Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömde att en av mina DHL-kollegor var en psykopatisk x-menmutant i någon annan verklighet, och jag var hans kidnappningsoffer som till slut gav upp rymningsförsöken. Oerhört konstigt alltihop. :crazy:

Jobbat i 1,5 h. Har ätit frukost och skickat iväg ett tåg. Känner mig redo att åka hem igen men slutar inte förrän två så det sket sig.

Sitter på jobbet och har en livlig diskussion med min kollega om bemötande, ifrågasättande och respekt. Vissa människor :banghead:

På väg för att tömma släp och lastbil med mina grejer hos lillebrors vind (inte den bror jag bodde hos). Lite irriterad på lillasyster som inte kan hjälpa till idag (hon hjälpte igår) "för hon har ont i ryggen och höften sen igår" :meh: för tusan hon är 20 år, tränar typ 7 gånger i veckan om inte mer och äter nyttigt som få. Hon om nån borde väl vara bäst tränad och klara av att bära lite kartonger :meh: inte ens mamma låter bli att hjälpa trots att hon stukade foten för två veckor sen och fortfarande haltar...

Hade en annan stannat hemma var gång man hade ont i ryggen skulle jag aldrig kunna jobba.

Jag känner en massa mixade känslor nu. Pratade med nya ägaren till kallblodstravaren jag hade förra sommaren. Vi funkade inte ihop riktigt och jag åkte av med buller och bång. Sålde honom svinbilligt och var väldigt tydlig med problemen han hade. Nu har nya ägarens kusin blivit avslängd och brutit skulderbladet vilket medför att hästen ska flytta igen.
På ett sätt känns det skönt att få bekräftat att jag gjorde rätt som sålde samtidigt som jag är så ledsen för hans skull. Det är en fin häst som skulle kunna blivit en sån trevlig ridhäst.

Nu har vi burit upp allt som skulle in på brorsans vind, jobbigt som fan speciellt då jag trampade snett när jag skulle ner för rampen på släpet och slår i båda knäna och händer/handleder och tappade kartongen jag bar på... mina vita tights har nu fina fläckar av blod på sig... och mina knän gör ont som fan. nu på väg tillbaka till mamma för att lämna av resten där.

Jag känner en massa mixade känslor nu. Pratade med nya ägaren till kallblodstravaren jag hade förra sommaren. Vi funkade inte ihop riktigt och jag åkte av med buller och bång. Sålde honom svinbilligt och var väldigt tydlig med problemen han hade. Nu har nya ägarens kusin blivit avslängd och brutit skulderbladet vilket medför att hästen ska flytta igen.
På ett sätt känns det skönt att få bekräftat att jag gjorde rätt som sålde samtidigt som jag är så ledsen för hans skull. Det är en fin häst som skulle kunna blivit en sån trevlig ridhäst.
Vad tråkigt att det gått illa där med. Samtidigt har du ju vart tydlig med vilka problem du hade med honom, så dom lär ju inte ha vart helt ovetande att han kunde vara svår i ridningen... :(

Nu har vi burit upp allt som skulle in på brorsans vind, jobbigt som fan speciellt då jag trampade snett när jag skulle ner för rampen på släpet och slår i båda knäna och händer/handleder och tappade kartongen jag bar på... mina vita tights har nu fina fläckar av blod på sig... och mina knän gör ont som fan. nu på väg tillbaka till mamma för att lämna av resten där.

Ouch!

Vad tråkigt att det gått illa där med. Samtidigt har du ju vart tydlig med vilka problem du hade med honom, så dom lär ju inte ha vart helt ovetande att han kunde vara svår i ridningen... :(

Nya ägaren var inte alls dömande mot mig på något sätt, tror inte att det går att vara mer tydlig än vad jag var vid försäljningen. Ville ju att han skulle få det bra! Ledsen för hans skull dock, han lär få vandra runt en del i sitt liv känns det som.

Nya ägaren var inte alls dömande mot mig på något sätt, tror inte att det går att vara mer tydlig än vad jag var vid försäljningen. Ville ju att han skulle få det bra! Ledsen för hans skull dock, han lär få vandra runt en del i sitt liv känns det som.
skönt dom inte dömer dig men så ledsamt för honom :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 75 76 77
Svar
1 529
· Visningar
54 712
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka