Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad jobbigt :(

Vad som är skrämmande är att det förekommer med humanmediciner också. För några år sedan var det lögn att få tag på en av mina mediciner, inte ens synonymer fanns att uppbringa. Jag klarar mig utan den även om jag blir dålig men det är ett milt cellgift som också tas av de som har transplanterade organ. Dvs de kommer att dö om de inte tar den. Att det inte finns något varningssystem för när den går under en viss gräns är vansinne.
Läskigt, känns ju verkligen som att ens liv ligger i läkemedelsföretagens händer då och man kan inget göra. Fruktansvärt :(
Det borde helt klart finnas bättre system än vad som finns i dag har jag upptäckt. Det är jättebra med fler apotekskedjor men nog fasen borde dom kunna samarbeta så man kan få tag i medicin lättare än att ringa runt till alla.
Vi kommer nog klara det, allt blir bara lite jobbigare, lite mer omständigt och lite mer passande dygnet om. :)

Fryser, nyser och värker överallt. Anar en kommande förkylning som jag verkligen inte har tid med! :down::banghead:
Har tenta nästa vecka och dessutom lite andra spännande planer som inte får missas:angel: :D

Har jobbat. Sen åkte iväg till hunddagiset och tittat. Var fint där, lugnt och trivsamt. Så nu ska jag börja göra praktik där 1 månad:bump::banana:
När AF och Samhall har kommit överens så börjar jag .
In en snabbis på AF för att kolla om jag är inskriven där. Och det var jag.
Ska äta lite lunch innan sjukgymnastiken.
Ikväll kommer ev köpare till en del av mina hästgrejer

Alltså det här med hundens medicin är ju helt galet :arghh:
Apoteket ringde nyss och ville ha tag i min vet. Sen ringde min vet och berättade att Apoteket inte kunde ge oss medicinen dom hade eftersom datumet gått ut :banghead: och det går inte heller att få medicinen på e-recept eftersom det är inlagt nån sorts spärr på just den medicinen där :banghead: kanske , kanske att medicinen blir tillgänglig om lite mer än en månad..... Kanske :cautious:
Så nu ska vi öka på det nuvarande smärtstillande till var 8:e timme dygnet runt i två veckor och sen trappa ner. Däremellan är träning, massage och stretching ett måste. Hej då sömn och livet typ :cool:

Min hund är finast i hela världen och min bästa vän, min andra hälft och hon är värd allt jobb flerfaldigt :love:
Men lite beklagade mitt i allt från min sida är väl ok :angel:
Men alltså bäst före är bara en siffra och speciellt på mediciner. Jag har Butta här som gick ut på "gamla kungens tid" (Kung Oskars alltså) :p och som funkar hur bra som helst utan några som helst biverkningar. :up: *Lägger svansen tillrätta i soffan*

@cili Hallå, du kan ju inte hålla på å säga hur snygg hästskrället är utan att dela med dig av en bild :mad:
@athena_arabians är det tal om en ny buke-träff? När? *jag vill också vara med* :cool:

kl
Jag söker lite jobb. Eftersom jag har ignorerat min arbetslöshet senaste veckan hade jag en hög med sidor att gå igenom på AF... Men, fått iväg ett gäng ansökningar iaf. Bland annat ett på lager med böcker :love:

@cili Hallå, du kan ju inte hålla på å säga hur snygg hästskrället är utan att dela med dig av en bild :mad:
@athena_arabians är det tal om en ny buke-träff? När? *jag vill också vara med* :cool:

kl
Jag söker lite jobb. Eftersom jag har ignorerat min arbetslöshet senaste veckan hade jag en hög med sidor att gå igenom på AF... Men, fått iväg ett gäng ansökningar iaf. Bland annat ett på lager med böcker :love:

När beror helt och hållet på några långväga roadtrippare :)

@EmmaW Kan du inte beställa den från t.ex England? Det enda du behöver är ett veterinärintyg/recept på engelska. Vet att det finns Bukefalister som köper dyr hästmedicin på det sättet.

kl
Men jag kan ju inte dela bilder jag själv inte tagit, på en häst jag inte har något kontrakt på ;)
Om det blir något av det här kommer ni snart be mig att sluta skicka bilder på skrället ;)

@EmmaW Kan du inte beställa den från t.ex England? Det enda du behöver är ett veterinärintyg/recept på engelska. Vet att det finns Bukefalister som köper dyr hästmedicin på det sättet.
Prascend kan man köpa där, till PPID-hästar.
Så långt kom jag aldrig till min gammelman. Fick beställa Prascend från ett Apotek i Eskilstuna tror jag det var. Ultuna de 2 första gångerna

kl
Buke-träff? Var? Kanske jag kan vara med om det inte är för långt från Uppsala?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 185
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
1 008
Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: Kakis
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 887
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka