfterna framåt (fortfarande så rak i kroppen som möjligt). Då brukar det strama duktigt i höftböjarmusklerna, men vara riktigt skönt efteråt och ryggvärken brukar ge sig snabbt.

Jag har många gånger haft så ont i nedre delen av ryggen att jag knappt kunnat ligga på rygg i sängen utan att vilja gråta. Det blir så om kroppen först värms upp tex genom promenad eller så och så sätter sig människan ner sedan, tex vid dator. Då kortar musklerna på framsida lår sig och drar höften framåt. När ryggen sedan försöker räta upp höften (när det är dags att stå igen) så gör ryggen ont, men problemet är alltså framsida lår. Testa att ställ dig på knä, rak genom hela kroppen i övrigt, sätt ena benet framför dig med foten i marken, sedan pressar du höfterna framåt (fortfarande så rak i kroppen som möjligt). Då brukar det strama duktigt i höftböjarmusklerna, men vara riktigt skönt efteråt och ryggvärken brukar ge sig snabbt.
Det är verkligen katastrof i kroppen.. Kunde knappt få upp benet för att stretcha framsida lår... Gått igenom rygg och ben nu med lite stretchövningar, och min "favorit" (bilden) som jag gillar mycket, och jag brukar få hela knät i golvet utan några större problem tog det tvärstopp och jag kunde knappt lägga över benet :crazy: Ska försöka göra lite stretchövningar typ en gång i halvtimmen eller framöver när jag sitter mycket och syr/vid datorn tror jag... Förutom att faktiskt ta mig tiden att promenera/göra nån ryggövning :banghead:
stretch34.gif

Kämpar med samma sak, det känns verkligen tungt ibland :(

Men du - du har lyckats en gång, du kommer definitivt att fixa det igen. Stressa inte - du är så himla bra :heart
Ibland? Skulle säga hela tiden.

Jag vet att jag inte borde stressa och att det finns väldigt bra skäl till varför jag trillat tillbaks. Men jag har väldigt svårt för att tillåta mig själv att falla/misslyckas. Hade det gällt någon annan hade jag aldrig någonsin krävt samma hårda krav som jag sätter på mig själv. Just nu klarar jag inte att hålla det i från mig.

Snart dags för onda andars hus på 7:an. Jag kan lika gärna vara vaken och titta på det annars knäpper "någon" på tv:n och boxen och knäpper över till den kanalen. Det hjälper inte att knäppa av centralavstängningen till alla boxar och tv för "någon" manövrerar den också. :cautious:

Jaja, programmet är intressant och efter snart 30 år här i detta huset så känner vi nog varann ganska bra, både synliga och osynliga. :)

Gjorde choklad terriner förut. Lyckades så bra att hälla upp dem i skålarna. Sen lyckas jag tappa bunken de stod i så choklad rann ut på golvet:banghead:
Så klantig:meh:

Inser att jag måste ta tag i träning, speciellt av ryggen. Har suttit och sytt eller suttit vid datorn hela helgen, och nu kan jag knappt stå och skära ut tyg pga smärtan i ryggen :crazy: Inga bra arbetsställningar heller, datorn på köksbordet, symaskinen på ett annat köksbord... Ska hem till skåne under nästa vecka och tänkte då passa på att boka tid hos min kiropraktor, men hon är fortfarande föräldraledig och jag vill inte gå till min "vikarie" då jag inte tycker han gör tillräckligt bra jobb :(

Testa "min" naprapat i Borlänge, han är suverän. Säg till om jag ska pm:a uppgifterna :) Han brukar ha akuttider också :up:

Har mått jättekonstigt hela dagen och tillbringat oproportionerligt mycket tid i soffan, blundandes. Begriper inte varför.
Med jämna mellanrum har jag gått ut och försökt göra något vettigt men det har inte blivit så mycket med det. Nu skiner solen här och det känns lite bättre.

Ska snart försöka uppfinna en matdosa till morgondagen.

Var radd om dig tanten ... inte stressa ihjal dig nu.

Undrar hur jag ska få den där erbarmliga ortopeden att fixa en remiss till magnetkamera??
Vanlig röntgen kommer att ge noll och ingenting. Ju.

Är behörig till en utbildning jag sökt, och idag är antagningsprovet. Kan inte bestämma mig för om jag ska göra det eller inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 90 91 92
Svar
1 833
· Visningar
64 284
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok