Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 812
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tung avslutning på dagen.
En kollega är sjuk och vi trodde att det är för att hon är lika förkyld som vi övriga. Nu har huvudskyddsombudet i länet hört av sig och berättar att det är för att vi på jobbet inte är snälla.
Jag fattar ingenting. Kollegorna fattar inget heller. Vi gillar henne, vi trodde det var besvarat. Hon är skör så vi tänker på det och peppar och hejar på och försöker skratta mycket och höja stämningen så den blir varm och vänlig.

Över huvud taget upplever jag att stämningen på det här jobbet är vänlig och varm och stöttande.

Som sagt jag begriper ingenting och har funderat mig blå hela eftermiddagen.
Men vad jobbigt. För alla parter. Hoppas kollegan snart är tillbaka.

Kaosdag.
Vaknade på tok förtidigt. Kunde inte somna om. Gick långpromenad med en vän + hundar istället.
Hämta lillevalpis. Hämta hundmat. Köpte en macka. Åt den vid 15.
Kurs. Hem. Glömt göra i ordning hundmat. Fick inte lämna valpis när jobb börja.
På jobb inser jag att jag inte ätit sen 15 och att jag inte hade nån mat med mig.
Fick då en matlåda av mamma :love:
Nu vill jag att arbetspasset ska ta slut och få sova länge imorrn.
Nåja, äta nu äntligen!

Det låter intensivt!

God natt på er! Sitter på vak då som vanligt. Har haft massor att göra denna kväll så nu hoppas vi resten av natten går i lugn takt. :up:

God morgon! Vaknar tidigare och tidigare hela tiden.. Och somnar senare. Är inte trött heller..
Så nu tänker jag gå upp och sy lite. Åka till jobbet om ca 2 timmar.

Har en bit surdegsbröd jag kan testbaka nu tror jag. Har stått på jäsning i ca 12 h så är inte helt klart än..

Har nu börjat ångesta över att mina hästar ska åka transport på lördag :nailbiting: Jag hatar bilar och trafik, och att lasta mina hästar i en transport och ge oss ut på vägarna är det värsta jag vet. Jag har redan läst igenom PDF-filen med information om släpet några gånger, synat alla bilder på modellen samt vankat av och an i rummet ett tag. Och då är det bara torsdag morgon :banghead::nailbiting:

Nyvaken och alldeles för trött för mitt eget bästa. Sen kväll på pizzerian med en kollega i går och sen peppsamtal med finaste @_husmusen_ :heart

Häller i mig kaffe och försöker vakna till innan jobbet :d

Gick upp och duschade innan jag behövde för att jag trodde att jag skulle behöva skjutsa en kollega nu på morgonen, men de löste de utan mig! :up: Så nu väntar jag på att jag ska väcka minstingen som ska till skolan, storingen har studiedag så hon får sova lite till! :D

För min del klingar det lite negativt, just pga jag inte vill bli beskriven som försynt och gullig :rage::angel::D
Vad intressant! Jag tycker att det är bra om man kan vara lite försynt och gullig emellanåt. Men inte så att det alltid blir på ens egen bekostnad så att säga.

Tung avslutning på dagen.
En kollega är sjuk och vi trodde att det är för att hon är lika förkyld som vi övriga. Nu har huvudskyddsombudet i länet hört av sig och berättar att det är för att vi på jobbet inte är snälla.
Jag fattar ingenting. Kollegorna fattar inget heller. Vi gillar henne, vi trodde det var besvarat. Hon är skör så vi tänker på det och peppar och hejar på och försöker skratta mycket och höja stämningen så den blir varm och vänlig.

Över huvud taget upplever jag att stämningen på det här jobbet är vänlig och varm och stöttande.

Som sagt jag begriper ingenting och har funderat mig blå hela eftermiddagen.

Usch vad tråkigt, det är ju synd om både kollegan och er.

Hoppas att skyddsombudet får styr på situationen. En kompis hade en liknande situation som slutade med att ingen vågade säga något till personen i fråga för att de visste aldrig när det skulle resultera i en gråtattack och anklagelser om mobbning. Jag vet inte hur det slutade för kompisen slutade där när medans kollegan var sjukskriven. De hade också försökt peppa och stötta kollegan och varit väldigt försiktiga kring denne men det hjälpte inte. Jag hoppas någon kan få kollegan att konkretisera vad den anser har hänt, det är ju hemskt att bli anklagad för mobbning och man verkligen inte vet vad man ska ha gjort. Att "alla är elaka mot mig" är lite svårt att agera på.

Jag vet att du inte skulle vara elak mot någon :heart

Vad intressant! Jag tycker att det är bra om man kan vara lite försynt och gullig emellanåt. Men inte så att det alltid blir på ens egen bekostnad så att säga.

Jag har fått höra att jag ser snäll ut och har en vän röst :confused: Problemet är att de sakerna inte riktigt överensstämmande med verkligheten, iaf inte som i "åh, hon ser snäll och ung ut, hon är lätt att köra över". Det stämmer nämligen inte alls :devil:

Halvsover men uppe. Ska strax åka mot sjukhuset för medicin. Måste bara väcka :cautious: hundarna först så de får komma ut och kissa....slöfockar! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 46 47 48
Svar
955
· Visningar
28 289
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 879
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka