Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommunal screwed me over :rage::banghead:
De har ändrat vår uppsägningstid från 1 månad till 3!!! månader! :turd::rage: Tänk om man vill byta jobb, vilken arbetsgivare vill vänta på sin nya anställda i TRE MÅNADER?! Och om man verkligen inte trivs på sitt jobb - ska man stå ut i tre månader då? :eek:
Dom flesta har väl 3 månaders uppsägningstid?
Det har iaf inte varit några problem när jag bytt jobb.

Dom flesta har väl 3 månaders uppsägningstid?
Det har iaf inte varit några problem när jag bytt jobb.
Har alltid haft 1 månad.

Antar att du inte jobbar inom vård och omsorg :D alla jobb jag haft har det behövts blixtsnabb tillsättning. Arbetar idag på ett boende där det är stor omsättning på personal och där hade man aldrig kunnat vänta tre månader på att få någon att börja.

Kommunal screwed me over :rage::banghead:
De har ändrat vår uppsägningstid från 1 månad till 3!!! månader! :turd::rage: Tänk om man vill byta jobb, vilken arbetsgivare vill vänta på sin nya anställda i TRE MÅNADER?! Och om man verkligen inte trivs på sitt jobb - ska man stå ut i tre månader då? :eek:
Jag hade det på mitt gamla jobb, efter något år skulle det bli 6 månader.

Ni vet hur jag sa att jag inte kunde maila på några annonser eftersom jag själv vet att jag inte har möjlighet att köpa häst just nu, trots att jag är vansinnigt sugen?
Jag mailade en uppfödare ändå, för att ställa mig i intressekö om hon eller någon hon känner till skulle sälja en häst som matchar mina önskemål framöver. Poängterade då att jag inte har möjlighet att köpa just nu, utan att det är aktuellt till nästa sommar. Och så berömde jag det fina föl hon har till salu nu.
Idag fick jag svar, som bl.a. innehåller att det vid köp finns möjlighet att låta hästen stå kvar där, avbetalningslösningar (summan i sig är dock inte problemet för mig, utan mer att jag inte har råd att ha häst i Gbg) och så en VIDEO på underverket. Han är så galet fin att jag får rysningar.
Jag är löjligt nära på att kasta allt vett åt fanders, boka en biljett och åka dit och kolla.

Har alltid haft 1 månad.

Antar att du inte jobbar inom vård och omsorg :D alla jobb jag haft har det behövts blixtsnabb tillsättning. Arbetar idag på ett boende där det är stor omsättning på personal och där hade man aldrig kunnat vänta tre månader på att få någon att börja.
Jo det gör jag. Inte som sjuksköterska eller undersköterska eller så men inom ett yrke med stor brist på personal.

Jaha första avslaget på min förfrågan om praktikplats, men jag vet ju att det är svårt att få, det ställer ganska stora krav på skolorna också. Jaja, någon plats får jag ju, jag försöker mest bara se till att det blir lite närmare än Örebro. :D

@cili: "åka och kolla" är livsfarligt :nailbiting::cautious:

Vi skulle "bara titta lite" på avelshingstarna när vi var på Island för några år sedan. Åkte därifrån med en unghäst i ett släp och två inbokade på nästa flyg över :angel::up:
Det är ungefär så jag vet att det kommer sluta om jag åker ner också. Fast med ett enstaka föl istället för tre ;) . Men jag funderar helt ärligt på att göra det ändå

Det är ungefär så jag vet att det kommer sluta om jag åker ner också. Fast med ett enstaka föl istället för tre ;) . Men jag funderar helt ärligt på att göra det ändå
En häst... Tre hästar... Ju fler desto bättre? :angel::D

Jag säger åk! Det är kul att titta på hästar oavsett om man ska köpa eller inte :D

En häst... Tre hästar... Ju fler desto bättre? :angel::D

Jag säger åk! Det är kul att titta på hästar oavsett om man ska köpa eller inte :D
Det värsta som kan hända är att jag står där med ett tunnare sparkonto och en häst i handen? ;)
Han kostar lika mycket som fem siameser, men fler katter har jag inte plats för så då låter ju en häst rimligare. Eller nåt. Eh.
Jag måste skicka dig en bild på fb.

Det värsta som kan hända är att jag står där med ett tunnare sparkonto och en häst i handen? ;)
Han kostar lika mycket som fem siameser, men fler katter har jag inte plats för så då låter ju en häst rimligare. Eller nåt. Eh.
Jag måste skicka dig en bild på fb.
Sparkonton är till för att förbrukas? :D
Den var dessutom ingen shirehäst, redan där har du ju tänkt och varit ekonomisk ;)

Det var en mycket snygg häst :love::up:
Jag säger: KÖP :up:

Sparkonton är till för att förbrukas? :D
Den var dessutom ingen shirehäst, redan där har du ju tänkt och varit ekonomisk ;)

Det var en mycket snygg häst :love::up:
Jag säger: KÖP :up:
Och inte behöver jag köpa sadel eller sele heller på ett tag, eller betala skoningar, eftersom han är för ung. Väldigt ekonomiskt!
Kan ställa honom i ett tält och låta folk betala en femma för att få titta på underverket, vips skulle han ha betalat sig själv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 962
Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Kakis
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 842
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska... 2
Svar
30
· Visningar
1 200
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka