Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror mer "ung vuxen" som kategori, men den är både obehaglig och obegriplig!
Jo, såg ditt betyg på goodreads, men tänkte att det var en sån en "skulle ha läst"... Tycker inte den var dålig, men stör mig när jag inte fattar sluten på böcker. Blir på nått sätt extra svårt att bilda sig en uppfattning...
 
Sen var väl ändå språket rätt konstigt emellanåt? Nog för att dialog inte behöver vara grammatiskt korrekt, men texten däremellan :confused:
 
Jo, såg ditt betyg på goodreads, men tänkte att det var en sån en "skulle ha läst"... Tycker inte den var dålig, men stör mig när jag inte fattar sluten på böcker. Blir på nått sätt extra svårt att bilda sig en uppfattning...
Jag förstår vad du menar! Och alltså, den var ju väldigt väldigt hypad när den kom (filmen med har jag för mig) men jag kan inte alls begripa varför :confused:
 
Jag kan inte ens laga mat men jag gillar att VETA vad jag äter så jag läser den från pärm till pärm varje gång :)

Ett annat bra boktips som jag verkligen rekommenderar, om vad maten innehåller är...
"Hotet mot livet" av F. William Engdahl.

Det är en sjukt spännande bok som innehåller information om dagens GMO-behandlade mat, hur den undkommer att varudeklareras som GMO-innehåll av produkter. Hur länder "luras" in i att odla GMO av monsanto och andra kemikalieföretag som tjänar multum på genmodifierad mat. Hur EU och myndigheter som ska värna om vår hälsa brister i sina kontroller av hur GMO påverkar jordbruksmarker och människor och djurs hälsa. Skrämmande läsning.
 
Jag läser Miniatyrmakaren av Jessie Burton och är väldigt förtjust. 1600-tal och lite lagom mystiskt. Eller jag är bara på sidan 90 av 350, så jag vet knappt nåt ännu, men det känns så. Har fått priser i England och just kommit på svenska. Har lite funderingar kring språket dock, och undrar om den är översatt i hast. Men det går bra ändå.
 
Jag har just avslutat "Det kan vi stå för" av Geir Lippestad.

Geir Lippestad var Anders Behring Breiviks advokat och han ger djupgående insikt i sina tvivel om han skulle acceptera ABBs önskan om att få Lippestad som försvarsadvokat, om förundersökningen, rättegången, och sina värderingar och inte minst ABBs tankar och värderingar. Läsvärd:up:
 
Har läst Timme Noll av Lotta Lundberg, som vann Sveriges Radios romanpris med denna bok förra året. Mycket bra! Boken krävde dock en del eftertanke och är inte skriven för snabbläsare som jag. Jag tror därför att jag ska läsa den en gång till.

Har också läst halva Den hemliga historien, Donna Tartts debut. Den håller än! Högkvalitativ underhållning.

Har vidare reserverat Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowles. Funderade på att läsa den på engelska med såg en recensent på Goodreads som hade haft ordboken bredvid sig när hon läste den trots att hon själv var engelskspråkig.

Sen ligger Den femte anteckningsboken av Doris Lessing och stirrar på mig från bokhyllan. Har börjat på den flera gånger men tycker att den är så krävande att jag inte kommit vidare. Men jag tror verkligen att den är värd ansträngningen. Någon som läst?
 
Har vidare reserverat Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowles. Funderade på att läsa den på engelska med såg en recensent på Goodreads som hade haft ordboken bredvid sig när hon läste den trots att hon själv var engelskspråkig.

?

(Jag får inte bort det där frågetecknet)
Hurra! Hoppas det blir din tur på den snart. :)

Timme noll har jag hemma, vill läsa.
 
Sen ligger Den femte anteckningsboken av Doris Lessing och stirrar på mig från bokhyllan. Har börjat på den flera gånger men tycker att den är så krävande att jag inte kommit vidare. Men jag tror verkligen att den är värd ansträngningen. Någon som läst?

Den femte sanningen heter den ju och The golden notebook på engelska.
 
(Jag får inte bort det där frågetecknet)
Hurra! Hoppas det blir din tur på den snart. :)

Timme noll har jag hemma, vill läsa.
Boken var utlånad men inte reserverad så det är snart min tur!:banana: Men jag fattar inte riktigt, läser inte folk?
 
Den femte sanningen heter den ju och The golden notebook på engelska.
En av de få böcker jag skäms för att inte ha orkat igenom, jag tyckte den var tråkig och jag förstod den inte.

Däremot kan jag varmt rekommendera Det femte barnet av samma författare. Gastkramande.
 
@mandalaki

Åh! Inte du heller! Nu känns det genast bättre. Det femte barnet känner jag till men njä. Inte min typ av bok. Orkar inte med gastkramande.
 
Jag läste ut Lärjungen av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt imorse.

Annars har jag läst Pojkarna av Jessica Schiefauer nyligen, och Jag behöver dig mer än jag älskar dig men jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius.
 
Lyssnat på "alla mina vänner är superhjältar" av Andrew Kaufman, och blev faktiskt lite besviken. Hade lite för höga förväntningar antagligen för jag gillade "Den krympande hustrun" och hade fått höra att denna skulle vara bättre. Helt ok, men inte mer än så,..
 
Lyssnat på "alla mina vänner är superhjältar" av Andrew Kaufman, och blev faktiskt lite besviken. Hade lite för höga förväntningar antagligen för jag gillade "Den krympande hustrun" och hade fått höra att denna skulle vara bättre. Helt ok, men inte mer än så,..
Den gav jag upp efter bara några minuter, den var ju helflummig! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
94
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 877
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: niardasp
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 046
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp