Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, hällde upp ett glas vin.
Är trött men tycker det är lite tidigt att krypa i säng.

Var till sjukvården idag och ultraljudade halspulsådrorna eftersom jag har några oförklarliga kärlförändringar i ögonbottnen.

Men som vanligt - vården tror jag är sjuk och jag känner mig frisk. Hon som ultraljudade tyckte jag hade skolbokskärl. Ingen plack, inga krokar eller vindlingar och det gick inte att se att de satt på en tant på 57 år. Unga kärl kallade hon dem. :rofl:

Jag må vara gammal men jag har unga kärl. :up:

Det är en sanning med modification, i USA är det vanligt att man inte behöver etablerat handicap på öppna eller communal courses men på privata eller PGA/LPGA banor måste du ha handicap och kunna dokumentera det.
I Storbrittanien måste ha handicap/grönt kort och där är det ockå många banor som har nedre gräns 30 eller 24. Norge och Danmark har samma system som Sverige med vissa inslag av Storbrittanien och detta gäller också många andra land i Europa. Gamla kolonialstater i Africa och Asien följer fortfarande Storbrittanien..

Fast ett etablerat handikap innebar bara att man ar medlem i en klubb och lamnar in ett scorecard i klubben ... Manga, manga privata eller semi/privata banor i Nord Amerika eller Asien (de tva varldsdelar vi spelat mest) fragar inte efter handikap sa vida man inte spelar en tavliing. Vi har aldrig nagonsin fatt fragan om handikap nagonstans annat an om man behover paras ihop med nagon annan for att fa ihop foursome (och da fragar man bara muntligt) eller spelar en tavling ... och detsamma galler pa PGA/LPGA banor ocksa. Vi har spelat sarskilt mycket i Florida dar det finns manga PGA och LPGA banor.
Nu har ingen i familjen spelat pa nagra almanna banor i Afrika, bara pa privata, och det har aldrig fragats efter officiellt handikap dar heller.

Vågar jag berätta att jag tänker börja jobba med foppatofflor på mig :o
äh jag brukar gå på ica i foppatofflor, kan tilläggas att ica är typ 50 meter bort... igår gick jag dit i mjukisbyxor, huvtröja och foppatofflor + oborstat halvblött hår och tänkte att "bara för jag ser ut som fan så kommer jag säkert se nån jag inte gillar"

Jodå då jag stod i kön till kassan kom mitt ex strul/BFF/nya tjej :yuck:
Däremot idag då jag var hyfsat normalklädd, då såg jag då ingen jag kände :banghead:

Kollar på Det okända, äter fil och dricker te.
Lyckades klanta mig när jag skulle sätta mig i bilen och slog armen i bilen :cautious: Snubblade på min egen fot och ramlade in i bilen. Hoppas ingen såg mig, gjorde galet ont.
:banghead: Hur fan lyckas man

@tanten Bra att kärlen är unga och fräscha *gillar*

@JeayL det är i dem stunderna man snabbt får tänka: ja ser ut som skam men jag vet att jag kan bättre så måste inte se ut som jag ska på bal för att bara handla lite snabbt nära hemma.
Dock är det ju tanken som kommer fortast inte så för mig utan mera: vart kan jag gömma mig? om jag tittar åt ett annat håll synd jag nog inte. :angel:

@Mirre Sånt där man gör ibland för någon annan ska slippa göra det. Hoppas det onda blivit lindrigare.

@hastflicka Då stämmer inte våra erfarenheter helt överens, Jag har spelat mycket i Florida och Califonien och i CA frågade om ingenstans utom på Pebble Beach och där ville som hc card signerat av OsloGK. I Florida däremot var dom mer noga framför allt på Västsidan (Fort Myers området)

Helt otroligt :eek: jag tillhör dom som aldrig går på loppis,inte köper begagnat,inte spar gammal skit,inte behåller ärvda eller gedda saker utan kastar.
Efter att ha läst både här o på fb så bestämde jag mig för att det måste ju vara enklare att sälja skiten istället för att jag ska lasta,lasta av och köra mellan hemmet o tippen.
Idag har jag sålt mina tippen saker och en stolle köpte både mina gamla,trasig gräsklippare ,jösses :eek:
Men :up: för mig som slapp bära,lasta,lasta av.
Och det bästa är att jag fick BETALT!!!! :banana:

Idag har det varit en blä-dag så nu går jag och lägger mig.
Imorgon ska jag jobba i Forsheda och jag är sjukt nervös. Gick elev en dag där i januari och imorgon blir första passet. Håll tummarna för att jag inte försenar några tåg!

Råkade visst somna i soffan :angel:

Funderar på om det är värt att försöka vara vaken eller våga chansa på att man inte vaknar 04 imorgon om man somnar om :cautious:

äh jag brukar gå på ica i foppatofflor, kan tilläggas att ica är typ 50 meter bort... igår gick jag dit i mjukisbyxor, huvtröja och foppatofflor + oborstat halvblött hår och tänkte att "bara för jag ser ut som fan så kommer jag säkert se nån jag inte gillar"

Jodå då jag stod i kön till kassan kom mitt ex strul/BFF/nya tjej :yuck:
Däremot idag då jag var hyfsat normalklädd, då såg jag då ingen jag kände :banghead:

I mitt område är det fullt av modefolk, pr-människor etc så jag är sjukt paranoid. Smink är jag inte så beroende av men håret måste vara bra annars går jag fan ej ut :P

Har varit ute och käkat på tapas-haket med min ungdomliga kusin. Nu hemma och slängde iväg ett mail till chefen att jag kommer in på em imorgon. Är så jävla sliten pga pollenhelvetet eller vad det nu är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
50 166
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?