Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörrudu, i Sverige har vi faktiskt isbjörnar på gatorna :meh:

Renar.. Pfft.
Och vargar som husdjur. :D
001607_471663.jpg

Kollar lite Dog and Beth on the Hunt medan jag mår pest och pina.
Mens för första gången på fyra år är skiiit.
Inte undra på att jag varit helt nere den senaste veckan.
Nu värker varenda led i kroppen.
Ska till barnmorskan och få nytt recept på p piller men blev lite miss i flytten och de skrev inte ut utan att träffa mig inte ens för tre månader.
Så får la lida lite och hoppas det inte blir alltför illa.

Jag känner en massa mixade känslor nu. Pratade med nya ägaren till kallblodstravaren jag hade förra sommaren. Vi funkade inte ihop riktigt och jag åkte av med buller och bång. Sålde honom svinbilligt och var väldigt tydlig med problemen han hade. Nu har nya ägarens kusin blivit avslängd och brutit skulderbladet vilket medför att hästen ska flytta igen.
På ett sätt känns det skönt att få bekräftat att jag gjorde rätt som sålde samtidigt som jag är så ledsen för hans skull. Det är en fin häst som skulle kunna blivit en sån trevlig ridhäst.
Så tråkigt att höra, hoppas att han finner ett hem och en ägare/ryttare som han klickar med.

I dag har jag, med benägen long distance assistance av @athena_arabians, rökt mina första räkor med blandat men godkänt resultat. Känner lite Hurra vad jag är bra!:)
Våga tom låta grannen smaka, dom var på tomten och undrade vad jag höll på med. Tyckte det var "jättegott" men det var första gången dom åt rökta räkor så jag vet inte hur mycket jag skall lita på det. Men dom åt mer än en var så kanske....

Plugga, har varit och fikat på grannens sommarcafé och sen fick maken och sonen kasta sig iväg på fotboll då sonen blev inringd i sista minuten när en del av de som skulle vara med inte dök upp till samlingen... :meh:

Försöker komma i ordning hemma hos mamma,både i mitt rum och hobbyrummet. Svårt att få plats med allt känner jag... :crazy:

I dag har jag, med benägen long distance assistance av @athena_arabians, rökt mina första räkor med blandat men godkänt resultat. Känner lite Hurra vad jag är bra!:)
Våga tom låta grannen smaka, dom var på tomten och undrade vad jag höll på med. Tyckte det var "jättegott" men det var första gången dom åt rökta räkor så jag vet inte hur mycket jag skall lita på det. Men dom åt mer än en var så kanske....

Hehe, första gången jag rökte räkor kom en bekant förbi (hon bor en bit ner för vägen) för att kolla vad jag höll på med. Hon passade sin systers tvillingpojkar och de fick ju givetvis prova och grabbarna ville inte gå härifrån, de tyckte det var jättegott :laugh:

Jag brukar sticka åt mina grannar lite räkor nu och då så de inte ska börja klaga på röken härifrån :o

Ingen Sixten idag :( Han har börjat kissa lite själv men inte tillräckligt och dessutom blodblandat. Vidare åtgärd beror på hur han mår i morgon, lutar åt ultraljud. Lille kissen :cry:

Nu är jag trött så jag ser i kors. Men bara knappt 4 timmar till jag får lägga mig. Tror dock jag hoppar över att laga mat idag. :p

När det är 13 grader inne ger till och med jag upp, luftvärmepumpen fick åka på igen.
Antar att jag ska ta mig ut och göra något med Annie. Hon får ha täcke på sig inatt för imorgon kommer equiterapeuten och då vill jag att musklerna ska vara lite varma iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 835
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 471
· Visningar
52 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka