Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och håller om kisse som varit hos veterinären och fått sin tandsten borttagen. Han är alldeles groggy, har precis vaknat.

Dagen började ju bra, eller inte. Af kan gärna utplåna sig själv, en myndighet som aldrig fungerat som den ska.
Som jag sa till mamma:
Jag:
Det är ungefär lika realistiskt att det blir fred på jorden idag som att få denna myndighet att fungera.
1 sekund senare:
Jag:
Eller ja, det ÄR mer realistiskt att det faktiskt hinner bli fred på jorden innan denna myndighet kommer fungera.

HUNGRIG.
Men har en sovande valp på mig, så jag drar ut på det...
Snart dags att cykla till stallet och lunchfodra, sedan en snabb sväng till affären.

Idag kl 15 ska jag prata med chefen om kollegan jag inte tål. Börjar tro att det är ngt fel på mig. Men jag klarar verkligen inte av genuint korkade personer
Det gör inte jag heller, jag kan dampa ihop fullständigt på genuint stenkorkade människor som inte ens kan förstå den enklaste instruktion som typ "stäng den högra kranen" och får frågan "åt vilket håll" när det är en kulkik med rakt vred. :banghead: :banghead: :meh:

Haft en bra dag på jobbet :up:
I morgon ska jag köra en timme längre och nästa vecka köra 6 tim ti och to för att börja öka ipp mot 75%. Känns skitbra! Vet att jag kommer bli trött igen, men jag får styra takten själv och jag vet att jag behöver en liten inkörsperiod. :banana:

Freeware, QGIS som tidigare hette Quantum GIS. Jag håller på att lista ut hur man får in och georefererar kartor men det är lite motigt :cautious:
QGIS har jag också på egna datorn :) Vi körde ArchGIS i skolan eftersom många program bygger på det, men det är ju DYYYRT om man ska ha det mer än en provperiod (som vi klarade oss på för studierna).
Stora och roliga program!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
275
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 842
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 974
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok