Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hos veterinären med katten. Väntar på provtagning..
Usch! Vad har hänt?
Gick allt bra? Hoppas, hoppas!

Kl
Min kolikhäst verkade ok igår kväll. Så jag gick hem. Var uppe vid 02 inatt och kollade honom. Då verkade han normal.
I morse var det en pigg mört som var huuuungriig! Han fick hö jag lade i blöt i en balja igår kväll. Så får han i sig lite vatten iaf. Han drack en del av det med. Bra!
Matte räknade glatt högarna i boxen. ;)

Sitter på bilverkstaden och väntar på att min bil ska bli klar....
Blir galen snart! :crazy:
Det kliar och kliar överallt och min tid på vc är inte förrän vid kvart i tre (jag vet inte riktigt hur jag ska överleva till dess :arghh: ) och jag får inte ta några mediciner innan dess för jag ska "tvinga" mig till ett jäkla allergiprov nu! :mad:

På sitt sätt önskar jag att du har rätt. Dock är jag tämligen övertygad om att han inte kommer kunna göra något. Han vill inte göra så mot sin fru och jag respekterar det.
Min erfarenhet (som naturligtvis inte alls behöver vara giltig för dig!) är den här:

När man lufthånglar sådär intensivt så är det bara två saker som kan hindra en total urladdning. Antingen att den som är upptagen sätter ner foten pga att hen har partner, bestämmer sig och lägger av. Eller att den som är oupptagen tröttnar på all energi som inte får sin utlösning, och lägger av.

Om man däremot fortsätter det där trivsamma ömsesidiga självbedrägeriet med Vi skulle vara jordens kärlekspar om det var möjligt men nu är vi bara SÅ HIMLA FINA VÄNNER - då kan det bara sluta på ett sätt :angel:

Men som sagt, det behöver inte alls vara giltigt för dig :D

@tuaphua och @hallonsaft
Katten har varit dålig i magen en tid och det ger sig inte (avmaskat osv). Han är i tunnaste laget, men har varit det hela livet -det är en hittekatt som var i kasst skick när jag hittade honom som liten, dålig "uppfödning" som inte varit snäll mot kroppen. Veterinären klämde igenom buken, ingen smärta där i alla fall. Vi skulle ta blodprover för att kolla njurar, lever och veternären pratade om sköldkörteln i och med hans supersnabba metabolism, men han var så pass uttorkad att det inte gick :crazy: (och då både äter och dricker han normalt hemma + är pigg och senast igår kväll rejsade så mattorna flög). Dagens besök resulterade i ordentlig uppvätskning och att jag fick med mig skonmat + lite andra magprodukter hem. Ska se om vi får lugnat magen med detta och så ringer veterinären nästa vecka, är magen ok då avvaktar vi, annars blir det nya prover och då kan jag lämna honom över dagen om det behövs.

Så trött!
Men snart kommer arbetsterapeuten (hoppas jag!) så ska vi fortsätta rensa här hemma så jag får lite ordning, sen bär det av till Västerås, och jag tror benortrosen får hänga på!
Även om det ser dumt ut :crazy:
Pratat med vän i relationsdrama halva natten så jag är väldigt glad att bussen har Västerås som sista stopp.
Då gör det inte så mycket att jag somnar :rofl:

@mooi Åh lilla kissen :love: men vad bra att han kommit till dig som månar om hans bästa, usch allt för många katter och djur överlag som har/haft det tufft alltid lika skönt att se när det vänder och de får trygghet, kärlek och omvårdnad.
Hoppas verkligen att magen lugnar sig och att han accepterar nya maten utan allt för stort strul på kuppen.

Råkade hamna på ett event med manliga modeller...:cautious::confused::angel:

12724714_1602721096710085_1846598124_n.jpg
Tur att de säkert var helt odrägliga :angel:;)

@mooi Åh lilla kissen :love: men vad bra att han kommit till dig som månar om hans bästa, usch allt för många katter och djur överlag som har/haft det tufft alltid lika skönt att se när det vänder och de får trygghet, kärlek och omvårdnad.
Hoppas verkligen att magen lugnar sig och att han accepterar nya maten utan allt för stort strul på kuppen.

Bara ren tur, höll på att köra på honom.... Han sprang upp framför min bil, som tur var precis efter en rondell -det var en väg som går över i 100 efter rondellen, men jag hade inte hunnit gasa. Han var ca 8-10v enligt veterinär då (blir 6 år i sommar), var full i mask, mager och hade en bruten svans där en kota lösts upp (:eek:) och försvunnit -ytterdelen av svansen dog och fick amputeras.

Fick en bild från sambon: Katten i full gång att äta specialmaten ;) han är mycket intresserad av mat, även om det inte syns på figuren :angel:

Väcktes precis av att sambon ringde. Antar att det är dags att gå upp. Trött, ont i kroppen och drömt ångestdrömmar om jobbet.... Idag är målet en promenad med hundarna, vet att jag mår bättre av en sån.

Grannen-markägaren lämpar över sina problem på mig. Han glömde ett lass ved i skogen när han körde hem det han avverkat och nu påstår han att JAG ska hämta det, stycka upp det och elda upp det. Inte bara det, sen ska jag avverka efter en väg och en backholme full med björkar och göra samma sak med det. :meh:

Jag drunknar i ved. :crazy:

@MacGyver Jobbigt när man har för mycket ved, nästan bättre att ha för lite va? :bump:;)
Bara tacka och ta emot, man vet aldrig när snöstormen kommer farandes och isen sitter på fönstrena igen, snart är vi där :angel:

@MacGyver Jobbigt när man har för mycket ved, nästan bättre att ha för lite va? :bump:;)
Bara tacka och ta emot, man vet aldrig när snöstormen kommer farandes och isen sitter på fönstrena igen, snart är vi där :angel:
Jättejobbigt läge. :cautious: :D
Och du, nämn inte snö och vinter, jag har nyss tinat upp men permafrosten under kåken tinar aldrig upp eller vad sägs om 3 veckors värmebölja och fortfarande 16 grader inomhus. :wtf:
Den här kåken slår alla rekord i kyla.

Ja speciellt golvkyla, den här kåken saknar all form av trossbotten, ger mig fan på att stampat jordgolv är varmare. Att hålla den här kåken varm är ungefär lika lätt som att hålla en kaninbur varm. :wtf:

mätt efter både mat och efterrätt :p Tyvärr besviken på hästavdelningen här på Gekås, hittade ingen snygg tröja alls :( brukar annars hitta nån HV polo piké eller så.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 90 91 92
Svar
1 831
· Visningar
64 229
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka