Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem äter ens en knäckemackaJag äter knäckemackor (plural. En är för lite) med varierande pålägg (ost, keso, leverpastej, kalkon). I vanliga fall är det no-no på yoghurt till frukost hemma vardagar då jag blir illamående, men på hotellfrukost och nu som gravid går det bra att addera det. Om jag inte äter en riktigt matig frukost (och det orkar jag inte till vardags, då går jag upp för tidigt för det) så räknar jag inte med att stå mig till lunch utan blir ett mellanmål eller frukt på förmiddagen. Jag skulle satsa på att äta antingen hela frukostmålet lite senare eller dela upp det. På vissa arbetsplatser har jag fått frukost på jobbet och beroende på tidpunkt har jag antingen ätit något litet hemma och sen på jobbet om frukosten är lagd lite senare eller om arbetsdagen startat med frukost har jag inte ätit något hemma, men då är jag såpass igång att jag kan äta lite mer när jag kommer till jobbet.
Hur tänker du nu? En knäckemacka&knäckemackor är väl utmärkt frukost/mellanmål/måltid?Vem äter ens en knäckemacka
Kan det göra någon skillnad mellan att äta frukost eller inte äta alls.
Jo jag vet min syster var sån som åt en macka på morgonen.
En knäckemacka tänker jagHur tänker du nu? En knäckemacka&knäckemackor är väl utmärkt frukost/mellanmål/måltid?
Ja? Jag tycker inte det är det minsta konstigt, och jag tycker inte det är särskilt trevligt att skratta åt andras matvanor heller.En knäckemacka tänker jag
Vem blir mätt på en knäckemacka? Tydligen många![]()
Jag skrattar åt mig själv inte andras matvanorJa? Jag tycker inte det är det minsta konstigt, och jag tycker inte det är särskilt trevligt att skratta åt andras matvanor heller.
Okej. Det framgick inte tycker jag.Jag skrattar åt mig själv inte andras matvanor
Att jag är så jävla glupsk![]()
Jag skrattar åt mig själv inte andras matvanor
Att jag är så jävla glupsk![]()
Håller med.Jag tycker, personligen, att knäckemackor mättar väldigt dåligt. Jag kan äta hur många som helst innan jag blir det minsta mätt. Vanligt bröd mättar mer tycker jag. Men det är ju gott med knäckemackor!
Och för mig är det precis tvärtom! Äter jag två skivor mjukbröd är jag hungrig bara en kort stund senare. Men äter jag knäckebröd så håller jag mig mätt!Håller med.
En knäckemacka tänker jag
Vem blir mätt på en knäckemacka? Tydligen många![]()
Vem äter ens en knäckemacka
Kan det göra någon skillnad mellan att äta frukost eller inte äta alls.
Jo jag vet min syster var sån som åt en macka på morgonen.