Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara en liten notis. Om han arbetar utan kontrakt nu så innebär det även att han arbetar utan försäkring och gratis
Jag vet inte vad han får för dessa dagar, men jag vet att försäkring och sånt skulle betalas av arbetsgivaren sen :) Ägaren hade också sagt att han inte skulle godkänna att vännen fick pengar av migrationsverket om han fick jobbet utan han skulle betala allt han skulle så att säga. Han hade tydligen haft nån typ där innan som både fått lön och lyckats få pengar från migrationsverket (fråga mig inte hur) samtidigt.
Och det kommer inte bli svartjobb heller.
svarar @åke här också. Lönen skulle börja lägre och ju mer erfarenhet han får desto bättre skulle lönen bli. Tror nån som jobbade där fick ut runt 16 tusen och hade jobbat 4-5 år.

Det är inte så svårt att få lön från både jobb och mig.verket. tyvärr hinner dom inte alltid med. Vet flera som har råkat ut för det pga mig.verkets slarv /tidsbrist.

Men viktigast är att alla tillstånd är klart. Det med pengar från två håll går alltid att lösa smidigt.
Ja jag vet inte alla detaljer hur allt skulle lösas men det skulle gå rätt till iaf som jag fattade det (att han skriver upp sig/sina arbetstider i sån där bok från skatteverket vad det nu heter osv..) :)

Vaknar fortfarande alldeles för tidigt (4-5 timmar är standardsömnen) och orkar inte hålla mig vaken en hel dag. Eller jag tvingar mig att vara vaken till typ 22 men från ungefär lunchtid mår jag uruselt och går bara på ren vilja. Orkar aldrig äta middag numera heller. Stupar i säng 22-23 och så vaknar jag typ 3, försöker somna om, ger upp och sen får jag sitta och lyssna på sambons snarkningar i ungefär fyra timmar innan det är dags för frukost. :(

Så nu sitter jag här och drömmer om frukost. Tror det får bli lite "lyx" idag med nybakade ciabatta från lilla närbutiken och te. :d

Tack för omtanken allihopa! :heart Nu är jag snart på väg till Örebro för att först jobba ihop mig med min grupp och sen ha muntlig examination :arghh: Jag hade gärna skippat det men om jag inte gör det nu så verkade det väldigt svårt att hitta ett tillfälle att ta igen det och jag orkar inte krångla heller.

@ainasoja jag är ledsen för din skull, jag hade hoppats att det här jobbet skulle vara bra men om de inte uppskattar vad du gör så är det helt rätt att gå.

Ja jag vet inte alla detaljer hur allt skulle lösas men det skulle gå rätt till iaf som jag fattade det (att han skriver upp sig/sina arbetstider i sån där bok från skatteverket vad det nu heter osv..) :)
Hoppas att allt går rätt till för din kompis och att han får ett bra jobb med bra lön nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka