Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöka duger ju :cool:
Jag kommer med en helt revolutionerande, egengjord jultidning! Där presenterar jag hemmagjorda, virkade daggmaskar (dvs bara en enda lång rad med maskor), muffins, stämningsfulla fotografier på mina egna katter och orotade pelargonsticklingar. Det går helt enkelt inte att motstå!
Och om det slår väl ut kan jag inför nästa års upplaga även lägga till armband med tagel från guldhästen, vilka med all sannolikhet kommer stiga i värde med ungefär 0,3% om han presterar duktigt. Rena kapet!

Funderar på om man är en jättedålig förälder om jag rakt av skiter i föräldramötet ikväll.
Orkar inte! Dessutom är jag borta en sväng i morgon kväll, har ingen lust att ha barnen hos barnvakt idag också.

Absolut inte!
Jag gick på mitt första föräldramöte för några veckor sen, det var information om sonens start i årskurs 6. Jag gick enbart för att 1; missnöjd med schemat , 2; ville veta vilka personer som arbetar kring sonen då han har svårt för nya rutiner och att ta till sig "rätt information" så jag behöver själv veta vart allt på skolan ligger för att kunna förklara för honom de tillfällen som han har en jobbig tid.

Försökte träna pilates men mellanpojken skrek "sluta mamma" när jag försökte få lite träningsyta i vardagsrummet. Bästa sittplatsen var tydligen precis bredvid mig, helst på mig. Så efter 10 min gav jag upp. Så nu sitter jag här med min kopp kaffe istället , inte fel det heller iofs :laugh: :angel:

Absolut inte!
Jag gick på mitt första föräldramöte för några veckor sen, det var information om sonens start i årskurs 6. Jag gick enbart för att 1; missnöjd med schemat , 2; ville veta vilka personer som arbetar kring sonen då han har svårt för nya rutiner och att ta till sig "rätt information" så jag behöver själv veta vart allt på skolan ligger för att kunna förklara för honom de tillfällen som han har en jobbig tid.
Då kan jag stanna hemma med gott samvete då :D Vi har ju ändå utvecklingssamtal snart och de känns betydligt mer givande att gå på. Det jag har att ta upp med skolan tar jag hellre enskilt med sonens lärare, än inför halva byn på ett möte.

Sitter och försöker koncentrera mig på skolarbetet samtidigt som jag retar upp mig på en sak sonen sade igår. Eller rättare sagt, jag retar mig på att det finns anledning för honom att säga så.
Han packade idrottskläder och tog en av handdukarna i badrummet, sedan säger han "men vänta, jag kan inte ha en rosa handduk, då blir jag retad" :arghh: För färgen på en jäkla handduk?! :(:cautious:
Ska ta upp det med lärarna tänkte jag, försökte prata lite mer om det men han var så trött igår så blev inte mycket sagt. Men han var rädd för att bli retad om han hade något rosa. För att han är kille. :rage:

Ouäääh! :arghh::arghh: Vaknade sjuk, som jag misstänkte efter nysattackerna igår. Sitter och dricker te och försöker bestämma mig för om jag ska ha ACn på för att hålla en behaglig temperatur i rummet, eller om jag ska stänga av den, eftersom jag misstänker att den är delvis ansvarig för förkylningen.
Tycker synd om mig själv och ska nog sova en stund till snart.

Edit: tur det är långhelg så att jag kan ägna dagen åt att kurera mig innan jobbet imorgon.

Hunden är badad och ligger nu i solen för att torka. Hennes grejer är packade så vi ska strax åka. Måste ringa häktet också så ska komma ihåg att ta med min kalender.

Sitter och försöker koncentrera mig på skolarbetet samtidigt som jag retar upp mig på en sak sonen sade igår. Eller rättare sagt, jag retar mig på att det finns anledning för honom att säga så.
Han packade idrottskläder och tog en av handdukarna i badrummet, sedan säger han "men vänta, jag kan inte ha en rosa handduk, då blir jag retad" :arghh: För färgen på en jäkla handduk?! :(:cautious:
Ska ta upp det med lärarna tänkte jag, försökte prata lite mer om det men han var så trött igår så blev inte mycket sagt. Men han var rädd för att bli retad om han hade något rosa. För att han är kille. :rage:

Det är ju kaoz. Men jag tror det är ännu bättre att prata med barnens föräldrar. Det där är ju värderingar barnen tar med sig hemifrån tänker jag

Alltså det här med hundens medicin är ju helt galet :arghh:
Apoteket ringde nyss och ville ha tag i min vet. Sen ringde min vet och berättade att Apoteket inte kunde ge oss medicinen dom hade eftersom datumet gått ut :banghead: och det går inte heller att få medicinen på e-recept eftersom det är inlagt nån sorts spärr på just den medicinen där :banghead: kanske , kanske att medicinen blir tillgänglig om lite mer än en månad..... Kanske :cautious:
Så nu ska vi öka på det nuvarande smärtstillande till var 8:e timme dygnet runt i två veckor och sen trappa ner. Däremellan är träning, massage och stretching ett måste. Hej då sömn och livet typ :cool:

Min hund är finast i hela världen och min bästa vän, min andra hälft och hon är värd allt jobb flerfaldigt :love:
Men lite beklagade mitt i allt från min sida är väl ok :angel:

Apoteket ringde nyss och ville ha tag i min vet. Sen ringde min vet och berättade att Apoteket inte kunde ge oss medicinen dom hade eftersom datumet gått ut :banghead: och det går inte heller att få medicinen på e-recept eftersom det är inlagt nån sorts spärr på just den medicinen där :banghead: kanske , kanske att medicinen blir tillgänglig om lite mer än en månad..... Kanske :cautious:
Så nu ska vi öka på det nuvarande smärtstillande till var 8:e timme dygnet runt i två veckor och sen trappa ner. Däremellan är träning, massage och stretching ett måste. Hej då sömn och livet typ :cool:

Min hund är finast i hela världen och min bästa vän, min andra hälft och hon är värd allt jobb flerfaldigt :love:

Så bökigt! Självklart får du beklaga dig.

Trist, men tyvärr inte förvånande :( Låter dock som en utmärkt plan att ta ett snack med lärarna om det! Hoppas att det blir ett bra samtal med dem.

Usch vad jobbigt :(

Vad som är skrämmande är att det förekommer med humanmediciner också. För några år sedan var det lögn att få tag på en av mina mediciner, inte ens synonymer fanns att uppbringa. Jag klarar mig utan den även om jag blir dålig men det är ett milt cellgift som också tas av de som har transplanterade organ. Dvs de kommer att dö om de inte tar den. Att det inte finns något varningssystem för när den går under en viss gräns är vansinne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 062
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
925
Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 341
Senast: Kakis
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 887
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Hönstråden II