Bukefalos 28 år!

Vad kan man göra med denna "bänk"?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Ska flytta in i min etta snart och är i stort sett klar med hur jag vill ha det. Blir dock inte klok över en liten detalj, nämligen en slags fast bänkskiva som finns i vardagsrummet. Det är på en kortsida mot köket, där är ett stort fönster så man ser in till köket och under stickar det ut en bänk ca 30-40 cm lång. Den och fönsterramen är i trä, så det är ganska fint ändå. Nån som bodde där innan hade som en bar-disk på bordet, men det är inte riktigt min stil:angel: Lite ljus eller blommor kan ju vara fint, men vill gärna ha nåt extraordinary haha:D Tips???

Har ingen bra bild på den, hoppas ni fattar :)
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Hmm, kanske en såndär rund fiskskål med nån fin fisk i och glasstenar i olika färger? Kanske kan du fixa ljus på nått vänster så stenarna '' skimmrar '' lite? Tycker jag skulle vara fint iallafall :D
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Hittade en bild!!!
Men den såg ju lite mindre ut nu.. men säg att den är en 30 cm ungefär då...

ni får se min (sugna?) kompis på köpet:D
n717285587_625479_1785.jpg
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Hmm, kanske en såndär rund fiskskål med nån fin fisk i och glasstenar i olika färger? Kanske kan du fixa ljus på nått vänster så stenarna '' skimmrar '' lite? Tycker jag skulle vara fint iallafall :D

Javisst! Och en ponny på balkongen :idea:

Det är både förbjudet och djurplågeri att ha fiskar i skål... sånna idioter som har det borde själva bo i skålen istället :devil:
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Ursäkta mig att jag inte är expert på fiskar:grin:
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Ursäkta mig att jag inte är expert på fiskar:grin:

Well... now you know. Hoppas bara att det inte bor nån stackars fisk i en skål hemma hos dig.

Fiskar verkar vara ett djur folk tycker är heeelt okej att man skaffar sig utan att ha en susning innan om hur det ska skötas!
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Nej det bor inte nån stackars fisk hos mig då jag inte gillar fiskar.
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Lite svårt att se på bilden. Har du inte någon som visar den närmare?
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Javisst! Och en ponny på balkongen :idea:

Det är både förbjudet och djurplågeri att ha fiskar i skål... sånna idioter som har det borde själva bo i skålen istället :devil:

Jasså? varför säljs det skål omd e är förbjudet? och varför har många djuraffärer skålar med fisk omd e är FÖRBJUDET? bara en undran :confused:
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Jasså? varför säljs det skål omd e är förbjudet? och varför har många djuraffärer skålar med fisk omd e är FÖRBJUDET? bara en undran :confused:

Well... jag kan ju inte hjälpa att andra inte kan lagen. Måste vara sjukt oseriösa djuraffärer som har fiskar i skålar. Och det är inte förbjudet att köpa och sälja skålar, bara att ha fiskar i dom.

Många har ju slöjstjärtar i skålar. Det är en fisk som egentligen ska ha 120 liter och blir stor som en grapefrukt :crazy:
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

det har inte varit förbjudet så himla länge men nu måste fiskar ha luftpump och sådär...
Min kusin har haft "guldfiskar" i skål förr men bytte till ett rektangulärt litet akvarium för nått år sen när de här reglerna kom...
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Jasså? varför säljs det skål omd e är förbjudet? och varför har många djuraffärer skålar med fisk omd e är FÖRBJUDET? bara en undran :confused:

Jo, därför att det inte är förbjudet att sälja skålar, utan att hålla fiskar i skålen. Affärerna klarar sig undan med att säga att de bara säljer dem till kunder som ska ha växter, men givetvis är det inte så.

Skål är förbjudet, och det är mkt olämpligt.
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Men en stor skål då?

Mest en undran, visste inte att det fanns regler om formen på ett akvarie, storleken kan jag förstå.
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Fiskar verkar vara ett djur folk tycker är heeelt okej att man skaffar sig utan att ha en susning innan om hur det ska skötas!

Jepp. Fiskar räknas inte ens riktigt som djur. Man kan göra vilja plågsamma försök som helst på dem utan att tillstånd. Vanliga djurförsök att betydligt knepigare att få till.

Mycket off topic.
Men ändå. Jag blir bara så förvånad över att djur är okej att plåga om de inte är ulliga & gulliga.

Angående guldfiskskålar kan man göra mycket med dem som inte innebär att man har en fisk i dem. :)
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Jepp.. helt sjukt. Det är jättemånga som tror att fiskar inte känner smärta, att de är helt avskärmade från omgivningen osv, osv. De skulle sett min gamla kampfisk som kunde göra enkla konster, gärna blev klappad och handmatad med räkor :p
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Men en stor skål då?

Mest en undran, visste inte att det fanns regler om formen på ett akvarie, storleken kan jag förstå.

Storleken gör sitt till. Ett problem med skålar är att ytan ofta är liten i förhållande till vattenvolymen: dåligt syreutbyte. Ett annat problem är att det är svårt att fästa pumpar och liknande i dem, och då struntar folk i det. Tredje problemet är att folk förknippar guldfiskar med skålar och då går det verkligen åt skogen.
Enligt djurskyddslagen ska en sida av ett akvarium vara insynsskyddad också, och det faller skålen också på, men det är rätt mkt blaj enligt mig.
 
Sv: Vad kan man göra med denna "bänk"?

Stick över till Andra djur och prata klart om fiskmojset. ;)

Vad det gäller trådens egentliga ämne. Förnster emellan går att öppna eller? Kanske kan du ha lite blommor och någor fint ljusarrangemang där.
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 538
Senast: cherie
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 445
Senast: Tjôta
·
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: Boerperd
·
Hemmet Jag får snart fnatt på lägenheten. Det är en etta som jag bott i sedan 1/6 och än så länge har jag fått upp 3 tavlor på väggarna som jag...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp