Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med ena kissen på Ultuna, han har troligen antingen urinstopp eller förstoppning. :( känns tryggt att vara här men dom har 2-3 timmars kö ikväll :(

Dricker cava med skeptisk kömpis :rofl:

13167323_556461681200705_607910353_n.jpg

Ligger under en filt och fryser. Blev rejält kall istället idag. Det regnade kallt och blåste när vi plockade runt med hästarna gör kvällen.

Dessutom är jag öm i skinkan. Hästkraken lyckades peta av mig idag. :rage:

Här gav jag upp. 4 grader utomhus och 17 inomhus och jag insåg att det skulle bli en kall natt. Inomhus alltså.

Så - jag har precis lagt in en brasa i pannan. Det var några veckor sedan sist.
Tack och lov tog det sig omedelbart. Slapp flörta med diesel och näver.

Jag har eldat hela dagen, älskar det :love:

(Men inte regnet. Ponny kommer vara orastad på morgondagens WE-kurs och lär vara laddad :eek: ).

Sitter med ena kissen på Ultuna, han har troligen antingen urinstopp eller förstoppning. :( känns tryggt att vara här men dom har 2-3 timmars kö ikväll :(
Har han inte kissat alls men försökt att kissa? Det är värre än en förstoppning i så fall och nåt du behöver berätta snarast i så fall (om de inte redan frågat när de gjorde triage).
Håller tummarna att kisse snart mår bra igen.

Har han inte kissat alls men försökt att kissa? Det är värre än en förstoppning i så fall och nåt du behöver berätta snarast i så fall (om de inte redan frågat när de gjorde triage).
Håller tummarna att kisse snart mår bra igen.
Han är röntgad, stor blåsa enligt sköterskorna men dom skulle låta vet titta på plåten. Vi har fått eget rum med låda, stackarn har försökt kissa flera gånger även sen vi kom hit men det händer ingenting alls. Morrar när han är "klar" så det gör säkert hemskt ont :(

Han är röntgad, stor blåsa enligt sköterskorna men dom skulle låta vet titta på plåten. Vi har fått eget rum med låda, stackarn har försökt kissa flera gånger även sen vi kom hit men det händer ingenting alls. Morrar när han är "klar" så det gör säkert hemskt ont :(
Stackarn. De måste ha fullt upp om det är så lång väntetid trots urinstopp.
Hoppas ni snart får hjälp.

Hjulinställningen på bilen gick inte att genomföra för den ena inre styrleden var trasig varpå den bilmecken försökte lura på mig att byta massor med delar tills jag påpekade att jag redan bytt dom, både förra veckan och i går :banghead: När han insåg att jag faktiskt hade koll så blev han ganska tyst.....* kvinnor kan med bilar :rage: *

Så nu står bilen över helgen hos min privata bilmeck som fixar det som ska fixas, sen blir det ny hjulinställning i början av veckan. HM erbjöd sig att låna ut sin bil så jag kan ta mig till jobbet i helgen :love: . Han följde även med till vc i dag där jag fick träffa en jättebra läkare som tog prover till bedrövelse för att reda ut min allergi :up: :bow:
Har även skickat in det allra sista på kursen :bow: Nu är det bara examinationen kvar på måndag sen är jag klar! :up:

Pratat massor med finaste @_husmusen_ om allt mellan himmel och jord så som 20 galningar och en rund boll :laugh:

Två maträtter strax klara. Kycklingen är kvar i ugnen några minuter till. Sen bör jag ha åtta matlådor. Inte för att jag vet vad jag ska ha matlådorna till eftersom jag inte har ätit mat sen i söndags. Kanske ska jag sälja lådorna till mina kollegor? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
261
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 837
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 84 85 86
Svar
1 709
· Visningar
60 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka